کد خبر: 139104
A

این مرد،کلاهبردار است و خواستگار قلابی/ هرجا او را دیدید به پلیس خبر بدهید+عکس

مرد شیاد با فریب دختران جوان در فضای مجازی از آنها خواستگاری می‌کرد و با وعده مهاجرت به کشورهای اروپایی دست به کلاهبرداری می‌زد.

این مرد،کلاهبردار است و خواستگار قلابی/ هرجا او را دیدید به پلیس خبر بدهید+عکس

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مرد شیاد با فریب دختران جوان در فضای مجازی از آنها خواستگاری می‌کرد و با وعده مهاجرت به کشورهای اروپایی دست به کلاهبرداری می‌زد.

تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی تهران برای دستگیری این فرد با شکایت تعدادی از مالباختگان آغاز شد. آنها دختران جوانی بودند که می‌گفتند از طریق شبکه‌های اجتماعی با مرد جوانی که خود را فردی تحصیلکرده و پولدار معرفی می‌کرد آشنا شده‌اند و بعد از مدتی، این فرد توانسته با چرب‌زبانی اعتماد آنها را جلب کند. به‌گفته شاکیان، مرد شیاد بعد از جلب اعتماد طعمه‌هایش از آنها خواستگاری می‌کرد و وقتی جواب مثبت می‌شنید، به آنها می‌گفت که می‌تواند مقدمات مهاجرت‌شان به کشورهای اروپایی را فراهم کند. اما برای انجام این کار نیاز به پول دارد و از این طریق مبالغ هنگفتی از آنها به‌عنوان قرض می‌گرفت و پس از دریافت پول، ناپدید می‌شد و دیگر به تماس طعمه‌هایش پاسخ نمی‌داد.

این مرد،کلاهبردار است و خواستگار قلابی/ هرجا او را دیدید به پلیس خبر بدهید

با شکایت 4دختر جوان از این فرد، معلوم شد که متهم به‌صورت سریالی دست به فریب و کلاهبرداری از دختران جوان می‌زند و در این شرایط تحقیقات برای شناسایی و دستگیری او ادامه یافت. در ادامه کارآگاهان موفق شدند به سرنخ‌هایی از متهم دست پیدا کنند و معلوم شد که وی به تازگی با دختر دیگری در شبکه‌های اجتماعی آشنا شده و با جلب اعتماد و فریب وی در حال اجرای نقشه کلاهبرداری‌اش است.

به‌گفته سرهنگ علی ولیپورگودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران، کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران با بررسی‌های تخصصی موفق شدند مخفیگاه متهم را در شمال تهران شناسایی کنند. این محل به محاصره پلیس درآمد و مرد شیاد در یک عملیات ضربتی دستگیر شد. او پس از انتقال به اداره آگاهی به فریب و کلاهبرداری از دختران اعتراف کرد و معلوم شد که وی با وعده مهاجرت به کشورهای اروپایی توانسته یک میلیارد تومان از 4نفر از طعمه‌هایش کلاهبرداری کند.

سرهنگ ولیپور گودرزی ادامه داد: از آنجا که احتمال می‌رود متهم دختران زیادی را با این شگرد فریب داده باشد، بازپرس پرونده مجوز انتشار تصویر بدون پوشش چهره وی را در رسانه‌ها صادر کرده و شاکیان احتمالی می‌توانند برای طرح شکایت به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر