کد خبر: 139132
A
هشدار جانشین فراجا به با مخلان نظم و امنیت؛

سردار رضایی: هنجارشکنان قیچی خواهند شد/ جرایم خشن خط قرمز فراجا است

جانشین فراجا گفت: آنچه که برای ایجاد آرماش به پلیس بر می گردد اقدام به موقع با هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت است.برخی از کلیپ هایی که در فضای مجازی منتشر می شد، نشان می دادند در برخی از جاهایی که جرائم خشن رخ داده پلیس حضور نداشته و این موضوع بسیار ما را دردمند کرد.

سردار رضایی: هنجارشکنان قیچی خواهند شد/ جرایم خشن خط قرمز فراجا است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ سردار قاسم رضایی در مراسم آغاز به کار گشت‌های ویژه پلیس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام و معزز انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای عرصه نظم و امنیت، مدافعان حرم، درود بر روح بلند و ملکوتی امام راحل و آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری امام خامنه ای عزیز "مدظله العالی" و گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل ها شهید سرافراز حاج "قاسم سلیمانی" گفت: امروز در این مراسم و در این مکان و لباس مقدس در آستانه اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با شهیدان و کسانیکه برای پیروزی انقلاب اسلامی و پاسداری از ارزش های والای آن زحمت کشیدند و خون خود را در این راه نثار کردند، تجدید پیمان می کنیم.

این مقام ارشد انتظامی گفت: برخی میدان را برای خود جولانگاه دیده اند، این دوران دیگر تمام شده چراکه نیروهای انقلابی و ولایی انتظامی کشور با مخلان نظم و امنیت و هنجارشکنان بدون مماشات برخورد خواهند کرد و اجازه هیچگونه ایجاد ناامنی را به هنجارشکنان نخواهند داد.

وی با بیان اینکه اگر مظلومی و یا شهروندی در شهر حرکت کند و یک هنجارشکنی دانسته و نداسته برای او ایجاد ناامنی کند قطعا بداند که با او برخورد خواهد شد، تاکید کرد: چه در منکری مانند سرقت و زورگیری یا اراذل و اوباش یا هر منکری که بخواهد آرامش و امنیت جامعه را برهم بزند این نیروهای مخلص و جان برکف وظیفه دارند در صحنه جرایم خشن را خنثی و هنجارشکنان را برابر اختیارات قانونی ادب کنند.

سردار رضایی خاطرنشان کرد: این افراد با امدادخواهان و کسانی که حقوق شهروندی را رعایت می کنند مهربان هستند اما کسانی که حقوق شهروندی را رعایت نمی کنند خط قرمز این گشت ها هستند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه براساس تدابیری که اتخاذ شده اگر چنین مواردی در جای جای کشور رخ بدهد، این یگان ها تشکیل خواهد شد، گفت: یگان هایی که شب و روز ندارند همه مردم ایران را دوست دارند و هنجارشکنی که از انحراف دور شود را هم دوست دارند اما زورگیری، سرقت مسلحانه و هر چیزی که باعث رعب و وحشت مردم شود خط قرمز این یگان است و با آن برخورد شدید خواهند کرد، این پیمانی که امروز این عزیزان با شهیدان والامقام بسته اند همچون پیمانی است که در ابتدای انقلاب شهدا برای دفاع از مردم بستند.

سردار رضایی با تاکید بر اینکه دستگاه قضائی با مجموعه میدانی هماهنگ است و مانند دو لبه قیچی این هنجارشکنان را قیچی خواهند کرد، تصریح کرد: معاندان و دشمنان این نظام مقدس هر برداشتی که می خواهند داشته باشند، این هنجارشکنان با هنجارشکنی خود مزدور استکبار هستند. در همین میدان تاکید می کنم به کسانی که فریب خورده اند، برگردند. خشم ملت بر بازوهای این یگان انتظامی است و این پیام برای آن سوی مرزها هم هست و از فتنه انگیزی شان دست بردارند ایران اسلامی یکپارچه انقلابی و بر محور دین مبین اسلام است.

سردار رضایی با تاکید بر اینکه آرامش و امنیت حق مردم عزیز ایران اسلامی است، تصریح کرد: آنچه که برای ایجاد آرماش به پلیس بر می گردد اقدام به موقع با هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت است.برخی از کلیپ هایی که در فضای مجازی منتشر می شد، نشان می دادند در برخی از جاهایی که جرائم خشن رخ داده پلیس حضور نداشته و این موضوع بسیار ما را دردمند کرد.

وی ادامه داد: از این رو حدود یک ماه است که موضوع گشت های ویژه مطرح شد و نفرات آن را انتخاب و تجهیزات کافی و ظرفیت ها را فراهم و در اختیار آن ها قرار دادیم؛ ضمن اینکه طی چند روز در شهر تهران برای آن ها تمرین گذاشتیم.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید براینکه گشت های ویژه بازوی محکم برای ارتقای توان پلیس هستند، تصریح کرد: نیروهایی که داشته ایم سازماندهی شده اند و هدف ما از این کار برخورد قاطعانه با مخلان نظم و امنیت است نه اینکه بخواهیم جو را پلیسی کنیم.

سردار رضایی خاطرنشان کرد: امید است مجلس شورای اسلامی در قالب یک طرح دو فوریتی برای افزایش اختیارات پلیس اقدام لازم را انجام دهد تا پلیس بتواند در صحنه و با دست باز با مجرمان برخورد کند.

منبع: خبرگزاری پلیس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر