کد خبر: 139148
A
یک فعال حوزه فناوری‌های نوین مطرح کرد:

کاظمی: باید عنصر «همسایگی» را در فضای وب بازتعریف کنیم

علی کاظمی فعال حوزه فناوری‌های نوین می‌گوید: در تلاش هستیم تا عنصری به نام همسایگی که در فرهنگمان بسیار رایج بوده را دوباره بازآفرینی کنیم اما با توجه به شرایط کنونی و ورود فناوری‌های نوین به جوامع بشری این بازآفرینی را در قالب نوآوری و در بستری دیجیتال انجام می‌دهیم.

کاظمی: باید عنصر «همسایگی» را در فضای وب بازتعریف کنیم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ علی کاظمی فعال حوزه فناوری های نوین گفت: نوآفرینی اجتماعی رویکردی است که در این عرصه اخذ کرده‌ایم. در حقیقت ما در تلاش هستیم تا عنصری به نام همسایگی که در فرهنگمان بسیار رایج بوده را دوباره بازآفرینی کنیم اما با توجه به شرایط کنونی و ورود فناوری‌های نوین به جوامع بشری این بازآفرینی را در قالب نوآوری و در بستری دیجیتال انجام می‌دهیم. به معنای دیگر تعریفی نوین از همسایگی ارائه می‌دهیم؛ تعریفی که همسو با معیارهای فرهنگ کنونی جامعه اطلاعاتی همخوانی داشته باشد.

سازنده اپ «همسایه» در تشریح بیشتر این موضوع اظهار داشت: در پی تولید محصولات فیزیکی نیستیم و به همین جهت عمده تمرکز ما بر توسعه توانایی‌های فردی است. این گزاره به این معناست که در ابتدا افراد باید بر مبنای توانایی‌های فردی خود حرکت کنند. اگر در نهایت، نتیجه رضایت‌بخش نبود آنگاه آنها را به سمت محصولات راهنمایی می‌کنیم. تمامی افراد می‌توانند به‌نوعی در زمره جامعه هدف قرار گیرند. همسایه یک پروژه‌ اجتماعی محله محور است و توانمندسازی را دنبال می‌کند.

وی تاکید کرد: اکنون ۱۱۰ خدمت مشاوره‌ای؛ ازجمله روانشناسی، کسب‌وکار، دیجیتال مارکتینگ و... را با ۵۰ درصد هزینه کمتر از بازار ارائه می‌‌دهیم. در ضمن ارائه این قبیل خدمات، بیش از ۲۵۰ فعال حوزه نوآوری را گرد هم آورده‌ایم تا مسئولیت پشتیبانی امور را بر عهده داشته باشند. همچنین با سازمان‌های مردم‌نهاد نیز در تعامل هستیم زیرا تمامی این امور به ‌نوعی در حیطه مسئولیت‌های اجتماعی قرار دارند.

کاظمی در ادامه افزود: در هنگام ثبت‌نام، داده‌هایی چون مشخصات فردی، تحصیلی، محل سکونت، اطلاعات تماس و... از مشتریان اخذ می‌شود. این امر در راستای تسهیل امور مشتریان انجام می‌شود. برای مثال اگر بعدها گروهی از مشتریان، سازمان یا شرکتی مجزا؛ مانند تعاونی و... را تشکیل دادند؛ می‌توانیم اطلاعات آنها را جهت دریافت وام، اخذ مجوزهای لازم و... در اختیار وزارت کار قرار دهیم و شرایط را بیش‌ازپیش برای آنها مساعد کنیم. به‌عبارت‌دیگر، خیران و وزارت کار با توجه به این اطلاعات می‌توانند از صحت‌وسقم انجام کار، آگاه ‌شوند و این امر سبب تسهیل امور افراد می‌شود.

وی تصریح کرد: لازم به ذکر است که این گزاره به معنای کسب پروانه کار نیست. اگر فعالیتمان را از این طریق انجام دهیم باید تعداد بسیاری را از جامعه هدف خود خارج کنیم. ما حداقل‌های این حوزه را مدنظر قرار داده‌ایم. برای مثال افرادی که کسب‌وکارشان به دلیل حجم کم، قابل‌عرضه در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام نبوده را، تحت پوشش قرار می‌دهیم. هرچند کسب‌وکارهای کلان را نیز پوشش می‌دهیم اما دغدغه اصلی ما مشاغل خانگی خرد است. در مجموع می‌توان گفت که فرصتی برای تمامی افراد پدید آورده‌ایم تا بتوانند توانایی‌های خود را به اجرا گذارند و آن‌طور که بایدوشاید از آنها بهره ‌جویند.

کاظمی درباره پرداخت مالیات‌های مشتریان گفت: شهروندانی که مالیات پرداخت می‌کنند می‌توانند به موازات آن از دولت مطالبه داشته باشند اما لازمه این امر در وهله اول، دستیابی به حداقل سقف معین درآمدی جهت پرداخت مالیات است. ما درصددیم تا به حداقل‌های ممکن دست یابیم تا خدمات بیشتری مانند بیمه، تسهیلات، خدمات صادراتی و... را در اختیار مشتریان قرار دهیم. دستیابی به این هدف، سبب ایجاد توازن میان دولت و مردم می‌شود.

مبتکر و سازنده اپ همسایه همچنین گفت: با وجود اینکه اسم تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال آفرینی؛ به عنوان شعار امسال برگزیده شده اما متاسفانه تاکنون در این راستا، شاهد هیچ اقدامی از سمت مسئولان نبوده‌ایم. مردم و موسسات بسیار با ما همکاری داشته‌اند اما همواره جای خالی حمایت سازمان‌ها و نهادها حس شده و می‌شود. بیش از ۴۰ سازمان مانند وزارت کار،‌ معاونت علمی و فناوری و... می‌توانند حمایت‌های لازم را از ما به عمل آورند اما می‌گویند شما فرایند خود را اجرا کنید و اگر موفق شدید ما حمایت می‌کنیم؛ درصورتی‌که اگر ما به این موفقیت دست ‌یابیم دیگر به این دست از پشتیبانی‌ها نیاز نخواهیم داشت؛ درواقع مردم حمایتگر ما هستند و بازار هدف خود را یافته‌ایم.

وی در پایان درباره نحوه رونمایی از این محصول خاطرنشان کرد: همسایه در هفته سوم  مهر ماه رونمایی می‌شود. پس از آن ۱۲ هفته به‌صورت مستمر برنامه‌های گوناگون در دست اجرا خواهیم داشت. ۱۲ آگهی با عناوین مختلف تهیه کرده‌ایم و هر هفته از یک آگهی رونمایی می‌شود. علاوه بر آن هر هفته یک سفیر از شخصیت‌های اجتماعی و فرهنگی در سمت سفیر همسایه معرفی خواهیم کرد. این رونمایی در واقع فرایندی سه‌ماهه است که فاز اول آن در شهر تهران و سپس در سطح شهرستان‌های کشور و درنهایت برای ایرانی‌های خارج کشور اجرا می‌شود.

منبع: گسترش نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر