کد خبر: 139223
A

مسئولان شهری:۵۰ هزارکلونی موش در تهران شناسایی شد

به گفته مسئولان خدمات شهری، تاکنون ۵۰ هزار کلونی موش در شهر تهران شناسایی شده و جمعیت آن‌ها رو به افزایش است. موش‌های نروژی موش‌هایی که سالهاست در کوچه و خیابان‌های شهر جولان می‌دهند.

مسئولان شهری:۵۰ هزارکلونی موش در تهران شناسایی شد

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛ به گفته مسئولان خدمات شهری، تاکنون ۵۰ هزار کلونی موش در شهر تهران شناسایی شده و جمعیت آن‌ها رو به افزایش است.

موش‌های نروژی موش‌هایی که سالهاست در کوچه و خیابان‌های شهر جولان می‌دهند.

به گفته مسئولان شهری تاکنون ۵۰ هزارکلونی موش در شهر تهران شناسایی شده. بهترین مکان برای رشد این حیوانات موذی اغذیه فروشی‌هاست. اگر زیرساخت‌های شهری تغییر کند فضایی برای رشد این حیوانات موذی باقی نمی ماند.

موش‌ها می‌توانند در ۵ زایمان ۷ تا ۱۵ نوزاد را در یک سال به دنیا بیاورند و آن‌ها از هفته پنجم عمرشان قابلیت زاد و ولد دارند و تقریباً جمعیت موش‌ها هیچ وقت به صفر نمی‌رسد.

به گقته مدیر اداره نظارت و ارزیابی امور مناطق پسماند شهرداری تهران جا‌هایی که از امنیت بالایی برخورداد باشد و زیستگاه ان‌ها ایمن باشد بهترین کلونی موشها محسوب می‌شود و یکی ازجا‌هایی که محل زیستگاه انهاست داخل باغچه‌ها وفضای سبز است.

علی خلیلی افزود: انسداد و ازبین بردن کلونی ها، بازسازی معابر و زیرساخت‌های معابر می‌تواند پناهگاه و کلونی موشهارا از بین ببرد و منجر به مهاجرت و ازبین بردن موش‌ها شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر