کد خبر: 139344
A
دیده‌بان ایران شایعه جدید درباره دریاچه ارومیه را بررسی کرد؛

ارزان شدن قیمت ملک در ارومیه به خاطر خشکی «دریاچه» صحت دارد؟

پس از انتشار اخباری در بین مردم مبنی بر ارزان شدن قیمت ملک و زمین در ارومیه به دلیل خشک شدن دریاچه و ادامه این روند و مخاطرات ناشی از آن خبرنگار دیده‌بان ایران با پیگیری این موضوع صحت و سقم این اخبار را جویا شده است.

ارزان شدن قیمت ملک در ارومیه به خاطر خشکی «دریاچه» صحت دارد؟

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ دریاچه ارومیه که یکی از مهم‌ترین منابع زیست محیطی محسوب میشد در حال خشک شدن است همانطور که می‌دانیم خشک شدن دریاچه ارومیه سبب بروز مخاطرات طبیعی مانند از بین رفتن زمین‌­های کشاورزی، تلف شدن باغات، کاهش مرتع و بادهای حامل نمک شده و حتی الگوی سکونت در اطراف دریاچه را تغییر خواهد داد. آسیب‌هایی که اول از همه ساکنیان شهرهای اطراف به ویژه خود ارومیه را درگیر خواهد کرد. 

این روزها که خشک شدن دریاچه ارومیه به تیتر یک رسانه‌ها تبدیل شده است حرف و حدیث‌هایی بین مردم به گوش می‌رسد که قیمت زمین و ملک در این شهرستان به علت عواقب خشکی دریاچه به شدت با افت قیمت همراه بوده و به نوعی مردم این شهر با قیمت ناچیز ملک و زمین خود را می‌فروشند.

در همین رابطه یک کارشناس حوزه مسکن با رد شایعات در خصوص تأثیر خشکی دریاچه ارومیه بر بازار املاک می‌گوید؛ نباید اسیر فرافکنی‌ها شد، بازار مسکن چندسالی است که اسیر رکود شده و وضعیت قیمت املاک در ارومیه نیز ارتباطی با خشکی دریاچه ارومیه ندارد.

---0000--------------

بازار مسکن در کل کشور دچار رکود است

علی قاسمی‌آذر رییس اتحادیه املاک شهرستان ارومیه: همانند سایر شهرها، رکود مسکن چند سالی است بر این بازار حاکم است رکود موجود در بازار مسکن نه تنها در ارومیه بلکه در کل کشور  بوده پس نباید به این فرافکنی‌ها دامن زد که قیمت‌ها در ارومیه افت شدید پیدا کرده است.

وی ضمن تکذیب این موضوع تاکید کرد: انتشار اخباری مبنی بر اینکه قیمت زمین، مسکن و ملک به دلیل خشک شدن دریاچه ارومیه پایین آمده نوعی فرافکنی است و نباید به آن دامن زد.

رییس اتحادیه املاک شهرستان ارومیه در پایان به دیده‌بان ایران گفت: رکود بازار سبب شده تا افت قیمت‌ها در برخی مناطق بیشتر شود  ولی دلیل آن، خشکی دریاچه نیست‌.

گفت‌وگو: صفورا طالب‌زاده_سایت دیده‌بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر