کد خبر: 140051
A
یک کارشناس تربیتی در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران:

سیما فردوسی کارشناس تربیتی صدا و سیما:چشم و گوش بچه ها در مدارس مختلط باز می‌شود/ از قدیم و ندیم مدارس دختر و پسر جدا بوده/ مدارس مختلط دانش‌آموزان را دچار وسوسه جنسی می‌کند

سیما فردوسی روانشناس تربیتی به دیده بان ایران می‌گوید: ​​​​در مدرسه ممکن است وسوسه هایی برای دانش آموزان به وجود بیاید و از سنین پایین تمایل به ایجاد رابطه با جنس مخالف داشته باشند. با توجه به اینکه فضای مجازی هم باز است، خیلی چیزها را یاد میگیرند و می بینند و میخواهند تجربه کنند. به این ترتیب مشکلاتی که در صورت مختلط بودن به وجود می آید خیلی بیشتر است.

سیما فردوسی کارشناس تربیتی صدا و سیما:چشم و گوش بچه ها در مدارس مختلط باز می‌شود/ از قدیم و ندیم مدارس دختر و پسر جدا بوده/ مدارس مختلط دانش‌آموزان را دچار وسوسه جنسی می‌کند

سیما فردوسی روانشناس تربیتی در گفت‌وگو با سایت دیده‌بان ایران در خصوص مزایا و معایب تفکیک جنسیتی در مدارس اظهار داشت: اکثر قریب به اتفاق مدارس ما تفکیک جنسیتی اجرا می‌شود و تاثیر بدی روی دانش آموزان نداشته است.

تفکیک جنسیتی در کشورهای پیشرفته هم وجود دارد 

وی گفت: دانش آموزان وقتی بزرگتر میشوند و به سن بلوغ می رسند، کنجکاویهای بیشتری برای شناخت جنس مخالف پیدا می‌کنند و در کنار هم بودن ممکن است مشکلاتی را برایشان ایجاد کند. تفکیک جنسیتی با توجه به فرهنگ ما و شرایط اجتماعی ما بهتر است و خانواده ها دغدغه کمتری خواهند داشت. تفکیک جنسیتی حتی در خیلی از کشورهای پیشرفته هم وجود دارد چرا که احساس میکنند امنیت بیشتری به خصوص برای دختران وجود دارد. 

در همین رابطه بیشتر بخوانید: با امر آموزش نمی‌توان شوخی کرد

سیما فردوسی معتقد است: تفکیک جنسیتی سیاست خوبی است که به درستی از مقطع ابتدایی آغاز میشود. در دوران مهد کودک چون سن کودکان کم است، آسیبی هم وجود ندارد اما وقتی وارد مدرسه میشوند با توجه به شرایط حساس سن بلوغ، در کنار هم بودن دختران و پسران مسائلی را در پی خواهد داشت. از آنجا که دختران در سن نه سالگی به سن تکلیف میرسند و باید حجاب خود را رعایت کنند و با توجه به قوانین جمهوری اسلامی و همچنین با توجه به فرهنگ حاکم بر جامعه امکان آموزش مختلط وجود ندارد و تفکیک جنسیتی بهتر از آسیبهایی است که احتمالا در صورت آموزش مختلط ممکن است به وجود آید. دانش آموزان هم پیش از دانشگاه جنس مخالف را در خانواده و فامیل  خود دیده و آشنایی پیدا کره اند و اینطور نیست که شناختی از جنس مخالف نداشته باشند. 

1753190_550

مدارس مختلط موجب وسوسه جنسی برای دانش‌آموزان می‌شود 

فردوسی تاکید کرد: در مدرسه ممکن است وسوسه هایی برای دانش آموزان به وجود بیاید و از سنین پایین تمایل به ایجاد رابطه با جنس مخالف داشته باشند. با توجه به اینکه فضای مجازی هم باز است، خیلی چیزها را یاد میگیرند و می بینند و میخواهند تجربه کنند. به این ترتیب مشکلاتی که در صورت مختلط بودن به وجود می آید خیلی بیشتر است. 

این کارشناس حوزه خانواده افزود: مدارس جداگانه باعث میشود چنین آسیبهایی به وجود نیاید. دانش آموزان در مدارس مختلط ممکن است شیطنت‌هایی داشته باشند که اقتضای سنشان است و بهتر است از آسیبهای احتمالی پیشگیری کنیم. کودکان در مهدهای کودک به علت سن پایین کنجکاوی جنسی ندارند. از هفت سالگی تا یازده سالگی هم بیشتر باهمجنسان خود مراوده دارند. 

این روانشناس تربیتی در بخش دیگری از گفت‌وگو با دیده‌بان ایران تأکید کرد: اگر بخواهیم دانش آموزان با جنس مخالف آشنایی پیدا کنند میتوانیم از برنامه های فوق درسی استفاده کنیم. به عنوان مثال در برنامه های ورزشی و هنری مختلط شرکت کنند، اما اینکه مدام در کنار هم باشند با توجه به شطینت‌های دوران نوجوانی ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید. چشم و گوش بچه ها در مدارس مختلط باز میشود، چیزهایی که نباید ببینند را می بینند چیزهایی که نباید بشنوند را می‌شنوند.

فردوسی در پایان اظهار داشت: برای آشنایی حداقلی با جنس مخالف میتوان از برنامه های فوق درسی در قالب کلاسهای هنری و ورزشی استفاده کرد تا دانش آموزان در چنین فضاهایی کنار هم قرار گیرند. شرایط ما با کشورهای دیگر متفاوت است. از قدیم و ندیم مدارس در کشور ما جدا بوده اند.

منبع: سایت دیده‌بان ایران 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • ناشناس

    آفرین به تفکیک جنسیتی و حامیان با سوادش

ارسال نظر