کد خبر: 140601
A
آخرین اخبار از پرونده مهسا امینی در گفت‌وگوی وکیل خانواده امینی با دیده‌بان ایران:

صالح نیکبخت: به جزییات پرونده مهسا امینی دسترسی پیدا نکرده‌ایم/ هیچ نظریه پزشکی قانونی بدون حضور پزشکان معتمد را نمی‌پذیریم/ تنها بخشی از بدل پرونده را مطالعه کرده‌ام/ مأمور گشت ارشاد گفته که بر روی لباس او دوربین وجود دارد

محمد صالح نیکبخت وکیل مدافع خانواده امینی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده شادروان مهسا امینی به دیده‌بان ایران گفت: از دستگاه قضا انتظار داریم با توجه به دستور ویژه رییس عدلیه، اجازه دهند تا به تمامی اسناد و مدارک مرتبط با پرونده مهسا امینی دسترسی پیدا کنیم.

صالح نیکبخت: به جزییات پرونده مهسا امینی دسترسی پیدا نکرده‌ایم/ هیچ نظریه پزشکی قانونی بدون حضور پزشکان معتمد را نمی‌پذیریم/ تنها بخشی از بدل پرونده را مطالعه کرده‌ام/ مأمور گشت ارشاد گفته که بر روی لباس او دوربین وجود دارد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ مرگ دردناک مهسا امینی و اتفاقات پس از آن موجب شد تا بسیاری از افکار عمومی نسبت به روشن شدن علل این اتفاق مطالبه جدی کنند. موضوعی که حتی در روزهای اخیر از سوی نخبگان جامعه پیگیری شده و آنها نیز انتظار دارند به صورت شفاف در خصوص این اتفاق دردناک اطلاع‌رسانی شود.

از سوی دیگر بسیاری از مسؤولان حاکمیتی نیز در مواضع خود نسبت به این اتفاق تأکید کرده‌اند که به صورت ویژه به این موضوع رسیدگی خواهد شد و این اطمینان را نیز داده‌اند که تمامی جوانب پرونده شادروان مهسا امینی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در همین رابطه، وکیل خانواده مهسا امینی به دیده بان ایران می‌گوید؛ نه تنها هیچ اطلاعی از جلسه پزشکی قانونی ابتدای هفته در خصوص مهسا امینی به او داده نشده، بلکه هنوز اجازه دسترسی به تمامی اسناد و مدارک موجود در این پرونده را نیز پیدا نکرده است.

پرونده شادروان مهسا امینی هنوز در مرحله تحقیقات است 

محمد صالح نیکبخت وکیل خانواده مهسا امینی در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران در خصوص آخرین وضعیت پرونده خانم امینی گفت: پرونده شادروان خانم مهسا امینی هنوز در مرحله تحقیقات است.

وی ادامه داد: غیر از یکبار که به سوالات یکی از همکاران پاسخ‌هایی از سوی بازپرس محترم پرونده داده شده، و نیز تحقیقی که روز دوشنبه هفته گذشته از پدر، برادر و دخترخاله خانم امینی صورت گرفته؛ هیچگونه پاسخی را دریافت نکرده‌ایم.

همچنان منتظر دسترسی کامل به پرونده هستیم 

صالح نیکبخت در خصوص مطالعه پرونده خانم امینی تأکید کرد: ما منتظر هستیم که پرونده ایشان را مطالعه کنیم، و تا کنون توانسته‌ایم تنها بخشی از «بدل» این پرونده را مطالعه کنیم.

original

مأمور گشت ارشاد گفته که بر روی لباس او دوربین وجود دارد

وکیل خانواده امینی در مواجهه با این مطلب که «پیش از این موضوع وجود دوربین در زمان بازداشت خانم امینی مطرح شده» بود، بیان داشت: باید گفت که بر روی لباس یکی از مأموران هنگام بازداشت شادروان مهسا امینی دوربین وجود داشته و حتی مأمور به دخترخاله خانم امینی گفته است که بر روی لباس او دوربین وجود دارد و اگر او (دخترخاله مهسا امینی) از محل بازداشت کنار نرود، او نیز دستگیر خواهد شد.

صالح نیکبخت در خصوص زمان احتمالی انتشار نظریه پزشکی قانونی نیز، به دیده بان ایران گفت: ما و خانواده شادروان مهسا امینی اعلام کرده‌ایم، تنها نظریه‌ای را می‌پذیریم که پزشکان عالی‌رتبه‌‌ای که همگی اساتید برجسته دانشگاه در رشته‌های مغز و اعصاب، قلب و سایر بیماری‌ها هستند درباره آن نظر داده باشند.

این وکیل برجسته در ادامه گفتگو بیان داشت: باید توجه کرد که به لحاظ قانونی ما فقط می‌توانیم پزشکان معتمد خود را به دستگاه قضایی معرفی کنیم که در همین راستا تا دو برابر ظرفیت معرفی، این کار انجام شده است.

صالح نیکبخت تأکید کرد: باید توجه داشت به لحاظ قانونی ما نمی‌توانیم به طور مستقیم یک پزشک را برای حضور در جلسه کارشناسی پزشکی قانونی اعزام کنیم، بلکه مقام قضایی باید از میان پزشکان معرفی شده، افرادی را برای حضور در جلسه مذکور انتخاب و دعوت کند.

هیچ اطلاعی از جلسه اخیر پزشکی قانونی نداشتیم 

وی تأکید کرد: البته باید گفت؛ در جلسه پزشکی قانونی شنبه گذشته پزشکان معتمد خانواده امینی حضور نداشتند، زیرا در این رابطه به خانواده شادروان امینی و بنده اطلاع‌رسانی نشده بود.

این وکیل مدافع سرشناس بار دیگر تأکید کرد: طبق همان چیزی که قبلا نیز اعلام کرده‌ایم، تنها نظریه‌ای از سوی پزشکی قانونی را خواهیم پذیرفت که در حضور پزشکان معتمد خانواده خانم امینی بررسی و تدوین شده باشد.

MzZkYmM8Rv1D

نظریه پزشکی قانون وح منزل نیست

این حقوقدان در بخش دیگری ازگفت‌وگوی خود با دیده‌بان ایران با اشاره به روند قانونی مواجهه با نظریه‌های پزشکی نیز گفت: باید توجه داشت هیچ نظریه کارشناسی؛ از جمله نظریه پزشکی قانونی «وحی منزل» نیست و هر فرد مرتبط با پرونده خود حق دارد که به این نظریه‌ها اعتراض کند، که ما این کار را نکرده‌ایم. زیرا شاهد هستیم مرگ غریبانه خانم امینی برای کشور مسائل و مشکلاتی را به وجود آورده و اگر قوه قضاییه تصمیم دارد به این مسأله همانگونه که رییس دستگاه قضا دستور داده به این پرونده به صورت ویژه رسیدگی شود؛ باید در چارچوب قوانین و مقررات کشور به تمامی خواسته‌های اولیای دم و اصحاب پرونده توجه کرده و اسناد، مدارک و دلایلی که در این پرونده باید به آنها رسیدگی شود را به اطلاع خانواده خانم امینی و وکلای ایشان برساند.

صالح نیکبخت در پایان تصریح کرد: تا کنون در خصوص دسترسی خانواده شادروان مهسا امینی به اسناد، مدارک و دلایل موجود در پرونده، اقدامی از سوی دستگاه قضا صورت نگرفته است.

منبع: سایت دیده‌بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر