کد خبر: 140642
A

یک مقام قضایی اعلام کرد: نیمی از بازداشتی‎‌های حوادث اخیر آزاد شدند

غلامعلی محمدی رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور از آزادی نیمی از بازداشتی‌های حوادث اخیر در سراسر کشور خبر داد.

یک مقام قضایی اعلام کرد: نیمی از بازداشتی‎‌های حوادث اخیر آزاد شدند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ غلامعلی محمدی رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در نشست شورای عالی قوه قضاییه با رؤسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های مراکز استان‌ها که با حضور حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضاییه امروز چهارشنبه ۱۳ مهر برگزار شد گفت: حدود نیمی از بازداشت‌شدگان ناآرامی‌ها و اغتشاشات اخیر از زندان‌ها آزاد شده‌اند. 

وی خاطرنشان کرد: افرادی که نقش اصلی و سازمان‌یافته در اغتشاشات اخیر را داشته‌اند، آزاد نخواهند شد.

رئیس قوه قضاییه نیز در این نشست خطاب به مقامات قضایی سراسر استان‌ها دستور داد تکمیل پرونده افرادی که اتهامات سنگینی در جریان اغتشاشات و آشوب‌های اخیر متوجه آن‌ها است را در اولویت قرار دهند زیرا این امر واجد بازدارندگی است و توقع به حق مردم نیز همین است.

رئیس دستگاه قضا همچنین این دستور را هم خطاب به مقامات قضایی سراسر استان‌های کشور صادر کرد که افرادی که به انحاء مختلف از جمله تَسبیب، مشارکت و مُباشرت، موجبات وارد آمدن خسارت به اموال عمومی و مردمی و خصوصی را فراهم آورده‌اند، به موجب قانون، محکوم کنند تا خسارت اموال آسیب‌دیده از ناحیه آنها تادیه شود.

منبع: مرکز رسانه قوه قضاییه

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر