کد خبر: 141088
A

انسیه خزعلی: حکومت سرمایه‌داری و امپریالیسم در توییتر با استفاده از ربات ها الفاظ و رفتارهای نامناسبی را منتشر کرد

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به لزوم پرهیز از ایجاد هزینه و پیش گرفتن رویکرد نقد از درون، افزود: البته باید زمینه‌های لازم را فراهم کنیم تا دشمن نتواند از خلاءهای ما سواستفاده کند.

انسیه خزعلی: حکومت سرمایه‌داری و امپریالیسم در توییتر  با استفاده از ربات ها الفاظ و رفتارهای نامناسبی را منتشر کرد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در نشست مشاوران امور زنان و خانواده دستگاه‌های اجرایی به میزبانی سازمان نهضت‌سوادآموزی اظهار داشت: دشمن سعی می‌کند جوانان ما را از هویت اصلی خود دور کرده و با تمام قوا و ظرفیت‌ها به میدان آمده تا فکر، مغز و قلب جوانان را تسخیر کند.

وی با بیان اینکه این کار دشمن در طول تاریخ سابقه دارد، تصریح کرد: دشمن توانسته است که برخی مجامع را بسته به اینکه در چه جهتی هستند، به انحطاط یا ارتقا بکشاند.

خزعلی بیان داشت: در روزهای گذشته دیدیم که از شبکه‌های اجتماعی چه استفاده‌های نامناسبی شد و شاهد بودیم که در فضای مجازی و یا حقیقی چه الفاظ و رفتارهای نامناسبی منتشر شد.

وی با اشاره به موج‌سواری‌های رسانه‌ای دشمنان اضافه کرد: در توئیتر شاهد بودیم که با استفاده از ربات‌ها و سرمایه‌های مالی و بودجه‌هایی که به صورت بی‌حساب در اختیارشان قرار گرفته است موضوعات کذبی را برجسته کردند و دیدیم که حکومت سرمایه‌داری و امپریالیسم در شکل دیگری خودش را نشان داد.

وی با اشاره به لزوم پرهیز از ایجاد هزینه و پیش گرفتن رویکرد نقد از درون، افزود: البته باید زمینه‌های لازم را فراهم کنیم تا دشمن نتواند از خلاءهای ما سواستفاده کند.

مسائل مرتبط با حوزه زنان آماج حملات قرار گرفته است

خزعلی ابراز امیدواری کرد که با ورود بانوان به میدان، برخی از مسائل مرتبط با حوزه زنان که آماج حملات قرار گرفته‌اند مرتفع شود زیرا در این صورت الگوی سوم زن را معرفی کنیم و با نشست‌های گفتمانی این موضوعات را گسترش دهیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه سواد نباید در محدوده خواندن و نوشتن منحصر شود، عنوان کرد: سواد باید به بحث سواد رسانه‌ای و سبک زندگی تسری یابد و خانواده‌ها و والدین با این مسائل آشنا شوند و بتوانند با زبان مشترک صحبت کنند.

وی با تاکید بر مردمی بودن این راهکارها اضافه کرد: معاونت امور زنان و خانواده طرح‌هایی را برای پیشگیری از بی‌سوادی در مرحله اول و مهارت آموزی در مراحل بالاتر در نظر دارد.

درصد باسوادی زنان در کشور قابل تقدیر است

معاون رئیس جمهور با اشاره به پیشرفت قابل ملاحظه زنان در حوزه سواد نسبت به کشورهای دیگر در سطح منطقه و جهان، اشاره کرد: ایران نرخ رشد بسیار خوب در ریشه‌کن کردن بی‌سوادی داشته و درصد باسوادی زنان در کشور قابل تقدیر است، ولی برای رفع همان چند درصد بیسوادی هم باید اقدام جهادی صورت گیرد.

وی با اشاره به طرح‌های سوادآموزی از طریق فضای مجازی به صورت برخط و برون خط، اظهار داشت: کرونا موجب افزایش بازماندگی از تحصیل کودکان شده است که باید به سرعت جبران شود و برای بزرگسالان نیز با کمک مشوق‌ها و تسهیلات می‌توان از طریق فرزندانشان آموزش‌ها را ارائه کرد تا بی‌سوادی به طور کامل ریشه کن شود.

فاطمه موسوی معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده نیز در این جلسه ضمن تاکید بر جاری سازی نگاه تعالی بخش به زنان و خانواده در فرایند تدوین برنامه هفتم توسعه به عنوان هدف کلان این معاونت پیشنهاداتی را در خصوص برنامه هفتم در بخش‌های اولویت دار جامعه طرح نمود و گزارشی از اقداماتی که تاکنون در خصوص این برنامه انجام گرفته است، ارائه کرد.

در این نشست به برگزاری رویداد ملی هفته مقام زن و روز مادر به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س)، تجلیل از بانوان فرهیخته و جایزه بانوی خردمند در سطح ملی و بین‌المللی، نقش ایران اسلامی به عنوان مرجعیت گفتمان‌سازی در عرصه‌های بین‌المللی و روند خلاقانه انتخاب زنان پیشرو و نقش‌آفرین در عرصه‌های اجتماعی و جهاد تبیین، عرصه‌های علمی و هم‌اندیشی با دستگاه‌ها در تدوین و بازنگری شاخص‌ها، برگزاری اجلاسیه و نمایشگاه‌های جانبی، ارائه خلاقانه تسهیلات فرهنگی، اجتماعی، رفاهی در حوزه بانوان اشاره شد.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر