کد خبر: 141410
A

تولیت آستان قدس: حضور برخی نوجوانان در اغتشاشات برای هیجان است/این هیجانات و به دلیل مشاهده شبکه‌های آل‌سعود است

حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی گفت: حضور برخی نوجوانان و جوانان در اغتشاشات به‌واسطه هیجانات و عدم برخورداری از پشتوانه تحلیلی عمیق آنها است، این احساسات و هیجانات اقتضاء سن نوجوانی و جوانی بوده و به دلیل مشاهده سایت‌ها و شبکه‌های ضدایرانی و تلویزیونی که آل‌سعود راه‌اندازی کرده، ایجاد شده است.

تولیت آستان قدس: حضور برخی نوجوانان در اغتشاشات برای هیجان است/این هیجانات و به دلیل مشاهده شبکه‌های آل‌سعود است

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل پایگاه خبری آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام احمد مروی روز شنبه در دیدار با جمعی از فرماندهان و کارکنان فراجا در مشهد، اظهار داشت: معدود اغتشاشگرانی که فحاشی و توهین می‌کنند در مقابل ملت بزرگ و قدرشناس ایران اسلامی جمعیت بسیار اندکی هستند و نیروهای هوشیار و بصیر فراجا به خوبی حربه‌های شوم دشمنان را می‌شناسند.

وی گفت: جمعیت اندک اغتشاشگران که این روزها به نیروهای خدوم انتظامی توهین و اهانت می‌کنند خود از خدمات این نیروها بهره‌مند هستند و در امنیتی که با تلاش نیروهای انتظامی فراهم شده، با آسایش و اطمینان شب‌هنگام در منازل خود استراحت می‌کنند.

تولیت آستان قدس رضوی، ضربه به نیروی انتظامی را ضربه به امنیت، ناموس، جان و اموال مردم دانست و ابراز کرد: حضور برخی نوجوانان و جوانان در اغتشاشات به‌واسطه هیجانات و عدم برخورداری از پشتوانه تحلیلی عمیق آنها است، این احساسات و هیجانات اقتضاء سن نوجوانی و جوانی بوده و به دلیل مشاهده سایت‌ها و شبکه‌های ضدایرانی و تلویزیونی که آل‌سعود راه‌اندازی کرده، ایجاد شده است.

مروی گفت: حکومت آل‌سعود که به طور کل حق انسانیت برای زنان قائل نیست و اگر اخیراً فضاهایی را هم برای زنان بازکرده با اهداف شیطانی بوده، حکومتی که در سفارت خود در ترکیه یک روزنامه‌نگار(جمال خاشقچی) را به دلیل نوشتن چند مقاله انتقادی به فجیع‌ترین شکل به قتل رسانده، حکومتی که اخیرا حدود 50 نفر را به جرم شرکت در تظاهرات انتقادی در عربستان گردن زده که در میان آن‌ها نوجوانانی از جمله یک نوجوان 14 ساله بوده، چنین حکومتی حال دلسوز جوانان و زنان ایرانی شده است؟

وی اظهار داشت: آن جوانان و نوجوانان ما که فریب شبکه‌های ضد ایرانی را می‌خورند مطلع نیستند و تحلیل صحیحی ندارند از اینکه چه اهداف پلیدی پشت تبلیغات این شبکه‌ها است، اگر بدانند قطعاً از این شبکه‌ها متنفر خواهند شد، البته دلیل این ناآگاهی ما هستیم که نتوانسته‌ایم به درستی بیان، تبیین و روشنگری کنیم و متأسفانه در این حوزه‌ها کم‌کاری شده است.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: در اغتشاشات اخیر لبه تند و تیز هجمه‌ها، ضرب و شتم‌ها و شهادت‌ها متوجه فراجا شد و دشمن حتی به این نیز بسنده نکرد و با اهانت‌‎ها و توهین‌ها تلاش کرد به اعتماد به‌ نفس این نیرو خدشه وارد کند.

وی افزود: تأثیرگذاری مثبت فراجا دلیل هجمه‌های دشمن به این نیرو است؛ هجمه‌ها نشان از اثرگذاری فراجا دارد که این‌ چنین مورد هجوم دشمن قرار گرفته و این مایه افتخار و سربلندی نیروهای مخلص، خدوم و با بصیرت فراجا است.

مروی با بیان اینکه نیروی انتظامی مورد هجمه ناجوانمردانه جنگ نرم دشمن است، اظهار کرد: در موارد بسیاری اغتشاشگران از سعه‌ صدر نیروهای انتظامی سوءاستفاده و گاهی گستاخی و بی‌ادبی را به اوج رساندند تا روحیه فراجا را از بین ببرند، زیرا اگر نیرویی که حافظ امنیت و انتظامات شهرها است روحیه و اعتماد به‌ نفس خود را از دست بدهد، دیگر نمی‌تواند به‌خوبی وظایف خود را اجرا کند و دشمن به دنبال رسیدن به این هدف است.

تولیت آستان قدس رضوی ایجاد ناامنی در کشور را یکی از اهداف جنگ نرم دشمن دانست و بیان کرد: دشمن در مرزها توانایی ایجاد ناامنی ندارد، لذا بر روی جنگ نرم سرمایه‌گذاری کرده و تلاش دارد امنیت شهرها را از بین ببرد.

مروی افزود: حوزه فعالیت و وظایف نیروی انتظامی بسیار سنگین و در قیاس با سایر نیروهای نظامی از تنوع و تکثر بسیار بالایی برخوردار بوده، همین اهمیت حوزه کاری باعث طمع و هجمه دشمن به این نیرو شده و از آنجایی‌ که از حیث نظامی توانایی مقابله با این نیروی مقتدر را ندارند با جنگ روانی درصدد ضربه به روحیه این نیرو هستند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر