کد خبر: 141774
A

وعده پشت وعده؛ زاکانی قول داد در تهران نهضت پارکینگ سازی راه‌اندازی کند

شهردار تهران از آغاز نهضتی برای پارکینگ سازی در تهران خبر داد و گفت: امیدواریم با ساخت پارکینگ بتوانیم فضاهای عمومی شهر را آزاد کنیم.

وعده پشت وعده؛ زاکانی قول داد در تهران نهضت پارکینگ سازی راه‌اندازی کند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ علیرضا زاکانی شهردار تهران صبح امروز در شنبه امید و افتخاری دیگر، پارکینگ طبقاتی امیرکبیر را افتتاح کرد و با اشاره به جزئیات این پارکینگ، گفت: این پارکینگ هوشمند ۵۵۰ ظرفیت جای پارک دارد و به صورت زیرسطحی ساخته شده است.

۱۰۰۰ فضای جای پارک را تا قبل از پایان سال تحویل شهروندان می‌دهیم

وی با بیان اینکه در سال جاری در نظر داریم که ۲۵۰۰ پارکینگ بسازیم، افزود: امیدواریم ۱۰۰۰ فضای جای پارک را تا قبل از پایان سال تحویل شهروندان دهیم.

آغاز ساخت یک پارکینگ با ظرفیت ۳۰۰۰ خودرو در منطقه ۲۰ به زودی

شهرداری تهران با بیان اینکه مطالعات ۱۶ پروژه ساخت پارکینگ آغاز شده که از این میان ساخت چهار پارکینگ وارد مرحله عقد قرارداد شده و مقدمات ساخت هشت پارکینگ دیگر نیز فراهم شده است، تصریح کرد: حدود دو هفته آینده ساخت یک پارکینگ با ظرفیت ۳۰۰۰ خودرو در منطقه ۲۰ آغاز می‌شود و این نوید خوشی است که با مشارکت دیگران بتوانیم در جای جای شهر زمینه نهضت پارکینگ سازی را داشته باشیم.

ظرفیت پارک حاشیه‌ای را آزاد می‌کنیم

وی با اشاره به آغاز نهضت پارکینگ سازی در تهران گفت: امیدواریم با ساخت پارکینگ بتوانیم فضاهای عمومی شهر را آزاد کنیم؛ چرا که محل ایستادن خودروها و پارک حاشیه‌ای آنها را باید ساماندهی کنیم و ظرفیت پارک حاشیه‌ای را آزاد کنیم تا همه مردم بتوانند عادلانه از فضای حاشیه‌ای کنار خودرو استفاده کنند.

شهروندان باید از قبل جای پارک خودروشان را به صورت هوشمند رزرو کنند

زاکانی با بیان اینکه این اطمینان را باید به مردم بدهیم که بتوانند از قبل جای پارک خودروشان را به صورت هوشمند رزرو کنند، اظهار کرد: به زودی اتفاقات خوبی در زمینه پارک خودرو در تهران رخ می‌دهد.

توضیح زاکانی درباره نامه ۹ عضو شورای شهر به وی درباره انتصاباتش

وی در مورد نامه ۹ عضو شورای شهر به وی در خصوص انتصاباتش به ایسنا، گفت: سال اول فعالیت‌مان در شهرداری عمده انتصابات از طریق کانون ارزیابی انجام شد و ماحصل آن این بود که که بیش از ۹۷ درصد احکام از عزیزانمان در درون شهرداری بود که توجه به این انتخابات علمی، دقیق و با استفاده از ظرفیت درونی شهرداری بود اما ما احکام همه مدیران را یکساله صادر کردیم و یک شرایط جدیدی برای فعالیت در سال دوم شکل گرفت.

شهردار تهران با بیان اینکه در این شرایط جدید نگاهمان تثبیت حداکثری و تغییرات حداقلی بود، افزود: لذا در انتصاباتمان در مناطقِ، ۱۵ شهردار تثبیت شدند، چهار نفر جابجا شده و سه نفر از شهردارانمان که تغییر کردند وارد بدنه معاونت‌ها شدند و کاری که انجام می‌شود حرفه‌ای است و بابت این اقدامات حرفه‌ای نیز باید از ما خروجی بخواهند.

تا ۲۲ بهمن دو کارخانه تولید سیمان و در شرق تهران کارخانه آسفالت ایجاد می‌کنیم

وی با بیان اینکه در آستانه آبانماه هستیم و تا امروز ۵۶۰ هزار تن آسفالت در تهران توزیع شد، ادامه داد: سال قبل کلا ۶۵۸۰ هزار تن آسفالت در تهران ریخته شد و امسال با اینکه پنج ماه از سال باقیمانده ما از عملکرد سال قبل عبور کردیم و به دنبال آن هستیم که تا ۲۲ بهمن دو کارخانه تولید سیمان و در شرق تهران کارخانه آسفالت ایجاد کنیم. لذا تحول بزرگی در سطح ارائه خدمات ایجاد شده و اقدمات خوبی در حال انجام است.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که آیا اعضای شورا پیشنهاداتی برای انتصابات داشتند، گفت: ما از همه پیشنهاد می‌گیریم و فرقی نمی کند عضو شورا باشد یا نه؟ اما همه پیشنهادات ارزیابی می‌شود. مثلا ما برای انتخاب شهرداران مناطق، ۲۳ شاخص داشتیم که افرادی که منصوب شدند باید این شاخص‌ها را پاس کرده باشند.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی مخازن زباله به سطح شهر باز می‌گردد، تصریح کرد: بخشی از مخازن بازگشته اما در آینده نزدیک تحولی در این زمینه خواهیم داشت که در آینده در مورد آن صحبت خواهم کرد.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر