کد خبر: 141940
A

سخنگوی قوه قضائیه: ٨ نفری که در زندان اوین با روان مردم بازی کردند فوت شدند/ وجود مین و پرتاب شی خارجی را تکذیب می‌کنیم

مسعود ستایشی درباره آتش سوزی زندان اوین توضیح داد: به لحاظ برنامه‌ریزی‌هایی که از سوی سارقان صورت گرفت تا برای فرار آشوب کنند هیچ زندانی موفق به خروج از زندان نشد.

سخنگوی قوه قضائیه: ٨ نفری که در زندان اوین با روان مردم بازی کردند فوت شدند/ وجود مین و پرتاب شی خارجی را تکذیب می‌کنیم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به این سوال که آیا عاملان حادثه زندان اوین شناسایی شده‌اند، گفت: پرونده‌هایی در دادسرای ناحیه ویژه امور جنایی تشکیل شده و افراد شناسایی شدند و کسی از دست قانون فرار نخواهد کرد و افراد تفهیم اتهام شده‌اند و در ایام پیش رو نتیجه تصمیمات به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید. در این حادثه ٨ نفر فوت شدند و برای ٢۵ نفر تا امروز پرونده تشکیل شده است که امکان دارد در ادامه برخی افزایش یا کاهش پیدا کنند.

وی با بیان اینکه نسبت به موضوع بازداشتگاه اوین چند نکته ویژه وجود دارد، گفت: عده‌ای از زندانیان که درگیر این حادثه بودند، صدمه دیدند و اگر مراقبت لازم صورت نمی‌گرفت، صدمات بیشتر بود و این‌ها از آشوب‌طلبان شکایت کردند. نکته بعدی این است که به لحاظ برنامه‌ریزی‌هایی که از سوی سارقان صورت گرفت تا برای فرار آشوب کنند هیچ زندانی موفق به خروج از زندان نشد. در این حادثه متاسفانه ٨ نفر از افرادی که با روان مردم بازی کردند، فوت شدند که ما علیرغم همه مشکلات ایجاد شده از سوی این افراد، برای فوت‌شان متاسف هستیم.

ستایشی یادآور شد: در ساعات ابتدایی کار، تمام زندانیان در آن بند به جای متناسب منتقل شدند و موجبات تماس این افراد با خانواده‌ها فراهم شد. بلافاصله پس از استقرار در جای جدید پزشکان مستقر شده و تمام مددجویان را مورد معاینه قرار دادند و در لحظه اطلاع‌رسانی صادقانه و سریع و شفاف را انجام شد اما متاسفانه ابهام‌پراکنی از سوی رسانه‌های خارجی و متاسفانه برخی رسانه‌های داخلی صورت گرفت که ما موضوع وجود مین و پرتاب شی خارجی را به شدت تکذیب کردیم.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر