کد خبر: 141966
A

رئیس دانشگاه تربیت مدرس: امروز تعدادی از دانشجویان این دانشگاه تجمع اعتراضی داشتند که منتهی به درگیری شد / این افراد خواستار حضور مختلط دانشجویان خانم و آقا در سلف بودند / ۲ نفر از دانشجویان بسیجی صدمه دیدند

فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه از ساعت ۱۲ امروز تعدادی از دانشجویان این دانشگاه تجمع اعتراضی داشتند که در نهایت منتهی به درگیری در این دانشگاه شد، گفت: این تجمع از ساعت ۱۲ امروز آغاز شد، اما از ساعت ۱۳ به مدت ۴۰ دقیقه تنش‌هایی بین این دانشجو‌ها با حراست و دانشجو‌های بسیجی دانشگاه ایجاد شد که در این تنش و درگیری ۲ نفر از دانشجویان بسیجی از ناحیه سر و بازو صدمه دیدند.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس: امروز تعدادی از دانشجویان این دانشگاه تجمع اعتراضی داشتند که منتهی به درگیری شد / این افراد خواستار حضور مختلط دانشجویان خانم و آقا در سلف بودند / ۲ نفر از دانشجویان بسیجی صدمه دیدند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه از ساعت ۱۲ امروز تعدادی از دانشجویان این دانشگاه تجمع اعتراضی داشتند که در نهایت منتهی به درگیری در این دانشگاه شد، گفت: این تجمع از ساعت ۱۲ امروز آغاز شد اما از ساعت ۱۳ به مدت ۴۰ دقیقه تنش‌هایی بین این دانشجوها با حراست و دانشجوهای بسیجی دانشگاه ایجاد شد که در این تنش و درگیری ۲ نفر از دانشجویان بسیجی از ناحیه سر و بازو صدمه دیدند.

وی در گفتگو با فارس درباره درخواست معترضین گفت: این افراد خواستار حضور مختلط دانشجویان خانم و آقا در سلف‌های دانشگاه بودند.

به گفته دانشجو، حراست و دانشجویان بسیجی دانشگاه در طول تجمع اعتراضی صورت پذیرفته در ظهر امروز تمام تلاش خود را برای برقراری آرامش در دانشگاه کردند، آنها با حفظ آرامش سعی می‌کردند فضای دانشگاه را آرام کنند اما ۴ ـ ۵ نفر از معترضین اجازه برقراری آرامش را نمی‌دادند که در نهایت درگیری بین دانشجویان به وجود آمد.

وی با تاکید بر اینکه مسوولیت برگزاری کمیته انضباطی برای دانشجوهایی که حرمت دانشگاه را حفظ نکردند با معاون دانشجویی دانشگاه است، گفت: اگر شکایتی از دانشجویان صورت بپذیرد برای برگزاری کمیته انضباطی این دانشجویان فراخوانده می‌شوند. احتمال دارد که عده‌ای از خارج دانشگاه وارد شده و مسبب ایجاد تنش شده باشند.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس خاطرنشان کرد: در جایگاه پدری از دانشجویان می‌خواهم که اجازه ندهند احساسات آنها بر منطق و عقلشان غلبه کند، دانشجویان باید شان و قداست دانشگاه را حفظ کنند. اگر اعتراضی وجود دارد، می‌توان این اعتراض را در فضایی دموکراسی و مناسب‌تر و با حفظ حرمت‌ها مطرح کرد. دانشجویان باید منزلت خودشان و دانشگاه را حفظ کنند.

دانشجو با اشاره به جمعیت ۱۲ هزار نفری دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس، گفت: در تجمع اعتراضی امروز حداکثر ۱۵۰ دانشجو یعنی حدود یک درصد از دانشجویان حضور داشتند و بهتر بود این افراد به نظر سایر دانشجویان هم احترام بگذارند.

وی با تاکید بر اینکه از آغاز سال تحصیلی تمام کلاس‌های درس دانشگاه تربیت مدرس برگزار شده است، گفت: تا کنون بیش از ۹۹ درصد از دانشجویان نیز در کلاس‌های درس حضور داشتند و مباحث علمی، آموزشی و پژوهشی این دانشگاه بدون هیچ مشکلی برقرار است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر