کد خبر: 142073
A
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران؛

شادمهر:موضوع دستگیری دانش‌آموزان صحت دارد/ دانش‌آموزانی که در اعتراض های اخیر دستگیر شده‌اند به زندان نرفته‌اند بلکه به مراکز اصلاح و تربیت فرستاده شده‌اند/ دوری از اسلام و قرآن دلیل اعتراض های دانش‌آموزان است

شادمهر عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به سایت دیده‌بان ایران گفت:موضوع دستگیری دانش‌آموزان صحت دارد، مسئولان با رافت و مهربانی پیگیر این مسئله هستند. البته تاکید میکنم که دانش‌آموزانی که دستگیر شده‌اند به زندان نرفته‌اند بلکه به مراکز اصلاح و تربیت فرستاده شده‌اند.

شادمهر:موضوع دستگیری دانش‌آموزان صحت دارد/ دانش‌آموزانی که در اعتراض های اخیر دستگیر شده‌اند به زندان نرفته‌اند بلکه به مراکز اصلاح و تربیت فرستاده شده‌اند/ دوری از اسلام و قرآن دلیل اعتراض های دانش‌آموزان است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ با ایجاد اعتراضات پیرامون درگذشت مهسا امینی، ناآرامی‌ها به برخی مدارس رسید و بدنبال آن اخباری در رابطه با وضعیت دانش‌آموزان شرکت کننده در ناآرامی‌ها و دستگیری معترضین در فضای مجازی منتشر شد.

در این بین نماینده تبریز گفته بود که همراه اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از زندان فشافویه بازدید داشتیم حدود 200 نفر از دانش آموزان در بین دستگیرشدگان بوده که در اولین فرصت آزاد شده اند و در حال حاضر زندانی دانش آموز درزندان فشافویه و زندان های دیگر نداریم.

امانقلیچ شادمهر، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با سایت دیده‌بان ایران گفت: با توجه به اینکه در ایام کرونا ۲ سال مدارس تعطیل شد به همین دلیل کمبود مربی بهداشت و پرورشی را داشتیم حتی مدارسی بودند که فقط با چند نفر معلم اداره میشدند با این حساب خلا بزرگی در زمینه پرورش دانش‌آموزان ایجاد شده است.

دوری از اسلام و قرآن دلیل  رفتارهای اعتراضی دانش‌آموزان است

وی ادامه داد: لازم است که ارتباط مستقیم با مبانی اسلامی و آشنایی با دستاوردهای انقلاب در مدارس بیشتر شود تا تاثیر آن را در رفتار دانش‌آموزان مشاهده کنیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در رابطه با صحت و سقم دستگیری دانش‌آموزان معترض به دیده بان ایران گفت: بله، موضوع دستگیری دانش‌آموزان صحت دارد، مسئولان با رافت و مهربانی پیگیر این مسئله هستند. البته تاکید میکنم که دانش‌آموزانی که دستگیر شده‌اند به زندان نرفته‌اند بلکه به مراکز اصلاح و تربیت فرستاده شده‌اند.

727205_663

تعداد بازداشتی‌ها زیاد نبود

شادمهر با بیان اینکه این تعداد اندک دانش‌آموزی که دستگیر شدند فقط در تهران و شاید چند کلانشهر بودند نه کل کشور به خبرنگار پارلمانی ما گفت: دوری از مبانی اسلام و قرآن سبب شده تا دانش‌آموزان در این روزها این چنین رفتارها و اعتراض هایی را از خود نشان دهند.

براساس گزارش دیده بان ایران؛ سخنگوی قوه قضائیه ایران روز سه‌شنبه سوم آبان در یک نشست خبری مدعی شد که در حال حاضر هیچ کدام از افراد بازداشت‌شده زیر ۱۸ سال نیستند. افراد زیر ۱۸ سال همگی تعیین تکلیف شده‌اند و اگر پرونده‌ای برای آن‌ها تشکیل شده باشد در روند رسیدگی قرار می‌گیرد اما کسی از آن‌ها الان در بازداشت نیست.

منبع: سایت دیده‌بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر