کد خبر: 142511
A

چالش ممنوعیت ساخت بالکن در طبقات اول/ رییس پلیس تهران: برای جلوگیری از سرقت باید از همین موضوعات ساده شروع کنیم

رییس پلیس آگاهی پایتخت درباره بانک اطلاعات سارقان خشن و سابقه‌دار گفت: اطلاعات هر سارقی که از سال‌های قبل دستگیر شده در بانک اطلاعاتی ما وجود دارد و این اطلاعات به روز رسانی می‌شود و با هماهنگی مراجع قضایی این افراد کنترل می‌شوند.

چالش ممنوعیت ساخت بالکن در طبقات اول/ رییس پلیس تهران: برای جلوگیری از سرقت باید از همین موضوعات ساده شروع کنیم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ سرهنگ علی ولیپور گودرزی، رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره کنترل مجرمان سابقه‌دار گفت: پلیس مجرمانی را که سابقه سرقت دارند و در حال حاضر به عناوین مختلف یا به دلیل ارائه وثیقه یا پایان محکومیت از زندان خارج شده‌اند را کنترل می‌کند. با اشراف اطلاعاتی که وجود دارد، این افراد چنانچه اقدامات مجرمانه‌ای داشته باشند به سرعت شناسایی و بازداشت می‌شوند.

وی درباره بانک اطلاعات سارقان خشن و سابقه‌دار گفت: اطلاعات هر سارقی که از سال‌های قبل دستگیر شده در بانک اطلاعاتی ما وجود دارد و این اطلاعات به روز رسانی می‌شود و با هماهنگی مراجع قضایی این افراد کنترل می‌شوند.

رییس پلیس آگاهی پایتخت درباره نظارت پلیس بر ساختمان‌ها از لحاظ ایمنی گفت: در جلسات شورای تامین استان و همچنین کارگروه مقابله با سرقت که با حضور شهرداری و استانداری برگزار می‌شود، تعامل خوبی صورت گرفته و اقداماتی نیز شروع شده است.

سرهنگ ولیپور گودرزی خاطرنشان کرد: خیلی از سرقت‌ها در طبقه اول منازل اتفاق می‌افتد و شهرداری نباید اجازه ساخت بالکن در طبقات اول ساختمان را بدهد، حتما نکات ایمنی باید رعایت شود. باید اقدامات‌مان را از همین موضوعات ساده شروع کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پلیس از لحاظ ایمنی، منازل در حال ساخت را بازرسی می‌کند، تصریح کرد: خیر، هنوز به این مرحله نرسیده‌ایم، اما توافقی که کرده‌ایم و بنا بر صحبت‌هایی که شده، قرار است که نظارت کارشناسی پلیس را در ساخت و ساز ساختمان‌ها اخذ کنند و انشالله این اقدامات باعث بازدارندگی سرقت‌ها شود.

رییس پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به تعامل پلیس با خودروسازان گفت: تعامل خوبی در این زمینه با خودروسازان داریم. یک سری از خودروها فرسوده و مدل پایین است و عملا نمی‌شود برای این خودروها کاری کرد، اما خودروهایی که به تازگی تولید می‌شود با هماهنگی پلیس است و پلیس از روند ساخت این خودروها بازدید می‌کند و در صورت تایید پلیس از لحاظ ایمنی، این خودروها اجازه شماره‌گذاری صورت می‌گیرد. در این زمینه تعامل خوبی صورت گرفته است.

سرهنگ ولیپور گودرزی تصریح کرد: مشکل ما بحث خودروهای فرسوده و خودروهایی است که تاریخ ساخت آن‌ها مربوط به سال‌های گذشته است و باید در خصوص آن‌ها نیز تدابیری صورت گیرد که کمتر سرقت شوند.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر