کد خبر: 142599
A

رییس دادگستری گلستان: بازداشتی‌های حوادث اخیرنمازخوان هم نبودند؛ در ایام بازداشت تلاش کردیم مباحث دینی به این افراد آموزش داده شود

حیدر آسیابی رییس کل دادگستری گلستان گفت: یک نفر از بازداشتی‌های اغتشاشات اخیر گلستان نمازخوان نبود که در ایام بازداشت تلاش کردیم مباحث و موضوعات دینی به این افراد آموزش داده شود. وی بیان کرد: نسل جوان و نوجوان در شناخت و بینش دینی با چالش‌هایی روبرو بوده و چنانچه این قشر از نماز دور نمی‌شدند اتفاقات اخیر را شاهد نبودیم.

رییس دادگستری گلستان: بازداشتی‌های حوادث اخیرنمازخوان هم نبودند؛ در ایام بازداشت تلاش کردیم مباحث دینی به این افراد آموزش داده شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حیدر آسیابی روز پنجشنبه در نشست مسوولان فرهنگی گلستان افزود: غفلت از مباحث و ظرفیت‌های دینی تربیت نسل جوان را دچار چالش کرده که باید در این زمینه برنامه‌ریزی شود.

بر اساس گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت، وی اظهار داشت: یک نفر از بازداشتی‌های اغتشاشات اخیر گلستان نمازخوان نبود که در ایام بازداشت تلاش کردیم مباحث و موضوعات دینی به این افراد آموزش داده شود.

وی بیان کرد: نسل جوان و نوجوان در شناخت و بینش دینی با چالش‌هایی روبرو بوده و چنانچه این قشر از نماز دور نمی‌شدند اتفاقات اخیر را شاهد نبودیم.

آسیابی افزود: اغتشاشات اخیر نتیجه کوتاهی در مباحث دینی و اعتقادی بوده که امیدواریم در مساجد، مدارس، مراکز علمی و آموزشی، ارگان‌ها و نهادها به موضوع نماز برای کاهش آسیب‌های اجتماعی توجه جدی شود.

مدیر ستاد اقامه نماز گلستان هم در این نشست گفت: ترویج مفاهیم نماز و تبیین کارکردهای آن در ابعاد مختلف باید مورد توجه جدی مدیران، مسوولان و نهادهای مرتبط باشد.

قاسم محمدی افزود: آموزش‌ و مهارت‌ لازم پیرامون فلسفه و چرایی نماز و همچنین روانشناسی، معارف نماز و مخاطب شناسی نوجوانان در گلستان توسط، استادان و مدرسان تخصصی انجام شد و شرکت کنندکان در دوره مهارت‌های لازم در زمینه معارف نماز را فرا گرفتند.

وی اظهار داشت: اجلاس سراسری نماز با موضوع نماز و مدرسه، برگزاری جشنواره علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری و ادبی نماز با عنوان «فجر تا فجر»، مراسم ویژه شعبان، دوره آموزشی مهدویت و تربیت مربی کودک و نوجوان از جمله برنامه‌هایی پیگیری شده توسط ستاد اقامه نماز گلستان بود.

محمدی افزود: نقش‌آفرینی مدیران، مسوولان و مردم در ترویج بیشتر فرهنگ نماز اهمیت بسیاری دارد .

وی اظهار داشت: تاکید محوریت برنامه‌های ستاد اقامه نماز گلستان پیرامون مدارس و نوجوانان است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر