کد خبر: 142803
A

آیت‌الله کعبی: منابع انسانی آموزش و پرورش باید با دقت پالایش شوند/ احمد خاتمی: عناصر انقلابی در آموزش و پرورش بکار گرفته شوند

تنی چند از اعضای شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار وزیر آموزش و پرورش با ایشان بر پالایش نیروی انسانی در این وزارتخانه تأکید کردند.

آیت‌الله کعبی: منابع انسانی آموزش و پرورش باید با دقت پالایش شوند/ احمد خاتمی: عناصر انقلابی در آموزش و پرورش بکار گرفته شوند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار وزیر آموزش و پروش با اعضای هیئت رئیسه جامعه مدرسین، آموزش و پرورش را پایه تربیت نیروی انسانی در کشور توصیف کرد و ابراز داشت: نکته کلیدی در رابطه با آموزش و پرورش این است که این وزارتخانه پایه تربیت نیروی انسانی در سراسر کشور است؛ بنابراین حوزه علمیه وظیفه دارد تا در جهت هم‌افزایی و همکاری بیشتر با این وزارتخانه گام بردارد.

وی ابراز امیدواری کرد تا با گسترش همکاری‌های حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش، دست‌یابی به آرمان‌ها و اهداف انقلاب در امر آموزش، در نتیجه اتخاذ رویکرد مناسب و ایجاد زیرساخت‌های لازم در کنار آسیب شناسی دقیق، محقق گردد.

آیت الله سید احمد خاتمی نیزدر این دیدار، ضمن تأکید بر لزوم به کارگیری عناصر انقلابی در آموزش و پروش، اظهار داشت: فکر و اندیشه دانش آموزان نباید به دست معلمانی سپرده شود که با انقلاب مخالف هستند. باید برنامه‌ای جهت تقویت اساتید و معلمان از لحاظ اعتقادی در نظر گرفته شود و با متخلفین برخورد قاطع صورت گیرد.

در ادامه این جلسه، آیت الله عباس کعبی چند محور اساسی در امر آموزش و پرورش را یادآور شد و خاطر نشان کرد: در کنار علم آموزی باید رشد متوازن عقلی و عاطفی، تحکیم پایه‌های ایمان، معنویت، اخلاق و آداب، مهارت‌های زندگی، آگاهی‌های عمومی، نظم و مهارت‌های معطوف به اشتغال نیز، به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و محتوای کتب درسی نیز با توجه به این محورها تنظیم گردد.

وی خانواده، مدرسه و مسجد را سه ضلع کلیدی در امر تربیت و آموزش ارزیابی کرد و ادامه داد: با توجه به جایگاه مهم و زیربنایی وزارتخانه آموزش و پرورش، منابع انسانی این وزارتخانه باید با دقت پالایش شوند.

شایان ذکر است: در ابتدای این جلسه، دکتر یوسف نوری ضمن ارائه گزارشی از ظرفیت‌ها، چالش‌ها، برنامه‌ها، مشکلات و راه‌کارها در جهت بهبود نظام تعلیم و تربیت کشور و ضمن اشاره به نقش معلم و خانواده در تربیت فرزندان و لزوم ارتباط بیشتر مدرسه با خانواده‌ها، بر لزوم تقویت و گسترش همکاری‌ها با حوزه علمیه تأکید نمود.

منبع: حوزه نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر