کد خبر: 143405
A

ادعای تازه وزیر ارتباطات: اینترنت ملی بیش از ۵۹ درصد پیشرفت داشته است

عیسی زارع پور تاکید کرد که پیشرفت شبکه ملی اطلاعات از ۳۰ درصد در زمان تحویل دولت سیزدهم به بیش از ۵۹ درصد در ظرف یک‌سال و اندی رسیده است.

ادعای تازه وزیر ارتباطات: اینترنت ملی بیش از ۵۹ درصد پیشرفت داشته است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ عیسی زارع‌پور در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی سوال تعدادی از نمایندگان در خصوص اقدام وزارت ارتباطات برای توسعه شبکه ملی اطلاعات بیان کرد: همانطور که در جلسه رای اعتماد به مجلس قول دادم تحقق شبکه ملی اطلاعات در صدر برنامه‌های وزارت ارتباطات قرار داشته و برای این‌که این مهم محقق گردد تمام منابع وزارتخانه را بسیج کردم. اولویت اول وزارت ارتباطات تحقق شبکه ملی اطلاعات در لایه‌های مختلف است. شورای راهبردی توسعه شبکه ملی اطلاعات با مسئولیت بنده شکل گرفته و هر هفته جلسه برگزار می‌کند.

وی در ادامه اظهار کرد: معاون برنامه ‌ریزی وزارتخانه به عنوان دبیر این شورا منصوب شده و تمام منابع وزارتخانه پای این پروژه آورده شده است. ۷ پروژه کلان تعریف شده است که مبتنی بر مصوبه شورای عالی فضای مجازی در سال ۱۳۹۹ است. در این طرح وظایف دستگاه‌های مختلف برای تحقق شبکه ملی اطلاعات تعریف شده است که از ۵۳ بند ۳۷ بند آن مستقیما به وزارت ارتباطات باز می‌گردد. ۲۰۰ زیر پروژه برای تحقق اهداف تعریف شده است و در این جلسات قرارگاهی میزان پیشرفت این پروژه‌ها بررسی می‌شود. در این دو ماه به دلیل حساسیت‌های پیش آمده جلسات به صورت روزانه برگزار شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که وجود داشت این بود که شاخصی برای پیشرفت شبکه ملی اطلاعات وجود نداشت. وزیر قبلی مدعی بود که این شبکه ۷۰ درصد پیشرفت داشته اما مرکز ملی فضای مجازی پیشرفت آن را ۳۰ درصد اعلام می‌کرد ما در وهله اول سعی کردیم به یک ادبیات مشترک برسیم و بیش از ۱۰۰ شاخص تعریف کردیم تا میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات را به شکل کمی اعلام کنیم. براساس آخرین سنجش‌ها در ابتدای دولت سیزدهم با وجود این‌که قریب به ۱۰ سال از هدف گذاری برای تحقق شبکه ملی اطلاعات می‌گشت میزان پیشرفت آن تنها ۳۰ درصد بود.

زارع پور تاکید کرد: اما امروز با افتخار اعلام می‌کنیم با تلاش شبانه‌روزی وزارت ارتباطات میزان تحقق شبکه ملی اطلاعات بیش از ۵۹ درصد پیشرفت داشته است. در ۱۰ سال تنها ۳۰ درصد پیشرفت داشته اما در ظرف یک سال و اندی به پیشرفت ۵۹ درصدی رسیده است و با برنامه ‌ریزی صورت گرفته ظرف یکسال و نیم آینده یعنی تا سال ۱۴۰۳ شبکه ملی اطلاعات محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: البته این پروژه یک کار پویا و دائمی است که متناسب با فناوری‌های روز باید توسعه یابد. ما به دنبال ایجاد یک شبکه پرسرعت، با کیفیت و امن در گستره جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران هستیم که خدمات با کیفیت و پرسرعت و مطبوع به مردم ارائه شود. اگر حمایت‌ها ادامه داشته باشد شاید زودتر از سال ۱۴۰۳ این پروژه به سرانجام برسد.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر