کد خبر: 143515
A

سخنگوی دانشگاه آزاد: تعداد دانشجویان دستگیرشده خیلی محدود است؛ اغلب قریب به اتفاق آن‌ها آزاد شده‌اند / با دانشجویانی که شئونات را رعایت نکردند، برخورد می‌شود

محمد قربانی گلشن آبادی سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تمام کلاس‌های آموزشی و همه فعالیت‌های پژوهشی، فرهنگی و مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور با شور و نشاط از اول شروع سال تحصیلی دایر بوده است.

سخنگوی دانشگاه آزاد: تعداد دانشجویان دستگیرشده خیلی محدود است؛ اغلب قریب به اتفاق آن‌ها آزاد شده‌اند / با دانشجویانی که شئونات را رعایت نکردند، برخورد می‌شود

به گزارش سایت دیده بان محمد قربانی گلشن آبادی سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی درباره وضعیت برگزاری کلاس ها اظهار داشت: با توجه به این که بیش از ۴۰۰ واحد و مرکز دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور با حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو فعالیت می کنند اما تعداد دانشجویانی که در اغتشاشات شرکت کرده و دستگیر شده بودند، خیلی محدود و معدود بود که اغلب قریب به اتفاق با پیگیری های دانشگاه در صف و ستاد، آزاد شدند.

وی افزود: تمام کلاس های آموزشی و همه فعالیت های پژوهشی، فرهنگی و مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور با شور و نشاط از اول شروع سال تحصیلی برقرار بوده و حتی یک روز هم هیچ واحدی تعطیل نشده است.

قربانی گلشن آبادی در مورد نحوه مواجهه با آن دسته معدود از دانشجویانی که شئونات دانشگاهی را رعایت نکردند، گفت: بر اساس "شیوه نامه انضباطی دانشجویی" مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، با این دانشجویان برخورد می شود. بنابراین این دسته از دانشجویان به کمیته های انضباطی فراخوانده شده و دفاعیات آنها استماع و حسب مفاد شیوه نامه مذکور، تعیین تکلیف می شوند.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: عموم دانشجویان، استادان و کارکنان از مسئولان دانشگاه مطالبه و انتظار جدی دارند که عقلانیت، آرامش و الزامات آموزشی و پژوهشی در دانشگاه رعایت شود؛ بنابراین نمی توان اجازه داد یک اقلیت محض، حقوق مسلم قاطبه دانشجویان، اساتید و کارمندان بزرگوار را مخدوش کنند و طبیعی است که بر اساس نظامات دانشگاه و مقررات مربوطه در مورد خاطیان عمل می شود.

قربانی با بیان این که دانشگاه مرکز عقلانیت، کانون خردورزی، گفت‌وگو و تضارب آرا و افکار در چارچوب شئونات علمی است، گفت: کرسی های آزاداندیشی که در واحدهای دانشگاهی در حال برگزاری است یکی از ظرفیت های مهم و موثر امکان گفت‌وگو، ابراز عقیده و اظهارنظر است که حتی در دوره کرونا هم انجام می شد و هم اکنون هم درحال برگزاری در واحدهای گوناگون است.

وی تاکید کرد: بر همه ما فرض مسلم است که بر اساس مطالبه و خواسته دانشگاهیان، ملتزم و موظف به حفظ قداست محیط پاک، مطهر و عقلانی دانشگاه باشیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر