کد خبر: 143673
A
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم:

اگر نتوانیم محکم در برابر بی حجابی بایستیم دیگر نمی توانیم در برابر خون های ریخته شهدا سربلند باشیم

نشست کمیته فرهنگی قرارگاه ۱۹ دی استان قم و قرارگاه پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی حوزه های علمیه برگزار شد.

اگر نتوانیم محکم در برابر بی حجابی بایستیم دیگر نمی توانیم در برابر خون های ریخته شهدا سربلند باشیم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حجت الاسلام وحدتی آراسته در نشست کمیته فرهنگی قرارگاه ۱۹ دی استان قم و قرارگاه پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی حوزه های علمیه که در محل سالن کرامت استانداری قم و با حضور مدیر کل فرهنگی استانداری؛ معاون دادستانی و معاونت پیشگیری قوه قضاییه و هم چنین مدیران برخی ادارات و دستگاههای اجرایی و اعضای کارگروه عفاف و حجاب حوزه های علمیه برگزار شد با انتقاد از بی توجهی مسئولان استان درقبال وضعیت بد حجاب گفت: برخی مسئولان در قبال بدحجابی بی تفاوت و کم توجه هستند و این امر مهم چرا نباید در اولویت اول آنها قرار بگیرد در حالی که یکی از ضروریات اجتماعی و از توصیه های خداوند و اهل بیت(ع) می باشد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در حوزه حجاب بیان کرد: تاکنون بیش از شانزده جلسه در زمینه عفاف و حجاب با مسئولان دستگاه‌های اجرایی برگزار کردیم ولی هنوز به نقطه واحدی نرسیده است.

مسئول کمیته فرهنگی قرارگاه ۱۹ دی استان قم، گفت: بعضا با مسئولان محافظه کاری روبرو هستیم که در قبال تهدیدات و بحران ها ضعیف هستند و مدیران میانه رو هم داریم که هنوز اعتقادی به این امر مهم ندارند.

وی افزود: متاسفانه با این همه دشمنی ها و دسیسه ها علیه مردم ایران باید برای جلوگیری از حمله های دشمن حمله کنیم نه اینکه در لاک دفاعی فرو رویم. اگر نتوانیم محکم در برابر بی حجابی بیاستیم دیگر نمیتوانیم در برابر خون های ریخته شهداء و امام زمان(عج) سر بلند باشیم، متاسفانه بی تفاوتی تعدادی از مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها در امر حجاب باعث شده است تا جوانان عزیز ما در دام فضای مجازی و تحریکات دشمن گرفتار شوند.

حجت الاسلام وحدتی آراسته بیان کرد: در دیدار با دانشجویان چندین دانشگاه و محصلین دبیرستان های استان به این باور رسیدیم که جوانان ما باطنی و درونی پاک دارند، اما متاسفانه نتوانستیم در کار فرهنگی و اغنا سازی آنان خوب عمل کنیم.

وی در ادامه گفت: باید با مدیران دستگاه‌های اجرایی، مجموعه های آموزشی، اصناف، مکان های ورزشی و...که نظارتی نسبت به پوشش کارمندان خود ندارند و هیچ توجهی به حوزه عفاف وحجاب نمی کند دستگاه های نطارتی برخوردی جدی داشته باشند و در قبال آن دستگاه‌هایی که عملکرد مطلوب در حجاب دارند تشویق شوند.

وی با اشاره به نقش دانشگاه علوم پزشکی نسبت به امر حجاب در داروخانه ها، مطب ها، بیمارستان ها و... افزود: متاسفانه در مراکز درمانی و داروخانه های استان آثار بی حجابی وجود دارد که انتظار داریم نسبت به این امر جدیت بیشتری صورت پذیرد. با اجرای درست قوانین و همراهی همه دستگاه هاو عمل کردن یکپارچه انقلابی ها وخانواده شهدا می توانیم بر دشمن غلبه کنیم.

ضرورت نشست با جوانان و مخاطب شناسی در نشست های چهره به چهره

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین گرجی دبیر ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر استان با اشاره به دیدار چهره به چهره با دانشجویان دانشگاه‌های مختلف استان عنوان کرد: با همه دانشگاه‌های استان؛ روسا و هم چنین با دانشجویان چهره به چهره جلساتی داشتیم اما وقتی خود روسای خود دانشگاه‌ها نسبت به امر حجاب بی تفاوت باشند چه نتیجه ای می توان گرفت؟ همه دستگاه‌ها باید نسبت به امر حجاب وظایف خود را به درستی انجام دهند.

در پایان جلسه حجت الاسلام تحریری معاون دادستان، حجت الاسلام منتظر زاده؛ فرمانده تیپ مستقل امام جعفر صادق علیه السلام، سرهنگ سانی خانی مدیر کل ورزش و جوانان استان و دکتر غریب مدیر کل فرهنگی استانداری نیز به نکات بسیار مهمی اشاره کردند که خروجی آن ۱۱ مصوبه لازم الاجراء می باشد که برای اجرای آن تمامی دستگاه ها باید اقدامی فوری داشته باشند.

منبع: حوزه نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر