کد خبر: 144435
A
در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران مطرح شد؛

یک عضو شورای شهر: فقط درباره وضعیت آسفالت معابر ۷۵ بار به شهرداری تهران تهران تذکر داده‌ایم

ناصر امانی عضو شورای شهر تهران با انتقاد از برخی سوء مدیریت‌ها در شهرداری تهران به دیده‌بان ایران گفت: ما باید به عنوان اعضای شورای شهر نسبت به بدخدمتی و تخلفات شهرداری‌ها هشدار بدهیم اینجانب از ابتدای دوره شورا بیش از ۷۵ تذکر در زمینه‌های مرتبط با آسفالت معابر که جز اقدامات ذاتی شهرداری‌ها است، ارایه داده‌ام اما پاسخ آنها بیشتر برای رفع تکلیف است.

یک عضو شورای شهر: فقط درباره وضعیت آسفالت معابر ۷۵ بار به شهرداری تهران تهران تذکر داده‌ایم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در بخشی از گفتگوی خود با دیده‌بان ایران در خصوص وضعیت نامطلوب مدیریت شهری در تهران گفت: متاسفانه برخی واحدهای شهرداری به درستی پاسخ مراجعان و متقاضیان را نمی‌دهند اما براساس مصوبه‌، مشکلاتی که از طریق سازمان‌هایی مثل آب، گاز و... ایجاد می‌شود ترمیم آن نیز به عهده سازمان مربوطه است متاسفانه در بیشتر موارد نخاله‌ها و چاله‌های ناشی از عملیات سازمان‌ها، جمع‌آوری نمی‌شود در نتیجه آسفالتی هم صورت نمی‌گیرد بنابراین شهرداری باید در این موارد ورود کرده و معضلات مرتبط با چاله، نخاله و نبود آسفالت را مرتفع کند.

در همین رابطه بیشتر بخوانید؛
آیا شهرداری تهران دچار ضعف مدیریتی است؟

وی با اشاره به بستن قراردادهای فیمابین شهرداری و سازمان‌هایی مانند آب و گاز برای مرمت و بازسازی کوچه‌ها و خیابان‌ها که مردم را بلاتکلیف  و پاس‌کاری واحدهای مربوطه، آنها را مستاصل کرده، افزود: تعمیر و ترمیم کوچه‌ها و خیابان‌ها به طور ذاتی بر عهده شهرداری‌ها است در غیراینصورت قصور کرده و باید پاسخگوی عدم انجام وظیفه خود باشند.

بسیاری از معابر سطح شهر تهران نیاز به ترمیم دارد

امانی ادامه داد: 137 محل حضور اکیپ‌های آماده به کار است که به محض تلفن شهروندان باید نسبت به مشکل مطرح شده رسیدگی سریع انجام دهند. آسفالت معابر از برنامه‌های امسال شهرداری بوده که به اذعان آنها بیش از سال گذشته اقداماتی در این زمینه تحقق پیدا کرده، البته قبول داریم از این نظر هم عملکرد بسیار ضعیف داریم با این وجود،  بسیاری از معابر و خیابان‌های تهران نیاز به روکش آسفالت دارد اما این ضرورت، بیش از توان شهرداری است.

این عضو شورای شهر تهران در بخش دیگر گفت‌گوی خود با دیده‌بان ایران در خصوص ناایمن بودن ساختمان‌های مسکونی و اداری تهران نیز اظهار داشت: صحیح است که وظیفه سازمان نظام مهندسی کشور، نظارت بر ساخت و ساز و رعایت اصول ایمنی و استانداردهای لازم است اما ناظران باید با مشاهده تخلفات و قصور، آن را به شهرداری گزارش دهند که متاسفانه عملی نمی‌شود.

امانی در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه کم‌کاری، تخلف و اهمال کاری شهرداری‌ها می‌تواند منجر به صدمات جدی جسمی افراد و حتی مرگ افراد جامعه شود، پس به چه دلیل این روند ضعف و بی مسوولیتی بهبود پیدا نمی‌کند، گفت: شهرداری‌ها روزانه بیشترین تماس را از طرف مردم و مراجعان دارند به همین دلیل اگر عملکرد شهرداری دچار اشکال و ایراد باشد نمود بیشتری خواهد داشت بنابراین باید دقت عمل و نظارت در انجام وظایف چندبرابر باشد.

شهرداری توجهی به تذکرات اعضای شورای شهر ندارد

وی همچنین به دریافت عوارض از مردم توسط شهرداری‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: ما باید به عنوان اعضای شورای شهر نسبت به بدخدمتی و تخلفات شهرداری‌ها هشدار بدهیم اینجانب از ابتدای دوره شورا بیش از 75 تذکر در زمینه‌های مرتبط با آسفالت معابر که جز اقدامات ذاتی شهرداری‌ها است، ارایه داده‌ام اما پاسخ آنها بیشتر برای رفع تکلیف است و بس...در عمل اتفاق مثبت و قابل توجهی محقق نمی‌شود.

منبع: سایت دیده‌بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر