کد خبر: 144541
A

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه: حوزویان نباید اجازه دهند دشمن ایمان جوانان را سست کند

حجت الاسلام و المسلمین ملکی همراهی طلاب با مردم در حل آسیب های اجتماعی را افتخار روحانیت دانست و گفت: امروز طلاب در عرصه های اجتماعی نقش مهمی ایفا می کنند.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه: حوزویان نباید اجازه دهند دشمن ایمان جوانان را سست کند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در نشست صمیمی با اساتید، مدیران و کادر حوزه علمیه استان البرز، پس از استماع گزارشی از وضعیت حوزه استان و نقطه نظرات اساتید، با اشاره به نقش حوزه های علمیه و طلاب در مسائل اجتماعی عنوان کرد: امروز طلاب در عرصه های اجتماعی نقش مهمی ایفا می کنند و در مشکلات همراه مردم هستند.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها با بیان این که همراهی طلاب با مردم در حل آسیب های اجتماعی افتخار روحانیت است، اظهار کرد: طلاب بدانند که اگر یک نفر از جامعه را احیا کنند انگار همه انسان ها را احیا کرده اند.

وی افزود: دشمن با تمام توان به میدان آمده و برای سست کردن ایمان جوانان ما برنامه ریزی کرده است، اگر ما نتوانیم همانند علامه امینی ها شب و روز سخن گفته، تولید محتوا کنیم و از مکتب اهل بیت(ع) دفاع کنیم، در این جنگ شکست می خوریم. این امر نیاز به تلاش های مجدانه و مجاهدانه حوزویان دارد.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: ما باید خود را دنباله رو اساتید بزرگ تاریخ تشیع بدانیم؛ افرادی همچون شهید اول و شهید ثانی در اوج سختی‌ها به سر بردند و علی‌رغم دشواری‌ها به تولید علم پرداخته‌اند.

اقدامات تحولی حوزه علمیه استان البرز

حجت الاسلام صادق خوئینی، مدیر حوزه علمیه استان البرز هم در ابتدای این نشست با اشاره به جایگاه اجتماعی حوزه استان گزارشی از فعالیت ها و ظرفیت‌های فعلی حوزه ارائه کرد.

مدیر حوزه علمیه استان البرز با اشاره به راه اندازی ۴ رشته تخصصی شیعه شناسی، مشاوره، مهدویت و تفسیر از فراهم شدن مقدمات راه اندازی رشته تخصصی تبلیغ در حوزه استان خبر داد.

وی از تأسیس مرکز مطالعات حوزه علمیه استان البرز خبر داد و گفت: در این مرکز اقدامات ارزشمندی از جمله تدوین دانشنامه خانواده و تدوین کتاب شهید ثالث که اهل برغان البرز می باشد صورت پذیرفته و به فضل خداوند متعال کتابی که با محوریت معرفی علمای استان البرز در دست تدوین است.

مدیر حوزه علمیه استان البرز با اشاره به شناسایی ۵۰۰ مسئله در استان براساس ارتباط گیری با مدیران کل دستگاه ها، اظهار کرد: مرکز مطالعات در حال ارائه پاسخ های مناسب به مسائل جاری استان می است.

منبع: رسا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر