کد خبر: 144831
A

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی: کشور به روحانیونی چون نواب صفوی نیاز دارد/ باید بسیاری از مباحث غیرضروری از دروس حوزه و مدرسه حذف شود

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر اینکه باید به نسل نو توجه کرد و به سوالات آنان جواب دهیم، گفت: اغتشاشات فعلی نشان داد که در حوزه فرهنگ و تربیت کم کاری کرده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی: کشور به روحانیونی چون نواب صفوی نیاز دارد/ باید بسیاری از مباحث غیرضروری از دروس حوزه و مدرسه حذف شود

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حجت‌الاسلام محسن قرائتی، در جلسه بزرگداشت روز دانشجو و هفتمین اجلاس استانی نماز با موضوع نماز، خانه مدرسه و مسجد که با حضور دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی در بیرجند برگزار شد، با اشاره به معانی عمیق از سوره کوثر، گفت: من به عنوان یک طلبه ساده از کوچک‌ترین سوره قرآن یعنی سوره کوثر ۸۰ نکته برداشت کردم.

او با بیان اینکه طبق آیات قرآن مشرکان به پیامبر (ص) توهین‌های بسیاری کردند، اما نام ایشان بلند و عزیز شد، افزود: خداوند قول نصرت و پیروزی به مؤمنان داده و این مسئله را در اغتشاشات امروز نیز باید مدنظر داشته باشیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه موج‌ها و حوادث از بین می‌رود، ولی در نهایت اسلام و قرآن ماندنی خواهد بود، تصریح کرد: در روایات از دنیا به عنوان بازار یاد شده و بر همین اساس دانشجویان جوان باید مراقب باشند که در بازار دنیا همواره به دنبال سود حقیقی باشند.

حجت الاسلام  قرائتی با بیان اینکه به عنوان کسی که سال‌ها معاون وزیر آموزش و پرورش بوده، از طریق رسانه شهرت یافته به جوانان می‌گویم خود را به شهرت و منصب دولتی نفروشید، افزود: دانشجو معلمان باید قدر و جایگاه شغل ارزشمند معلمی را دانسته و از ارزش آن غافل نباشند.

قرائتی با بیان اینکه نباید به مدارک تحصیلی، چون لیسانس و فوق لیسانس قانع شویم بلکه باید با مطالعه مستمر خود را رشد دهیم، اظهار کرد: کشور به روحانیونی، چون شهید نواب صفوی و به افراد غیر روحانی، چون شهید رجایی نیاز دارد.

او با اشاره به اینکه علم نباید انسان را از خدا جدا کند، بیان کرد: براین اساس نباید هر امری را که در فضای مجازی می‌شنویم سریعاً قبول یا رد کرده؛ بلکه باید تحقیق کرده و سپس اظهار نظر کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه من می‌توانستم در مسیر فقه قدم بردارم، اما ترجیح دادم معلم باشم چراکه معلم انسان سازی می‌کند و در واقع این شغل عبادت محسوب می‌شود، اظهار کرد: امتیاز معلمی در نظام جمهوری اسلامی ایران این است که معلمان علاوه بر آموزش علم در زمینه تزکیه و تربیت نیز فعالیت می‌کند.

او با اشاره به اینکه در زمینه تعلیم و تربیت باید اقدامات مؤثرتری انجام دهیم، تصریح کرد: اغتشاشات فعلی نشان داد که در حوزه فرهنگ و تربیت کم کاری کرده‌ایم.

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه امروزه شیوه انتقال علم و آموزش متفاوت است، ادامه داد: بسیاری از مباحث غیرضروری باید از دروس حوزه و مدرسه حذف شود و وقت دانش‌آموز، طلبه و دانشجو صرف علم مفید شود.

فرهنگی که برای جوانان ناشناخته است

او با بیان اینکه حتی ورزش نیز باید مفید بوده و برای امروز لذت و فردا خدمت ارائه کند، بیان کرد: با وجود فرزانگان بسیار در جامعه، اما متأسفانه جوانان ما این بزرگان را نمی‌شناسند.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به اینکه متأسفانه در حوزه فرهنگ برخی خواب بوده‌اند، بیان کرد: اشکالات و مشکلات و عیب‌ها در کشور را رد نکرده و یادمان نرود که توجیه؛ حماقت و از طرفی تضعیف نیز جنایت است.

حجت الاسلام قرائتی اظهار کرد: اگر نوجوان ما امروزه در اغتشاشات حاضر می‌شود به واسطه آن است که به او اطلاعات کافی نرسیده است؛ ما نمی‌گوییم که همه کس و همه امور و همه مسئولان خوب هستند، اما افراد خوب هم کم نداریم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر