کد خبر: 145484
A

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها: ستاد تسهیل گری ازدواج در دانشگاه های کشور تشکیل می شود

حجت الاسلام والمسلمین رستمی گفت: با هدف حمایت و افزایش انگیزه ازدواج، ستاد تسهیل گری ازدواج دانشجویی در دانشگاه های کشور تشکیل می شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها: ستاد تسهیل گری ازدواج در دانشگاه های کشور تشکیل می شود

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی امروز در اختتامیه رویداد هم آهنگ ۲ که در قم برگزار شد، با اشاره به پایداری ازدواج دانشجویی به عنوان خانواده الگو در کشور گفت: بر اساس گزارش سازمان ثبت احوال کشور در ۱۲ سال گذشته نرخ طلاق در بین ازدواج های دانشجویی حدود ۵ درصد بوده و بر اساس این آمار میانگین پایداری ازدواج دانشجویی بیش از ۹۴ درصد اعلام شده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد : بر اساس تکالیفی که بر عهده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری گذشته شده است، قرار است مسئولیت ستادی برای افزایش ازدواج دانشجویی در دانشگاه ها تشکیل شود.

وی اضافه کرد: ما در نهاد وظیفه حمایت گری، تسهیل گری و افزایش انگیزه ازدواج را در بین دانشجویان داریم و با ایجاد ستاد و فراهم شدن تسهیلات لازم برای دانشجویان مشکلات دست و پا گیر از جلوی راه جوانان دانشجو برداشته شود

دبیر ستاد ملی جمعیت کشور نیز با اشاره به اینکه موضوع کنترل جمعیت با موضوع تنظیم جمعیت در نظام بهداشت کشور آغاز شد گفت : برای موضوع افزایش جمعیت نیز باید فرهنگ سازی با همین گروه ها آغاز شود و باید گروه ها و شبکه بهداشت و سلامت در کشور مورد توجه وژه تری قرار بگیرد.

آقای فروتن افزود : امروز ما نیازمند تغییر نگرش در موضوع افزایش جمعیت هستیم و باید نگرش جامعه در این موضوع با روش های اقناعی تغییر یابد و با فرهنگ سازی زمینه افزایش جمعیت را فراهم نماییم.

وی ادامه داد : گروهی در کشور ۳۰ سال شعار فرزند کمتر زندگی بهتر را دنبال کردند و توانستند موضوع جمعیت را به اینجا برسانند.

فروتن گفت : امروز باید تشکل ها وگروه های مردمی با یکدیگر در استان ها و شهرستان ها ارتباط برقرار نمایند و برای افزایش هماهنگی حاکمیت با این گروه ها در استان ها فرمانداری ها و استانداری ها با گروه های مردمی باید هم افزایی و اتحاد بیشتری داشته باشند.

دبیر ستاد ملی جمعیت کشور فرهنگ سازی را از نیازمندی های ضروری جامعه دانست و افزود : باید با ساخت شعار های مناسب در این زمینه و حضور در بین مردم و فرهنگ سازی بتوانیم زمینه های افزایش جمعیت را در سال های آینده فراهم کنیم.

حجت الاسلام ارتقایی دبیر اجرایی رویداد هم آهنگ ۲ با اشاره این رویداد در در ۵ بخش تبلیغی و ترویجی، رسانه، مشاوره، همسان گزینی در ازدواج جوانان، تسهیل گری برگزار شد گفت : ۱۸۰ گروه جهادی از سراسر کشور ۱۳۰ طرح و ایده را در زمینه های ازدواج آسان، جمعیت و جلوگیری از طلاق ارائه دادند.

منبع: حوزه نیوز 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر