کد خبر: 145623
A
در گفت‌وگو با دیده بان ایران مطرح شد؛

نماینده آبادان در مجلس: حادثه متروپل، تداعی سینما رکس را برای آبادان داشت/ وزیر اقتصاد و نیرو اگر نمی‌توانند خوب کار کنند، استعفا دهند/ وزیر نیرو جرات ندارد جلوی پروژه‌هایی که بهمنشیر را خشک میکنند بگیرد

محفوظی نماینده مردم آبادان به سایت دیده‌بان ایران گفت: بنده همیشه از متروپل و روند کار بازدید دارم ولی باید قبول کنیم که متولیان این کار از وزیر اقتصاد تا مدیرعامل منطقه آزاد اروند، مدیریت بسیار ضعیفی دارند و اگر نمیتوانند کار را به درستی انجام دهند، استعفا دهند.

نماینده آبادان در مجلس: حادثه متروپل، تداعی سینما رکس را برای آبادان داشت/ وزیر اقتصاد و نیرو اگر نمی‌توانند خوب کار کنند، استعفا دهند/ وزیر نیرو جرات ندارد جلوی پروژه‌هایی که بهمنشیر را خشک میکنند بگیرد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ روز دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ بود که بخشی از برح شماره ۲ متروپل در خیابان امیرکبیر (امیری) واقع در مرکز آبادان فرو ریخت. این حادثه ۴۳  فوتی و ۳۷ نفر مصدوم داشت. ۵ ماه پس از آن حادثه در  ۴ آبان ماه مجددا بخشی از ساختمان فرو ریخت. آواربرداری به صورت کامل به اتمام نرسیده و به گفته سرپرست شهرداری آبادان، تخریب بقایای برجا مانده ساختمان متروپل برعهده قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار سازمان منطقه آزاد اروند است. 

سید مجتبی محفوظی؛ نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در این باره به سایت دیده‌بان ایران گفت: حادثه متروپل برای مردم ایران و به ویژه آبادان بسیار تلخ و جانسوز بود این حادثه تداعی سینما رکس را برای آبادانی‌ها داشت، آنچه از دولت توقع میرفت این بود که هرچه سریع‌تر آواربرداری را تمام میکرد ولی عملکرد دولت به ویژه منطقه آزاد اروند که زیرمجموعه دبیرخانه مناطق آزاد و وزارت اقتصاد است در این موضوع بسیار ضعیف بود. 

1585914_897

وزیر اقتصاد باید از مردم عذرخواهی کند 

وی ادامه داد: آقای خاندوزی به عنوان وزیر اقتصاد باید از مردم آبادان بابت تاخیر در اتمام کار و اینکه نتوانستند خوب عمل کنند، عذرخواهی کند. از طرفی مدیرعامل منطقه آزاد اروند علت طولانی شدن روند کار را به مردم توضیح دهد. آنچه که ما پیگیری کردیم هر بار میگویند هفته آینده تمام میشود و الان ۲۰ هفته گذشته و مشخص نیست که هفته آینده آقایان چه زمانی میرسد؟

محفوظی تاکید کرد: آقای رییسی، مسئولین و متولیان اصلی باید برای مردم آبادان جبران کنند. آبادان و خرمشهر در زمان انقلاب و جنگ تحمیلی فداکاری‌های زیادی کرده و آسیب‌های فراوانی را متحمل شدند، اگر دولت انقلابی و مردمی نخواهد برای مردم آبادان جبران کند پس چه کسی باید این کار را انجام دهد؟ مردم آبادان زجردیده هستند، پس از جنگ، ۳ میلیون اصل نخل، اروند رود و بهمن شیر را کشتند.

1403456_989

متولیان متروپل بسیار ضعیف عمل کردند

محفوظی در ادامه به دیده بان ایران گفت:  بنده همیشه از متروپل و روند کار بازدید دارم ولی باید قبول کنیم که متولیان این کار از وزیر اقتصاد تا مدیرعامل منطقه آزاد اروند، مدیریت بسیار ضعیف دارند و اگر نمیتوانند کار را به درستی انجام دهند، استعفا دهند.

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما از دولت اصلاحات توقعی نداشتیم ولی از دولت انقلابی و مردمی توقع داریم تا مانع از خشک شدن بهمنشیر که یک رودخانه زنده است شود. سیاست‌های اشتباه از دولت‌های قبل شروع شده و این دولت نیز آن را ادامه میدهد و باعث خشک شدن بهمن‌شیر خواهد شد. دولت در این منطقه مصیبت به بار می‌آورد ولی باید هرچه سریعتر تغییر رویه دهند و مانع از بروز فاجعه‌ای دیگر شوند. بنده یک سال است که پیگیر موضوع بهمن‌شیر هستم، ۱۴ سوال از آقای محرابیان، وزیر نیرو در مورد بهمن‌شیر داشتم و از بین رفتن بهمن‌شیر نیز برایش ثابت شده ولی متاسفانه به دلیل هزینه‌هایی که برای پروژه‌ها کرده‌اند، جرات ندارد که جلوی این پروژه‌ها را بگیرد، اگر نمیتواند کاری کند، استعفا دهد.

منبع: سایت دیده‌بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر