کد خبر: 145627
A

افشاگری رییس شورای شهر اصفهان: مازوت سوزی هوای اصفهان را آلوده کرده است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: استفاده سوخت مازوت در نیروگاه آلودگی هوای اصفهان را تشدید کرد و نمی‌دانیم چه کسی باید مسائل قانونی را پیگیری کند.

افشاگری رییس شورای شهر اصفهان: مازوت سوزی هوای اصفهان را آلوده کرده است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ محمد نورصالحی صبح یکشنبه در نطق پیش از دستور شصت و هشتمین جلسه علنی شورا با اشاره به سالروز شهادت شهید مفتح اظهار داشت: دشمن در روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال گرفتن نیروهای مؤثر از انقلاب بود، در همین راستا شهید مفتح که حلقه بین حوزه و دانشگاه بود را به شهادت رساندند. امیدواریم به برکت خون این شهید حوزه و دانشگاه وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

وی با گرامیداشت روز حمل و نقل و رانندگان گفت: حمل و نقل یکی از حوزه‌های مؤثر در اقتصاد است. جمعیت عظیمی در حوزه حمل و نقل عمومی، بار، مسافر، درون و برون شهری، هوایی، زمینی و هوایی فعالیت می‌کنند و امیدواریم روز به روز این صنعت در کشور ما روان‌تر و قانونمندتر و اثرگذارتر از قبل باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه به مناسبت روز حمل و نقل و رانندگان توفیق حضور در جمع رانندگان اتوبوسرانی را داشتیم، گفت: گردانندگان ناوگان اتوبوسرانی اصفهان حدود ۲ هزار نفر هستند. نشاط و شادابی و علاقه مندی برای خدمت به مردم در این قشر موج می‌زند و به لطف خداوند تعامل خوب میان راهبران و مدیران آنها سبب ارائه خدمات خوب به این قشر شده است.

پایانه‌های مسافربری نیازمند حمایت هستند

وی با بیان اینکه نقش بخش خصوصی در پایانه‌ها بسیار پررنگ است، گفت: نوسانات اقتصادی دوران کرونا سبب ضرر به این بخش شده است که نیازمند حمایت هستند.

نورصالحی افزود: باید از ظرفیت بخش خصوصی برای حمل و نقل درون شهری نیز استفاده کرد. صحبت‌های مقدماتی انجام شده که باید پیگیری شود تا این امر محقق گردد.

وی با اشاره به بازدید از مترو گفت: خدمت رسانی مترو با شرایط قابل قبولی انجام می‌شود. امیدواریم خطوط متروی اصفهان با قوت و قدرت توسعه پیدا کند. براساس جمع بندی در کمیسیون حمل و نقل، راه اندازی خط ۲ از نظر عملیاتی و پیش بینی ناوگان، برق و تأسیسات، از سمت دارک به میدان قدس در زمانی زودتر از سایر بخش‌های این خط، امکان پذیر است.

بهره برداری از خط ۲ مترو تا ایستگاه ابن سینا در سال آینده

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: نامه‌ای به شهردار اصفهان نوشته شده که این موضوع در دستور کار قرار شهری قرار گرفته و راه اندازی خط ۲ مترو از سمت دارک و زینبیه صورت گیرد، زیرا کار در آن بخش آماده‌تر است و جمعیت بییشتری نیز در آن منطقه حضور دارند. همچنین پیش بینی می‌شود خط ۲، تا پیش از پایان ۱۴۰۲ به ایستگاه ابن سینا برسد.

وی با اشاره به شایعاتی درخصوص ساماندهی نیروی انسانی در شرکت مترو بیان کرد: شرکت مترو تحت قانون تجارت اما اکثریت سهام آن متعلق به شهرداری اصفهان است و عملاً شرکت مترو، وابسته و زیرمجموعه شهرداری محسوب می‌شود. در این شرکت نیروهای خوبی تربیت شده‌اند، آموزش دیده‌اند و تمام سابقه خدمت آن‌ها در خصوص مترو است و سرمایه محسوب می‌شوند. در این راستا توجه و تمرکز بیش از پیش مدیریت شهری بر اینکه اتفاقات خلاف سیاست‌های شهرداری رخ ندهد لازم است.

نیروگاه اصفهان با چه اجازه‌ای مازوت می‌سوزاند؟

نورصالحی با اشاره به پدیده آلودگی هوا اظهار کرد: صنایع آلاینده زیر شعاع ۵۰ کیلومتری از گذشته در اطراف اصفهان استقرار پیدا کرده‌اند. به همین علت میزان آلودگی بسیار بالا می‌رود و توجهی نیز وجود ندارد. نمی‌دانیم چه کسی باید مسائل قانونی را پیگیری کند؟ نیروگاه با چه اجازه‌ای از مازوت به عنوان سوخت اصلی استفاده می‌کند، این موضوع آلودگی را تشدید کرده و هزینه آن را مردم اصفهان پرداخت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مباحث فرهنگی نیز در این زمینه مهم است. مردم بدانند که چه میزان برق و گاز می‌توانند مصرف کنند تا آسیب آن را مردم دیگر شهرها نبینند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از کمیسیون سلامت و خدمات شهری درخواست می‌کنم که موضوع را بررسی کرده و هرگونه مکاتبه‌ای با دستگاه‌های ملی لازم است انجام شود.

وی با اشاره به موضوع آب گفت: عدم هماهنگی، همفکری و وحدت در گفته و عمل و اقدام مسئله‌ای است که از این ناحیه آسیب می‌بینیم. هرکس به نوعی، راهی که فکر می‌کند صحیح است را پیگیری می‌کند. بزرگان باید کمک کنند، مسئولان و کسانی که در مدیریت عالی کشور حضور دارند و صحبت آن‌ها شنیده می‌شود نسبت به این موضوع اهتمام جدی داشته باشند.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر