کد خبر: 145659
A

عضو شورای شهر اصفهان: وزارت نیرو عزم راسخی برای حل مشکل زاینده‌رود ندارد

علی صالحی عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر اصفهان روز یکشنبه در شصت و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تذکر ۲ عضو دیگر این نهاد در باره موضوع آب در جلسه امروز افزود: همه مجموعه‌ها بصورت شبانه‌روزی برای حل مشکل آب می‌کوشند اما در بدنه وزارت نیرو برنامه منسجم و تلاش مضاعفی در این زمینه دیده نمی‌شود که البته امیدواریم از فرصت‌های پیش‌رو در دوران دولت سیزدهم برای حل این مشکل استفاده شود.

عضو شورای شهر اصفهان: وزارت نیرو عزم راسخی برای حل مشکل زاینده‌رود ندارد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با وجود تذکر رهبر معظم انقلاب و تاکید رییس جمهور در سفر به اصفهان برای رفع مشکل آب زاینده‌رود، از جانب وزارت نیرو عزم راسخ و برنامه مُدونی در این زمینه وجود ندارد.

رودخانه زاینده‌رود در دهه‌های اخیر بر اثر بی‌توجهی و دخالت بی‌حساب و کتاب در نظام طبیعت، گرفتار خشکی شده و جریان دوره‌ای، نه دائم آن، مشکلات متعددی را در حوزه محیط ‌زیست، پوشش گیاهی و گُونه‌های جانوری، بخش کشاورزی و تامین آب آشامیدنی منطقه ایجاد کرده است.

علی صالحی روز یکشنبه در شصت و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تذکر ۲ عضو دیگر این نهاد در باره موضوع آب در جلسه امروز افزود: همه مجموعه‌ها بصورت شبانه‌روزی برای حل مشکل آب می‌کوشند اما در بدنه وزارت نیرو برنامه منسجم و تلاش مضاعفی در این زمینه دیده نمی‌شود که البته امیدواریم از فرصت‌های پیش‌رو در دوران دولت سیزدهم برای حل این مشکل استفاده شود.

وی همچنین با اشاره به مشکل آلودگی هوای اصفهان تصریح کرد: برغم اینکه مازوت‌سوزی بعنوان یکی از منابع اصلی آلوده‌کننده هوای شهر اصفهان در پاییز و زمستان سال‌های گذشته رُخ داده بود اما برخی نیروگاه‌ها دوباره به مصرف این سوخت روی آورده‌اند که مشخص نیست کدام مرجع و مجموعه قضایی و نظارتی این اجازه را به آنها داده است تا با بی‌توجهی به سلامت شهروندان، دوباره به چرخه مازوت سوزی بازگردند.

نفت کوره یا همان مازوت(Mazut)، یک هیدروکربن‌ نفتی ارزان‌ و سوختی کثیف است و استفاده از آن در بیشتر کشورهای جهان برای واحدهای صنعتی مجاور مناطق پُرجمعیت و دچار معضل آلودگی هوا محدود شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برخورد نکردن با صنایع آلاینده تاکید کرد: نتیجه این کار را این روزها در هوای شهر می‌بینیم که امیدواریم با کنار گذاشتن برخی ملاحظات، موضوع قانون هوای پاک و رسیدگی به صنایع آلاینده و حتی برخورد و توقف فعالیت‌ آنها در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: مدیریت شهری به وظایف خود در این زمینه آگاه است و با توجه به تلاش‌ها و مبالغی که در بودجه امسال شهرداری برای این کار در نظر گرفته شده، اقداماتی برای خرید اتوبوس، تکمیل حلقه زیرزمینی حمل و نقل شهری و تلاش برای تکمیل حلقه چهارم ترافیکی نیز در حال انجام است.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: البته این تلاش‌ها کافی نیست و گاهی باید فراتر از مسوولیت‌ها در این مسیر قدم برداریم و امیداریم سایر دستگاه‌ها نیز وظایف خود را در این زمینه که به حیات مردم اصفهان گره خورده است، انجام دهند.

صالحی افزود: لایحه‌ خرید ۴۵ دستگاه اتوبوس امروز در صحن شورا بررسی شد که در کنار سایر خریدهای سال گذشته تا به امروز، مجموع خریدهای شهرداری را به ۲۸۳ دستگاه می‌رسد که در کنار بازسازی ۲۵۰ دستگاه اتوبوس دیگر، اقدام جدی در حوزه حمل و نقل عمومی شهر اصفهان به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: توسعه خطوط قطار شهری، بهره‌برداری از نیمی از خط ۲ مترو از سمت شمال و تاکید در باره اجرای حلقه چهارم ترافیکی شهر که بخش‌هایی از آن در شرق اصفهان بسرعت در حال پیگیری است، سه رویکرد شورای اسلامی شهر اصفهان با توجه به وضعیت حمل و نقل عمومی و شرایط آلودگی هواست که این روزها درگیر آن هستیم.

عضو هیات رییسه پارلمان شهری اصفهان ادامه داد: طرح پیشنهادی استفاده از ظرفیت شهروندان مشارکت جو در انعکاس مشکلات شهری نیز امروز در جلسه شورای شهر به بحث گذاشته شد که با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق این طرح در قالب طرح موسوم به "شهربان" به تصویب رسید.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر