کد خبر: 145862
A

پژوهشگر ارشد مطالعات راهبردی:دشمن کمترین سهم را در مورد مشکلات دهه هشتادی ها دارد

دکتر داود فریدپور، پژوهشگر ارشد مطالعات راهبردی و دکترای علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی در باره دهه هشتادی ها گفت:پدیده‌های اجتماعی را نمی‌توان تک‌بعدی موردی قضاوت قرار داد و یک عامل را به عنوان رمز موفقیت یا شکست معرفی کرد و در این مورد هم همین است.

پژوهشگر ارشد مطالعات راهبردی:دشمن کمترین سهم را در مورد مشکلات دهه هشتادی ها دارد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ دکتر داود فریدپور، پژوهشگر ارشد مطالعات راهبردی و دکترای علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی در باره دهه هشتادی ها گفت:پدیده‌های اجتماعی را نمی‌توان تک‌بعدی موردی قضاوت قرار داد و یک عامل را به عنوان رمز موفقیت یا شکست معرفی کرد و در این مورد هم همین است.

همه طیف‌ها سهم خودشان را دارند از جوانان گرفته تا خانواده‌ها و مراکز تربیتی و آموزشی، از معلمان و استادان تا روحانیون محلی و مساجد گرفته تا صداوسیما و مسئولان و سیاستمداران راهبردی کشور که سیاست‌های کلان را مشخص می‌کنند، همه و همه مقصریم و جاهایی غفلت، کم‌کاری و بی‌توجهی کرده‌ایم.
 
ممکن است عده‌ای بگویند پس سهم دشمن کجاست؟ واقعیت آن است که دشمن در این زمینه کمترین تقصیر را دارد چراکه ذات او گمراه کردن و سنگ‌اندازی و ضربه زدن است، درست مثل شیطان که قسم خورد آدمیزاد را گمراه خواهد کرد، ولی آیا اگر انسانی مغلوب شیطان شد، می‌تواند بگوید در این گناه من بی‌تقصیرم و شیطان گولم زد؟نه! و او مسئول عمل خود است، در اینجا هم همین است، نباید انتظاری غیر از دشمنی و کینه‌توزی از دشمن داشت، پس ما باید خودمان را قوی و آماده کنیم تا قوی‌تر از توطئه‌های دشمنان باشیم.
پس قبول کنیم که مقصریم، اما همه به یک اندازه نه، در این بین از نظر من، کمترین سهم تقصیر متوجه خود جوانان، دانشجویان و دانش‌آموزان است و بیشترین سهم از آن دستگاه‌های مسئول حاکمیتی و مدیریت حوزه فرهنگی و تربیتی است.

منبع: جوان

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر