کد خبر: 145993
A

طائب:تنش آبی از مشکلات کشور است/آمریکا با اسرائیل بسته بود تا در ایران ناامنی ایجاد کند/زمانی که جریانی غرب گرا سر کار باشد انقلاب به اهدافش نخواهد رسید

مشاور فرمانده سپاه گفت: آمریکا با اسرائیل هماهنگ کرده بود تا در ایران ناامنی ایجاد کنند و در مهرماه اغتشاشات انجام دهند و ایران ضعیف شود و با امتیاز دادن به برجام برگردد.

طائب:تنش آبی از مشکلات کشور است/آمریکا با اسرائیل بسته بود تا در ایران ناامنی ایجاد کند/زمانی که جریانی غرب گرا سر کار باشد انقلاب به اهدافش نخواهد رسید

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ مشاور فرمانده سپاه گفت: آمریکا با اسرائیل هماهنگ کرده بود تا در ایران ناامنی ایجاد کنند و در مهرماه اغتشاشات انجام دهند و ایران ضعیف شود و با امتیاز دادن به برجام برگردد.

حجت الاسلام و المسلمین حسین طائب مشاور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست تبیینی بصیرتی اساتید بسیجی حوزه علمیه قم که در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم برگزار شد با اشاره به چرایی، چگونگی و راهکارها در مقابله با فتنه اخیر گفت: دو برآورد نسبت به فتنه اخیر وجود دارد؛ نخستین برآورد آمریکایی‌ها این است که با توجه به فشارهای اعمال شده بر انقلاب اسلامی، یک اغتشاش داخلی می‌تواند ضربه نهایی به انقلاب اسلامی باشد که این حرکت آمریکایی‌ها آفندی است.

مشاور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: برآورد دوم این است که روند آمریکایی‌ها نزولی و روند انقلاب اسلامی صعودی است و به همین دلیل آمریکا برای جلوگیری از روند صعودی مجبور به عملیات پدافندی و ایجاد اغتشاشات شده است که این فرضیه با استفاده از اسناد آمریکایی قابل اثبات است.

حجت الاسلام طائب افزایش قدرت انقلاب اسلامی، مطرح شدن ایران به عنوان بازیگر در نظم نوین جهانی و انسجام حاکمیتی را سه عنصر برای صعودی بودن روند انقلاب اسلامی دانست و افزود: پس از فروپاشی شوروی، آمریکایی‌ها تلاش کردند جهان را به سمت تک مدیریتی به همراه پیشرفت بدون دخالت دین حرکت دهد اما انقلاب اسلامی در تلاش است که جهان را به سمت پیشرفت بر اساس مبانی دین خدا حرکت دهد که اکنون بیش از ۳۰ سال این تقابل وجود دارد.

وی محاصره کردن اقتصادی و دوگانه سازی درون حکومت را از شیوه‌های مبارزاتی آمریکا دانست و گفت‌: این دو گانه سازی می‌تواند افرادی را بر سر کار آورد که در حرکت حکومت اسلامی تغییر رفتار صورت گیرد به گونه‌ای که انقلاب به اهدافش دست پیدا نکند که در این قسمت نیز نتوانستند ایران را مهار کنند.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه ادامه داد: زمانی که جریانی غرب گرا سر کار باشد انقلاب به اهدافش نخواهد رسید، به عنوان مثال این دولت غرب گرا وزارت ارشاد دارد اما فیلمی از آن بیرون می‌آید که در جشنواره‌های خارجی پخش می‌شود یا شورای عالی دارد اما قوانین آن در کشور اجرا نمی‌شود، بنابراین آمریکایی‌ها تلاش کردند تا این دوگانگی اثرش را بگذارد.

مشاور فرمانده سپاه پاسداران اضافه کرد: از سوی دیگر به دلیل اینکه ایران دارای بحران آب است آمریکایی‌ها تلاش کردند ایران در مقابل فروش نفت آب یا غذا وارد کند و از سوی کسی که باید دوگانگی را اجرا می‌کرد گفته شد اگر آبُ، هوا و غذا می‌خواهید باید دم کد خدا را ببینیم.

وی خاطرنشان کرد: با یگانه شدن حاکمیت ورق برگشت؛ در گذشته ۱۶ هزار میلیارد نفت می‌فروختیم و در مقابل آن غذا وارد می‌کردیم به گونه‌ای که به مدت سه سال فروش نفت ما با واردات غذا یعنی گندم، روغن، و دانه‌های روغنی برابر بود بنابراین فرصتی برای پیشرفت باقی نمی‌ماند.

حجت الاسلام طائب با اشاره به فعالیت‌های دولت انقلابی گفت: مصرف سالیانه گندم ۱۱ میلیون تن است و دو میلیون تن نیز باید به دلیل قاچاق یا موارد دیگر ذخیره سازی صورت گیرد که از این مقدار، ۷ تن واردات و نزدیک به ۴ تن تولید داخل است.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه ادامه داد: دولت برای گندم سه فصل واردات، تولید و توزیع را در نظر گرفت؛ در زمینه واردات ارز ۴۲۰۰ تومانی که موجب انحصار شده بود را حذف و پولش را به صورت مستقیم به حساب مردم واریز کرد و قیمت خرید گندم داخلی را نیز واقعی کرد به گونه‌ای که در سال جاری قیمت خرید هر کیلو گندم ۱۳ هزار تومان است بنابراین کاشت گندم داخلی از ۴ میلیون تن به ۷ میلیون تن رسید که سه میلیون تن وابستگی به خارج را قطع کرد.

حجت الاسلام طائب افزود: در زمینه توزیع آرد پیش از این، سیستم توزیع درستی در کشور نداشت به گونه‌ای که بسیاری از نانوایی‌ها تعطیل شده بودند و آردی که به قیمت ۶۰۰ تومان خریداری می‌کردند را قاچاق می‌کردند اما در این دولت سیستم توزیع درست شد تا مشخص شود آرد در کجا مصرف می‌شود.

مشاور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تنش آبی را از مشکلات دیگر کشور دانست و اضافه کرد: امسال بدترین سال آبی در ۵۳ سال گذشته است اما دولت از طریق چندین کانال از دریای خلیج فارس و عمان آب به کشور وارد کرد و از سوی دیگر آب شرب٬، صنعتی و کشاورزی را تفکیک و به اصلاح شبکه توزیع آب پرداخت.

حجت الاسلام طائب خاطرنشان کرد: در زمینه برق دو سال به خاموشی خوردیم که امروزه این خاموشی‌ها مشاهده نمی‌شود یا اینکه در برخی موارد شش میلیارد دلار بنزین وارد می‌کردیم در حالی که مصرف میانگین سالیانه ما بیش از ۸۰ میلیون لیتر بود اما امروزه با اینکه مصرف میانگین ما بالای ۹۰ میلیون لیتر و مصرف پیک ۱۱۶ میلیون لیتر مصرف داریم اما به صادره کننده بنزین تبدیل شدیم.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه ادامه داد: در دولت قبل به دلیل اینکه بیان می‌کردند نتوانسته ایم نفت بفروشیم ۲۰ درصد از سهم فروش نفت را به صندوق توسعه ملی واریز می‌کردند اما در این دولت به دلیل افزایش فروش نفت ۴۰ درصد از سهم فروش نفت به صندوق توسعه ملی واریز می‌شود که چنین کاری برابر است با توسعه زیرساخت‌های کشور.

حجت الاسلام طائب با طرح سؤالی مبنی بر دلیل وجود گرانی با این کارهای صورت گرفته بیان کرد: هنگامی که دولت بر سر کار آمد تمامی اقشار از جمله معلمان، پرستاران، کامیون داران برای دریافت مطالبات خود تحصن داشتند که همه این موارد برطرف و معوقات آنها پرداخت شد در نتیجه قدرت خرید می‌آورد؛ همچنین این دولت باید چندین هزار میلیارد تومان بدهی‌های دولت گذشته را واریز کند؛ البته زیرساخت‌های کشور نیز هنوز آماده نیست.

وی با تصریح بر اینکه دهه پنجم انقلاب با دهه تعیین سرنوشت آمریکایی‌ها مصادف شده است اظهار کرد: آمریکایی‌ها در آخرین سند امنیت ملی خود می‌گویند اکنون در دهه‌ای به سر می بریم که سرنوشت آمریکا و جهان تعیین و پنجره فرصت‌ها به روی آمریکا بسته خواهد شد؛ بنابراین آمریکایی‌ها یا سه سال یا هشت سال فرصت دارند.

حجت الاسلام طائب ادامه داد: می‌گویند در این هشت سال باید چالش‌های درونی و بیرونی را از بین برد که چالش‌های درونی جنگ، آب، غذا، بیماری‌های فراگیر، تروریسم و٬ مسئله تورم و گرانی‌های جهانی و مسئله انرژی است و برای چالش‌های بین المللی سه کشور چین، روسیه و ایران را معرفی می‌کند که چین از جهت مسأله رهبری، روسیه، تهدید و ایران به عنوان معرف حکمرانی جدید به دنیا؛ به عنوان چالش معرفی می‌شوند که باید با این سه کشور تا ۲۰۳۰ برخورد شود.

وی افزود: در ادامه این برخوردها مسئله تایوان را برای چین تایوان و مسئله اوکراین را برای روسیه، نا امن کردن جبهه مقاومت برای ایران مطرح کردند که اولویت نیز ایران است به گونه‌ای که پس از تمام شدن کار ایران اوکراین را مسلح کند که به شهرهای روسیه حمله کند و بعد سراغ چین رود.

حجت الاسلام طائب بیان کرد: آمریکا با اسرائیل هماهنگ کرده بود تا در ایران ناامنی ایجاد کنند و در مهرماه اغتشاشات انجام دهند تا در اول مهرماه ایران ضعیف شود و با امتیاز دادن به برجام برگردد اما دو حادثه این کار را به هم زد، نخست اینکه روسیه نقشه را فهمید و زودتر به اوکراین حمله کرد؛ دوم اینکه آمریکا با بنت بسته و دولت بنت سقوط کرد.

مشاور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره تاریخچه جنگ ترکیبی گفت: جنگ ترکیبی از سال ۲۰۱۵ در کنفرانس مونیخ وارد ادبیات شد؛ جنگ ترکیبی جنگی است دارای راهبرد دفاعی منظم، نا منظم، خبرسازی، ٬ جعلی دروغ و موارد دیگر که پایه اش جنگ نرم است و می‌گوید جنگ نرم جابجایی عشق و نفرت نسبت به ارزش‌های خودی و بیگانه است؛ یعنی نفرت به ارزش‌های بیگانه باید تبدیل به عشق و عشق و ارزش‌های خودی باید تبدیل به نفرت شود.

وی افزود: برای این فرآیند چند گام بیان می‌شود گام اول شبهه افکنی و سوال تاکتیکی و عملیاتی در ابعاد متخلف و بیان و جواب ناقص داده شود تا این شبهه تبدیل به تردید شود و تردید باید به بی تفاوتی در عام و خواص مبدل شود و در مرحله بعد تبدیل به گسست قومی، نسلی و مذهبی و پس از آن نفرت صورت گیرد که نفرت را باید داخلی کرد به گونه‌ای که در دانشگاه عده‌ای این طرفی و عده‌ای آن طرفی همچنین در خانه و جامعه دو دسته ایجاد شود و پس از آن نافرمانی و مرحله آخر تقابل است که تقابل اول امنیتی و بعد اجتماعی و سیاسی شود که آمریکا در این قسمت شکست خورد و نتوانست فتنه را به ابعاد اجتماعی تبدیل کند.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه با بیان اینکه جنگ امنیتی با جنگ ترکیبی متفاوت است، اظهار کرد: در جنگ ترکیبی سه دسته نیروی دارای خشونت، مزدور و هیجانی مشاهده می‌شود که باید بتوان هر سه دسته را کنترل کرد و اگر دادگاه به موقع برگزار شود موفق خواهد بود زیرا دادگاه دارای سه هدف مجازات جانی، ایجاد خشم و ترس برای دیگران یا بازدارندگی و ایجاد اقتدار در جامعه است که در جنگ ترکیبی اگر دادگاه زود برگزار شود براندازها را جمع می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر