کد خبر: 146246
A

نماینده مجلس خبرگان: بی حجابی امروز از دوران جاهلیت هم خطرناک تر است/ زنان نباید با ناز و عشوه سخن بگوید

حجت الاسلام و المسلمین مجتهد شبستری گفت: عفت و حیا کرامت زنان است، شعار حضرت زهرا (س) می باشد؛ «حجاب» حقیقت آزادی و آزادگی زن است. در سیره حضرت زهرا (س) ما نیز این را مشاهده می کنیم و حضرت در هر برهه ای به وظیفه خود عمل کردند. در تاریخ زنان عفیف و تاثیرگذار بسیار داریم.

نماینده مجلس خبرگان: بی حجابی امروز از دوران جاهلیت هم خطرناک تر است/  زنان نباید با ناز و عشوه سخن بگوید

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حجت الاسلام و المسلمین مجتهد شبستری گفت: عفت و حیا کرامت زنان است، شعار حضرت زهرا (س) می باشد؛ «حجاب» حقیقت آزادی و آزادگی زن است. در سیره حضرت زهرا (س) ما نیز این را مشاهده می کنیم و حضرت در هر برهه ای به وظیفه خود عمل کردند. در تاریخ زنان عفیف و تاثیرگذار بسیار داریم.

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری شامگاه یکشنبه در نشست هیئات مذهبی ارومیه که در نمایشگاه کوچه های بنی هاشم این شهر برگزار شد، اظهار داشت: یکی از سؤالاتی که پیرامون زندگی حضرت زهرا (س) مطرح می شود این است که حضرت که مظهر عفاف و حجاب و پاکدامنی است چگونه می شود در مسجد پیامبر و در بین نامحرم ها به سخنرانی و خطبه خوانی روی می آورند، برای پاسخ به این سؤال لازم است بدانیم که شنیدن صدای نامحرم فی نفسه اشکالی ندارد و آنچه که محل اشکال می باشد این است که زن با ناز و عشوه سخن بگوید وگرنه صحبت عادی از نظر شرعی اشکالی ندارد.

وی اضافه کرد: حضور در جامعه و اجتماع برای زنان مشکلی ندارد و باید بانوان جهت تحصیل، فعالیت و رسیدن به مدارج علمی به شرط رعایت عفت و حدود مسائل شرعی وارد جامعه شوند و این که قرآن خطاب به همسران پیامبر می فرماید: " قَرْنَ فی بُیُوتِکُنَّ وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِیَّةِ الْأُولی" آن ها را از تبرج و خودنمایی باز می دارد؛ خودنمایی این است که زن با زینت و بدون رعایت حدود شرعی وارد جامعه شود.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: قرآن زنان را از جاهلیت اولی باز می دارد و از زنی را که پوشش او رعایت نشود به جاهلیت یاد می کند. آنچه که امروز در دنیا اتفاق می افتد از جاهلیت اولی هم خطرناک است.

وی خاطرنشان کرد: اگر قبل از اسلام در یک نزاع چند نفر از دنیا می رفتند امروز در دنیا صدها هزار انسان بی گناه توسط مستکبرین به خاک و خون کشیده می شوند و با وجود این همه دانشگاه ها و مراکز علمی، بسیاری از جوامع در جاهلیت هستند؛ در جامعه ای که عفاف و پاکدامنی رعایت نشودحاهلیت حاکم است.

حجت الاسلام و المسلمین مجتهد شبستری گفت: در جامعه ای که منطق و عقل حاکم نشود و انسان ها دستورات و حدود الهی را رعایت نکنند، جامعه جاهل است. اسلام می خواهد به مردم بفهماند که زن باید به گونه ای در اجتماع حاضر شود که دل های مریض و شهوت آلود جذب او نشوند.

وی افزود: عفت و حیا کرامت زنان است، شعار حضرت زهرا (س) می باشد؛ «حجاب» حقیقت آزادی و آزادگی زن است. در سیره حضرت زهرا (س) ما نیز این را مشاهده می کنیم و حضرت در هر برهه ای به وظیفه خود عمل کرده و در تاریخ زنان عفیف و تاثیرگذار بسیار داریم.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در جبهه و برخی غزوه ها نیز حضرت زهرا (س) پشتیبان و حامی رسول خدا بود، اضافه کرد: حضرت زهرا (س) در هر برهه ای به وظیفه خود عمل کرد؛ در بُعد تربیتی فرزندانی همچون امام حسن، حسین و زینب ( علیهم السلام ) تربیت می کند و وقتی نیز در محراب عبادت قرار می گیرد خداوند به ملائک می بالد.

وی ادامه داد: در مقام ایثار نیز حضرت زهرا (س) افطاری خود را به غیر مسلمان می دهد و مورد تمجید قرآن قرار می گیرد و در بُعد علمی هم حضرت محدثه هستند و مخاطب ملائک و فرشته ها قرار می گیرد و لذا اگر وظیفه حضرت زهرا (س) ایجاد بکند برای عمل به وظیفه شبانه به درب خانه انصار و مهاجرین می رود، در مسجد خطبه می خواند، گریه های سیاسی و مبارزاتی می کند و با دست زدن به جهاد تبیین نفاق را افشا می کند.

حجت الاسلام و المسلمین شبستری گفت: حضرت زهرا (س) در اثر آن افشاگری ها و تبیین ها بین در و دیوار ماند و ناله سر دادو رسول مکرم اسلام(ص) را به کمک طلبید.

منبع: حوزه نیوز 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر