کد خبر: 146368
A

ستاد حقوق بشر قوه قضاییه: شکایتی درخصوص آزار جنسی مطرح نشده است

ستاد حقوق بشر قوه قضاییه اعلام کرد: در بازدید دبیر ستاد حقوق بشر و هیات همراه از زندان زنان مطلب و یا شکایتی درخصوص آزار جنسی مطرح نشده است که بخواهد مورد پیگیری قرار گیرد.

ستاد حقوق بشر قوه قضاییه: شکایتی درخصوص آزار جنسی مطرح نشده است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ دبیر ستاد حقوق بشر و هیات همراه در بازدید از زندان زنان، از بند بازداشت شدگان اخیر بازدید و ضمن گفتگوی کلی با آنان، با تعدادی از بازداشت شدگان نیز به طور جداگانه گفت‌وگو کردند. در هیچ یک از این گفتگوها، مطلب و یا شکایتی درخصوص آزار جنسی مطرح نشده است که بخواهد مورد پیگیری قرار گیرد.

ستاد حقوق بشر، با توجه به این که این روزها مطالبی بدون منبع و مستندات و بصورت کلی و بی نام و نشان در برخی رسانه های خارجی و بصورت هدفمند در مورد آزار جنسی مطرح می شود و بعضا نیز برخی افراد در داخل با انگیزه های مختلف تلاش می کنند به این ادعاها اعتبار ببخشند، از مراجع ذیربط قضایی می خواهد تا ضمن الزام این افراد به ارائه مستندات خود، این ادعاها را با دقت تمام بررسی نموده و متناسب با نتیجه (تایید یا رد)، با قاطعیت با هر یک از عوامل برخورد نمایند.

ستاد حقوق بشر ضمن این که حق شکایت از سوی آنانی که بر این باورند مورد آزار قرار گرفته اند را به رسمیت می شناسد، همزمان حق شکایت از افرادی که بدون مستندات مبادرت به شایعه پراکنی می کنند را برای کارکنان سازمان زندان‌ها و یا عوامل مجری قانون به عنوان ضابط قضایی نیز به رسمیت می شناسد.»

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر