کد خبر: 146647
A

رییس پلیس تهران: ۱۱۹ اخلالگر بازار ارز دستگیر و ۲۰ نفر روانه زندان شدند

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت ازدستگیری ۱۱۹ اخلالگر بازار ارز خبر داد.

رییس پلیس تهران: ۱۱۹ اخلالگر بازار ارز دستگیر و ۲۰ نفر روانه زندان شدند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در دو سه روز گذشته اقدامات عملیاتی برای مبارزه با اخلالگران ارزی در فضای حقیقی و مجازی به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی گفت: ۱۱۹  نفر که سابقه دار بوده و در بازار ارز اخلال ایجاد کرده بودند شناسایی و دستگیر شده و ۴۴۵ هزار واحد ارزی کشف شد.

سردار رحیمی با بیان اینکه این اقدامات باعث کاهش ۳ هزار تومانی قیمت ارز در بازار شد گفت: ۲۰ نفر از این افراد دستگیر شده با هماهنگی روانه زندان شدند. 

فرمانده انتظامی پایتخت با اعلام اینکه اجرای طرح از امروز با شدت بیشتری توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی پایتخت ادامه می یابد به تلاش پلیس فتا در رصد فضای مجازی در این خصوص اشاره و تصریح کرد: پلیس فتا ۶۷ کانال و صفحه را در فضای مجازی شناسایی کرد که ۲۰نفر از مدیران کانال ها احضار و پس از اخذ تعهد آزاد شده و ۴۶ صفحه نیز حذف شد؛ برخی از این کانال‌های شناسایی شده در خارج از کشور فعالیت داشتند.

فرمانده انتظامی پایتخت به افرادی که در معابر، خیابان ها و صرافی ها به افزایش قیمت ارز دامن می زنند هشدارجدی داد که با متخلفان با جدیت برخورد می شود چراکه این افراد تاثیر زیادی بر افزایش قیمت ارز داشتند.

رئیس پلیس تهران با بیان این مطلب که بسیاری از افراد بازداشت شده سابقه تعهد و زندان نیز داشته اند از پلمب سه صرافی متخلف نیز خبر داد.

سردار رحیمی در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص اینکه آیا در بازار سکه و ارز فعلی فردی به عنوان سلطان ارز وجود داشته که دستگیر شود یا خیر؛ اعلام کرد: کسی ادعای سلطانی نداشته است اما چون برخوردها قاطع نبوده است تعداد این افراد رو به افزایش بوده و باید حتما برخورد قاطع شود چرا که این افراد با اعصاب و روان مردم بازی کرده و با گرانی، فشار سنگین به مردم می آورند.

سردار رحیمی در خصوص اینکه گفته می‌شود که افراد از خارج از کشور می‌توانند هر مقدار ارز به داخل کشور بیاورند گفت: افرادی که از خارج وارد کشور می‌شوند می توانند هر مقدار ارز را به شرط اظهار در گمرک وارد کشور کنند و مشکلی نیست.

 فرمانده انتظامی پایتخت در مورد قیمت فروش ارز اعلام کرد: قیمت فروش ارز همان قیمتی است که به طور روزانه از سوی بانک مرکزی اعلام می‌شود و هیچ یک از صرافی‌ها اجازه فروش ارز با قیمتی متفاوت از نرخ مصوب را نداشته و پلیس نیز در صورت مشاهده با این تخلف برخورد خواهد کرد. 

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: رییس کانون صرافان به پلیس دعوت شده و صحبت‌های لازم انجام و تذکرات لازم نیز ارائه شد.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر