کد خبر: 147253
A
دیده‌بان ایران افت تحصیلی دانش‌آموزان را بررسی کرد؛

یک نماینده مجلس: آموزش مجازی منجر به تولید فارغ‌التحصیل بیسواد می‌شود/ در ایام اوج کرونا مدارس "کلیمیان" برپا بود/ هشدار جدی جامعه را تهدید می‌کند

همایون سامه‌یح نجف‌آبادی عضو کمیسیون بهداشت مجلس به دیده‌بان ایران گفت: پیش‌بینی میشد که با مجازی کردن تدریس برای دانش‌آموزان در دوران کرونا، پس از بازگشایی مدارس با افت شدید تحصیلی روبرو شویم.

یک نماینده مجلس: آموزش مجازی منجر به تولید فارغ‌التحصیل بیسواد می‌شود/ در ایام اوج کرونا مدارس "کلیمیان" برپا بود/ هشدار جدی جامعه را تهدید می‌کند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آموزش تحصیلی در ایام کرونا به صورت مجازی و غیرحضوری پیش رفت در حال حاضر نیز به دلیل آلودگی بالای هوا در برخی از کلانشهرها مدارس مجددا به صورت غیرحضوری درآمده است تاثیر عدم حضور دانش‌آموزان بر سر کلاس‌های درس موضوع چالش‌برانگیزی در سطح آموزش است. رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اخیرا در مصاحبه‌ای به ضعف‌های تحصیلی اشاره کرده و اعلام کروه بود که میانگین معدل دانش‌آموزان در کشور ۱۱.۵ است.

همایون سامه‌یح نجف‌آبادی؛ عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران گفت: پیش‌بینی میشد که با مجازی کردن تدریس برای دانش‌آموزان در دوران کرونا، پس از بازگشایی مدارس با افت شدید تحصیلی روبرو شویم.

در ایام کرونا مدارس کلیمیان باز بود

وی افزود: در ایام کرونا، در مقاطعی، وزیر وقت مایل بودند مدارس بازگشایی شود ولی متاسفانه مخالفت‌ها وجود داشت و بنده نیز طرفدار بازگشایی مدارس بودم. 

832163

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم تعطیلی مدارس کلیمیان در ایام کرونا افزود: بنده رییس انجمن کلیمیان نیز هستم و در روزهایی که همه‌گیری کرونا را داشتیم مدارس ما، حتی در مقاطع دهم، یازدهن و دوازدهم به دلیل تعداد کم دانش آموزان باز و حضوری بودند.

هشدار جدی جامعه را تهدید میکند

سامه‌یح نجف‌آبادی در پایان به دیده‌بان ایران گفت: این روزها که شاهد آلودگی هوا در برخی از شهرها هستیم، مدارس به صورت مجازی و غیرحضوری فعالیت میکنند. این هشدار را میدهم اگر اینگونه پیش برویم نه تنها دانش‌آموزان مدارس بلکه دانشجویان نیز لطمه خواهند خورد و یک سری فارغ‌التحصیل با میزان آموزش ناکافی، بدون بهره تحصیلی و آموزش کامل را تحویل جامعه میدهیم که خطر بسیار بزرگی برای جامعه محسوب میشود.

منبع: سایت دیده‌بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر