کد خبر: 147301
A

چمران: لیست آتش نشانی درباره ساختمان‌های ناایمن صلاحیت دارد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: هفته پیش تیمی در سازمان مدیریت بحران شهرداری تشکیل و مقرر شد که ایمنی ساختمان‌ها و در ابتدا ساختمان‌های بلندمرتبه را از لحاظ پایداری بررسی کند.

چمران: لیست آتش نشانی درباره ساختمان‌های ناایمن صلاحیت دارد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه یکصد و بیستمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه چهارم توسعه شهرداری تهران، گفت: این طرح قرار بود در جلسه امروز شورای شهر مطرح شود اما آماده نشد و بر همین اساس یکشنبه هفته آینده مورد بررسی قرا می‌گیرد.

وی ادامه داد: آلودگی هوا، حمل و نقل، بافت فرسوده، مسائل فرهنگی و اجتماعی، مسائل مدیریت و هوشمندسازی با برنامه ریزی، تخصیص بودجه در این برنامه بررسی شدند و قرار بر این است تا از برنامه‌های ایده آل بپرهیزیم و برنامه‌های عملیاتی را در دستور کار قرار دهیم زیرا عملیاتی شدن برنامه برای ما اهمیت دارد.

رئیس شورای شهر با اشاره به موضوع حمل و نقل عمومی گفت: در بخش حمل و نقل باید ببینیم از سوی وزارت کشور چه میزان اتوبوس و واگن اضافه خواهد شد و مدیریت شهری چه تعداد تاکسی و ون می‌تواند اضافه کند.

چمران درباره ساختمان‌های ناایمن گفت: آتش نشانی ساختمان‌های ناایمن را بررسی کرده است و این سازمان به بنا و مقاوم بودن کاری ندارد و تنها از نظر آتش نشانی ساختمان‌ها را بررسی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کدام ساختمان‌ها از لحاظ پایداری ناایمن هستند اظهار کرد: در سازمان مدیریت بحران تیمی تشکیل شد که ساختمان‌های بلندمرتبه را از لحاظ پایداری بررسی کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: آتش نشانی صلاحیت دارد اعلام کند که کدام ساختمان از لحاظ آتش نشانی ایمن هست یا خیر و لیستی که از سمت آتش نشانی مطرح می‌شود از نظر ما صلاحیت دارد.

چمران گفت: اما مجموعه نهادهای بررسی کننده ایمنی باید فهرستی متشکل از منظر آتش نشانی، ایمنی و زیست محیطی را تهیه کنند.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر