کد خبر: 147333
A

هشدار جدی به مسافران مترو؛ حتما ماسک بزنید!

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر تأکید کرد: همه مردم باید دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله ماسک‌زدن را در مترو و مکان‌های شلوغ جدی بگیرند و تا جایی که می‌توانند از شرکت‌کردن در مکان‌های پرازدحام خودداری کنند.

هشدار جدی به مسافران مترو؛ حتما ماسک بزنید!

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ بابک عشرتی معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر اظهار کرد: افزایش موارد ابتلا به کرونا در نیمه دوم دی‌ماه و اوایل بهمن‌ماه از قبل هم پیش‌بینی می‌شد.

وی افزود: همه مردم باید دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله ماسک‌زدن را در مترو و مکان‌های شلوغ جدی بگیرند و تا جایی که می‌توانند از شرکت‌کردن در مکان‌های پرازدحام خودداری کنند.

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیرتصریح کرد: دیگر هیچ کشوری به تعطیلی‌هایی که در اوایل کرونا ایجاد شده بود برنخواهد گشت.

عشرتی با تأکید بر اینکه بیماران علامت‌دار تا پنج‌روز بعد از برطرف‌شدن علائم در منزل بمانند تا بیماری را منتقل نکنند گفت: افراد بالای ۱۸ سال که دز چهارم را تزریق نکردند حتماً تزریق کنند و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند و بیشتر از ۶ ماه از تزریق دز یادآور آنها گذشته نیز باید یک دز تزریق کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیماران کرونایی نیازی به مصرف آنتی‌بیوتیک ندارند متذکر شد: مدیران ادارات باید بدانند کارمندی که علائم بیماری‌اش برطرف شده هیچ نیازی به تست منفی ندارد و نباید این گرفتاری‌ها را برای کارمندان ایجاد کنند.

منبع: طبنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر