کد خبر: 147833
A

نتایج اولیه نوبت اول کنکور چه زمانی اعلام می‌شود؟

آزمون سراسری گروه علوم تجربی از ساعت ۸ صبح امروز (پنجشنبه) ۲۹ دی آغاز شد.

نتایج اولیه نوبت اول کنکور چه زمانی اعلام می‌شود؟

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آزمون گروه علوم‌تجربی ساعت ۸ صبح امروز ۲۹ دی آغاز شده است.  در گروه آزمایشی علوم تجربی ۴۵٠۵٧٧ نفر ثبت نام کرده اند که ۶۵ درصد داوطلبان زن و ٣۵ درصد داوطلبان مرد هستند.

نمرات خام داوطلبان و نمره کل آزمون دروس اختصاصی نوبت اول، اسفند امسال به اطلاع داوطلبان می‌رسد.

ثبت‌نام دومین مرحله کنکور ۱۴۰۲، سه‌شنبه (۱۵ فروردین) سال آینده آغاز می‌شود و داوطلبان ۶ روز فرصت دارند که در این آزمون ثبت‌نام کنند.

بر این اساس، مهلت ثبت‌نام در ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ به پایان می‌رسد.

کارت ورود به جلسه دومین نوبت کنکور ۱۴۰۲، دوشنبه (۱۲ تیر ۱۴۰۲) در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش منتشر می‌شود و داوطلبان تا ۱۴ تیر فرصت خواهند داشت که برای دریافت کارت خود اقدام کنند. این آزمون در روز‌های پنجشنبه و جمعه (۱۴ و ۱۵ تیر) برگزار می‌شود.

نمرات خام داوطلبان و نمره‌کل آزمون اختصاصی آزمون نوبت دوم، مرداد ۱۴۰۲ اعلام خواهد شد.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، کارنامه نهایی تمام داوطلبان در مرداد اعلام می‌شود و داوطلبان می‌توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

نتایج نهایی کنکور نوبت دوم نیز نیمه دوم شهریور سال ۱۴۰۲ به اطلاع داوطلبان می‌رسد.

رشته ریاضی کمترین و تجربی بیشترین میزان داوطلب در کنکور را دارند. ۴۶ درصد داوطلبان در گروه تجربی به رقابت می‌پردازند.

تهران و سمنان بیشترین و کمترین میزان داوطلبان را دارند. نمره‌ای که دانش آموزان در خرداد می‌گیرند، محسوب می‌شود؛ اما اگر در شهریور آن نمره را کسب کنند به عنوان سابقه تحصیلی محسوب نمی‌شود.

لازم به ذکر است که در ۴۱۷ شهرستان کنکور برگزار می‌شود و در همین راستا ۲۰۴۱ مرکز آموزشی اصلی و ۲۰۴۱ مرکز غیر فرعی حوزه کنکور هستند.

نمره‌ای که دانش آموزان در خرداد کسب می‌کنند، لحاظ می‌شود؛ اما اگر در شهریور آن نمره را کسب کنند به عنوان سابقه تحصیلی محسوب نمی‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر