کد خبر: 150420
A
رئیس دادگستری کرمان:

با نزدیک شدن به فصل تابستان موضوع کشف حجاب و بدحجابی، مورد توجه مسئولان قرار دارد/ عِرق دینی ما اجازه نمی‌دهد ارزش‌های دینی و انقلاب مورد تاخت و تاز قرار بگیرد

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به ابراز نگرانی‌ها از وضعیت نابسامانی‌های فرهنگی در جامعه و کشف حجاب و بدحجابی، گفت: این دغدغه، درست است زیرا عِرق دینی ما اجازه نمی‌دهد ارزش‌های دینی و انقلابی‌مان که خون هزاران شهید برای آنها ریخته شده، مورد تاخت و تاز دشمن و یا افراد فریب خورده قرار بگیرد و چون به فصل تابستان نزدیک می‌شویم این موضوع مورد توجه مسئولان فرهنگی و قضایی قرار دارد و با برنامه کامل و جامع این نابسامانی‌های فرهنگی که گاها در جامعه وجود دارد مدیریت شده و با برنامه برطرف خواهد شد.

با نزدیک شدن به فصل تابستان موضوع کشف حجاب و بدحجابی، مورد توجه مسئولان قرار دارد/ عِرق دینی ما اجازه نمی‌دهد ارزش‌های دینی و انقلاب مورد تاخت و تاز قرار بگیرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام ابراهیم حمیدی؛ رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به ابراز نگرانی‌ها از وضعیت نابسامانی‌های فرهنگی در جامعه و کشف حجاب و بدحجابی، گفت: این دغدغه، درست است زیرا عِرق دینی ما اجازه نمی‌دهد ارزش‌های دینی و انقلابی‌مان که خون هزاران شهید برای آنها ریخته شده، مورد تاخت و تاز دشمن و یا افراد فریب خورده قرار بگیرد و چون به فصل تابستان نزدیک می‌شویم این موضوع مورد توجه مسئولان فرهنگی و قضایی قرار دارد و با برنامه کامل و جامع این نابسامانی‌های فرهنگی که گاها در جامعه وجود دارد مدیریت شده و با برنامه برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در ویژه برنامه هر مسجد یک حقوقدان در مسجد الائمه شهر کرمان افزود: امروز مشکلانی در کشور ما وجود دارد که ناشی از دشمنی های نظام استکبار نسبت به نظام و انقلاب است و البته دولتمردان و مسئولان تلاش می کنند که این مشکلات به حداقل برسد.

وی بیان کرد: به دلیل ماهیت این نظام و انقلاب، این دشمنی ها در برابر این ملت و نظام همواره وجود داشته و خواهد داشت و ملت ما که مردمی فهیم، بصیر و رشید هستند؛ این مسائل و دشمنی ها را به خوبی درک می کنند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان با اشاره به این مطلب که مردم از وضعیت بازار بسیار گلایه مند هستند، گفت: بسیاری از این مشکلات، نارضایتی ها و مسائل اقتصادی قابل مدیریت و برطرف شدن است و مردم از مسئولان انتظار دارند با همراهی، هماهنگی و همفکری، مشکلات را از پیش راه مردم، انقلاب و نظام بردارند.

وی تاکید کرد: مردم انتظار دارند هماهنگی‌های بین مسئولان نتیجه بخش باشد و مردم نتیجه تلاش های انجام شده را در سفره‌های خود و در بازار ببینند.

حمیدی با اشاره به اینکه مسئولان دلسوز هستند و باید متوجه باشیم برخی اوقات دشمن می خواهد کاری کند که مردم فکر کنند مسئولان به فکر آنها نیستند، گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مسئولان از بطن مردم هستند و گرانی و مشکلات موجود، مسئولان را نیز رنج می دهد و باید تلاش های مضاعف شود تا بتوان ساماندهی بهتری به وجود آورد و این وضعیت مدیریت شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان انتظارات مردم از مسئولان را درست و منطقی دانست و تاکید کرد: در دستگاه قضایی وظیفه اجرای عدالت و فصل خصومت‌ها را داریم و باید انتظارات مردم در این بخش ها را پاسخ دهیم.

وی تاکید کرد: دستگاه قضایی باید موجباتی را فراهم کند که مردم بتوانند در اسرع وقت و با هزینه بسیار کم بتوانند حق و حقوق خود را استیفا کنند که در این زمینه سیاست‌هایی طی سال‌های اخیر طراحی و اجرا شده است.

بنابر گزارش دیده بان ایران و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، حمیدی بیان کرد: سند تحول قضایی این نوید را می دهد که با اجرای آن بتوانیم به اهداف بالا دست یافته و به معنای واقعی به قله هایی که پیش بینی شده است، دسترسی پیدا کنیم و حقوق مردم بیش از پیش استیفا شود.

وی با اشاره به این مطلب که کمبود کادر قضایی و اداری از مشکلات دستگاه قضایی به شمار می رود، تاکید کرد: حجم ورودی ها هر ساله نسبت به سال قبل از آن رشد دارد و این حجم ورودی پرونده ها موجب اطاله دادرسی‌ها می‌شود؛ در استان کرمان میانگین ورودی پرونده به هر قاضی 200 پرونده است و با افزایش حجم پرونده ها و کمبود کادر اداری و قضایی مشکلاتی در مسیر رسیدگی به پرونده ها ایجاد می شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه با اشاره به تدوین برنامه های جامع برای حمایت از اشتغال و تولید و پششگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی در دستگاه قضایی، یادآور شد: در سال های اخیر صدها واحد تولیدی و اقتصادی با همت دستگاه قضایی در استان کرمان مورد حمایت قرار گرفته اند و از تعطیلی آنها جلوگیری شده و از بیکار شدن حدود 20 هزار کارگر، مهندس و تکنیسین نیز جلوگیری شده است.

وی در ادامه به اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان نیز اشاره و بیان کرد: این ایده زمینه ارتباط قوه قضاییه با مردم را محقق می‌سازد که به همت بسیج حقوقدانان و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان اجرایی شده است.

حمیدی بر افزایش آگاهی های حقوقی مردم تاکید کرد و افزود: در قالب طرح هر مسجد یک حقوقدان، زمینه توسعه آگاهی‌های حقوقی و قضایی مردم با استفاده از ظرفیت قضات، وکلا و کارشناسان فراهم می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ابراز نگرانی ها از وضعیت نابسامانی‌های فرهنگی در جامعه و کشف حجاب و بدحجابی، عنوان کرد: این دغدغه، درست است زیرا عِرق دینی ما اجازه نمی دهد ارزش‌های دینی و انقلابی مان که خون هزاران شهید برای آنها ریخته شده، مورد تاخت و تاز دشمن و یا افراد فریب خورده قرار بگیرد و چون به فصل تابستان نزدیک می‌شویم این موضوع مورد توجه مسئولان فرهنگی و قضایی قرار دارد و با برنامه کامل و جامع این نابه سامانی‌های فرهنگی که گاها در جامعه وجود دارد مدیریت شده و با برنامه برطرف خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر