کد خبر: 150943
A

سردار حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران: روزانه ۱۷۰۰ فقره تصادف در تهران رخ می‌دهد/ هر دو روز یکبار، سه نفر جان خود را از دست می‌دهند

رئیس پلیس‌ راهور پایتخت از وقوع روزانه ۱۷۰۰ تصادف در تهران و جان باختن سه نفر، هر دو روز یکبار خبر داد.

سردار حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران: روزانه ۱۷۰۰ فقره تصادف در تهران رخ می‌دهد/ هر دو روز یکبار، سه نفر جان خود را از دست می‌دهند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ سردار محمدحسین حمیدی رییس پلیس راهور پایتخت در نشست خبری با اصحاب رسانه به تمهیدات پلیس راهور در روزهای پایانی سال پرداخت و گفت: با ساماندهی میکسرها، حوادث این دستگاهها ۲۰ درصد کاهش یافت.

وی در خصوص انضباط بخشی ترافیک اعلام کرد: ماموران پلیس راهور از ابتدای صبح تا پاسی از شب به صورت فیزیکی و به دلیل کمبود سامانه ها در معابر و ورودی و خروجی بزرگراهها ( جناغی ها) حضور داشته و ۸۶۲۵ راننده که اصرار به تخلف داشته را اعمال قانون و جریمه کردند. وی گفت: ۴۸۶ محل حادثه خیز و پر تصادف با کمک شهرداری تهران اصلاح شد.

رئیس پلیس راهور پایتخت از تقویت ۱۶ درصدی توان عملیاتی پلیس راهور از ابتدای اسفند خبر داد و گفت: از ابتدای اسفند تاکنون ترافیک منظم تر و روان تر و حضور بیشتر مأموران پلیس راهور را در معابر و مقاطع و جناغی ها شاهد هستید.

وی به پنجشنبه و جمعه آخر سال و حضور مردم در بهشت زهرا (س) اشاره و تصریح کرد: سال گذشته با اصلاحات هندسی و تغییر مسیرهای ورودی و در خواست از مردم که در بهشت زهرا مراسم برگزار نکرده و فقط به فاتحه خوانی بسنده کنند، ترافیک منظمی داشته و امیدواریم امسال هم با همراهی مردم هم وضعیت ترافیکی مناسبی در این مسیر داشته باشیم.

رئیس پلیس راهور پایتخت با اشاره به آمار تصادفات فوتی در تهران،گفت: ۸۹% جانباختگان در حوادث ترافیکی تهران، مرد و ۱۱ درصد خانم بوده‌اند.

وی گفت: در بین جانباختگان تصادفات، ۴ درصد افراد زیر ۱۸ سال، ۲۴ درصد بین ۱۸ تا ۳۰ سال ، ۳۰ درصد بین ۳۰ تا ۵۰ سال، ۲۲ درصد بین ۵۰ تا ۶۰ سال و ۱۵ درصد در بازه سنی ۶۵ تا ۸۰ سال و ۵ درصد هم از ۸۰ سال به بالا ، سن داشته اند.

سردار حمیدی با بیان این مطلب که روزانه ۱۷۰۰ فقره تصادف در تهران رخ می‌دهد گفت: روزانه حدود ۷۰ نفر در تصادفات مصدوم شده و هر دو روز یک بار نیز سه نفر جان خود را از دست می دهند.

وی افزود: در ۱۰ ماهه اخیر ۴۶۲ نفر در تصادفات در تهران جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر