کد خبر: 151292
A

برای اخلالگران چهارشنبه‌سوری مجازات حبس و شلاق درنظر گرفته شد/ برخورد قاطع با روزه‌خواری و کشف حجاب در تعطیلات عید

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اردستان گفت: افرادی که حرکات غیرمتعارف در چهارشنبه‌سوری انجام دهند شامل اخلال در نظم عمومی بوده که علاوه بر ۷۴ ضربه شلاق، از ۳ ماه تا یک سال مجازات حبس دارند.

برای اخلالگران چهارشنبه‌سوری مجازات حبس و شلاق درنظر گرفته شد/ برخورد قاطع با روزه‌خواری و کشف حجاب در تعطیلات عید

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ سید عباس بارودکو دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اردستان اظهار کرد: در شهر اردستان تمهیدات لازم برای چهارشنبه آخر سال با همکاری نیروی انتظامی شهرستان و دیگر دستگاه‌ها برای امنیت شهروندان اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه طبق ماده ۴۹۲ قانون مجازات اسلامی صدمه به هر شخص دیه و قصاص را به همراه دارد، گفت: نگهداری مواد محترقه برابر بند «ب» ماده ۱۲ قانون مجازات قاچاق اسلحه، مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز محکومیت ۶ ماه تا ۲ سال حبس برای فرد ایجاد می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اردستان گفت: افرادی که حرکات غیر متعارف در چهارشنبه سوری انجام دهند شامل اخلال در نظم عمومی بوده که طبق ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی علاوه بر ۷۴ ضربه شلاق، از ۳ ماه تا ۱ سال حبس مجازات دارد.

بارودکو از خانواده‌ها خواست فرزندان خود را از خطرات مواد محترقه و آتش‌زا آگاه کنند زیرا همراهی خانواده‌ها و قانون‌مداری شهروندان باعث می‌شود چهارشنبه آخر سال در امنیت کامل و به آرامی سپری شود.

وضعیت سد معبر در اردستان زیبنده مردم نیست

وی در خصوص وضعیت سد معبر اصناف و خورده فروشان و لزوم ساماندهی بازار روز اردستان گفت: تاکنون درباره وضعیت نابسامان بازار روز اردستان که باعث ایجاد ترافیک و مزاحمت‌هایی برای شهروندان می‌شود، جلسات خوبی برگزار شده است. دستگاه قضایی شهرستان تاکید دارد اصناف و خورده فروشانی که باعث به زحمت افتادن شهروندان می شوند ساماندهی و به مکان دیگری منتقل شوند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اردستان با بیان اینکه وضعیت سد معبر در اردستان زیبنده مردم نیست و باید با این معضل برخورد شود، خاطرنشان کرد: شهرداری موظف است مکانی را برای دستفروشان در نظر بگیرد تا این افراد در پیاده رو و مکان‌های پر تردد شهروندان بساط نکنند.

برخورد قاطع با روزه خواری و کشف حجاب در ایام عید

بارودکو با اشاره به نزدیک بودن نوروز و همزمانی آن با ماه مبارک رمضان، گفت: یکی از موضوعاتی که درماه رمضان و مخصوصا امسال با آن مواجه هستیم، روزه خواری در ملاءعام است که طبق قانون مجازات اسلامی تظاهر به عمل حرام در انظار و اماکن عمومی و معابر، کیفر حبس یا شلاق را در پی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: به تمام افرادی که به هر دلیل در انظار عمومی روزه خواری و اقدام به کشف حجاب می‌کنند اعلام می‌کنیم برخورد لازم و قاطع توسط ضابطین قضایی و دستگاه‌های مربوطه با این افراد صورت خواهد گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اردستان با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: ضرورت دارد تا ترویج این فرهنگ در جامعه منسجم‌تر اجرا شود. دستگاه قضایی شهرستان از دستگاه‌های مسئول می‌خواهد نسبت به فرهنگ‌سازی مردم و مسافران نوروزی در جامعه برنامه‌های بازدارنده‌ای داشته باشند و مطمئنا از آمران به معروف حمایت‌های ویژه می‌شود.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر