کد خبر: 151618
A

تعلیق یک ساله اجرای حکم ١٣ ماه و یک روز حبس سعید قاسمی!

حکم حبس ١٣ ماه و یک روز حبس سردار سعید قاسمی تعلیق شد.

تعلیق یک ساله اجرای حکم ١٣ ماه و یک روز حبس سعید قاسمی!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حکم حبس  ١٣ ماه و یک روز حبس سردار سعید قاسمی تعلیق شد.  قاضی محمد جعفر غفاری رئیس شعبه ۱۰۰۵ دادگاه کیفری دو تهران؛ بارِ دیگر بزهکاری سعید قاسمی را در توهین و تهدید به قتل  رضا گلپور محرز دانسته و تاکید نمود که وکلای مدافع قاسمی یعنی حمیدرضا محمدی کرکان فرزند رحمت و علی پارسا فرزند بهرام  هیچگونه دلیل محکمه پسندی بر نقض دادنامه غیابی بدوی ارائه نداده اند و دادنامه صادره با ملاحظه مجدد محتویات پرونده و اخذ اظهارات طرفین و ملاحظه مدارک ارائه شده ضمیمه پرونده و ملاحظه دو عدد سی دی ضمیمه پرونده و ملاحظه محتویات آن صحیحاً و مطابق مقررات صادر گردیده و ایرادی بر آن مشهود نمی باشد.

پیشتر قاضی غفاری رئیس شعبه ۱۰۰۵ مجتمع قضایی ولیعصر تهران، در خصوص اتهام سردار بازنشسته سعید محمد قاسمی لنگرودی دائر بر توهین و تهدید به قتل و تجاوز موضوع شکایت رضا گلپور چمرکوهی نویسنده و فعال رسانه‌ای ؛ وقوع دو بزه انتسابی به نامبرده را محرز تشخیص داد و بدلیل عدم حضور متهم در مراحل دادرسی به استناد قوانین مربوطه غیاباً سعید قاسمی را از بابت توهین به گلپور به پرداخت مبلغ سیزده میلیون و یک ریال جزای نقدی در حق دولت و از بابت تهدید به قتل و ضررهای جسمی و حیثیتی وارده به گلپور به سیزده ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم نمود، سعید قاسمی با استفاده از حمیدرضا محمدی کرکان و علی پارسا به عنوان وکلای مدافع خود تصمیم به واخواهی گرفت...

رضا گلپور در مصاحبه تلفنی با دیدبان اعلام داشت که متاسفانه با وجود تایید توهین و تهدیدات سخیف و زشت سعید قاسمی چه در دادنامه نخست و چه در دادنامه جدید ، تعلیق مجازات حبس سعید قاسمی را موجّه و منطبق با روح و شاکله قانون نمی یابم چرا که دلیل اعلام شده قاضی محترم ، در اعمالِ تعلیق ، در دادنامه جدید اینگونه عنوان شده است که "شاکی ( گلپور) بارها شفاهاً اظهار نمودند که اگر وی (قاسمی) عذرخواهی بکند من رضایت می دهم و من هم دلم نمی خواهد که وی بزندان برود و غیره النهایه دادگاه با توجه به فقد سابقه موثر کیفری و خدمات وی (قاسمی) در جاهای مختلف ، اجرای حبس را برای وی مناسب تشخیص نداده و ... مجموع حبس وی را به مدت یک سال تعلیق ساده می نماید و به نامبرده متذکر می گردد که چنانچه در ظرف یک سال مرتکب جرم عمدی موجب حد ، قصاص ، دیه یا تعزیر تا درجه هفت نشود محکومیت ... بی اثر می شود... و شروع مدت تعلیق هم پس از اجرای حکم جزای نقدی می باشد" 

گلپور ادامه داد با چنین فرضی هم نه تنها خود آقای سعید قاسمی بلکه وکلای مدافعش یعنی آقایان حمیدرضا محمدی کرکان فرزند رحمت و علی پارسا فرزند بهرام در هیچ مرحله ای از دادرسی ابراز ندامت و پشیمانی از توهین و تهدیدات به اینجانب ننموده اند تا چه برسد به عذرخواهی در فضای افکارعمومی و با حضور ارباب جراید! و بر این پایه بنده تشریفات قانونی ثبت اعتراض به این حکم تعلیق حبس را به دادگاه تجدیدنظر ارائه کرده ام" 

    لازم به ذکر است در سخنرانی روز دهم اردیبهشت ۱۴۰۱ در مراسم رسمی تشییع جنازه مرحوم نادر طالب زاده اردوبادی ؛ که توسط رسانه های مختلف، به شکل زنده منتشر گردید ، سردار سعید قاسمی خطاب به رضا گلپور نویسنده مقاله انتقادی در سایت دیده بان ایران گفته بود : " ...آدم گیج و نامردی که براش[برای مرحوم طالب زاده] خزعبلات نوشتی و اینها... حقّ استغفارطلبی و اینها هم نداری...اینها تو رو دو مرتبه باید بِچِپونَنِت توی [زندان ] اوین ترتیبت و همونجا باید بِدَن!  و افشات می کنیم اونجا! لِهِت می کنیم! بخای فکر کنی تو جامعه بِچِرّی ارّه باد وِل بدی اینها...خاک تو سر جامعه ...به بی حجاب  ظریف و اینها هم کاری نداشته باشیم ، دهن تو رو ...آسفالت می کنیم..." که با پیگیری شکایت قانونی گلپور منجر به محکومیت حبس و جزای نقدی برای سعید قاسمی گردید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر