کد خبر: 15262
A
درخواست ابتکار از انجمن متخصصان محیط زیست ایران؛

گروه حقیقت یاب برای احیای تالاب هورالعظیم وشادگان تشکیل دهید

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط با اشاره به اینکه برخی احیای تالاب هوالعظیم و شادگان را دروغ می دانند از انجمن متخصصان محیط زیست ایران درخواست کرد هیات حقیقت یاب برای مشاهده روند احیای این دو تالاب تشکیل دهد.

گروه حقیقت یاب برای احیای تالاب هورالعظیم وشادگان تشکیل دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، معصومه ابتکار در بیست و دومین همایش ملی منطقه ای انجمن متخصصان محیط زیست ایران و دوازدهمین جشنواره توسعه سبز گفت:بسیارعلاقمند به همکاری با دانشگاه ها، مراکزعلمی و پژوهشی در این زمینه هستیم؛همچنین از نقد استقبال می کنیم چون بسیاری از آنها منتج به نتایج و تصمیم گیری های خوبی می شود. 
وی درباره تالاب هورالعظیم اظهار کرد:در دوره ای یک شرکت نفتی خواست که از منابع نفتی این تالاب بهره برداری کند که به رغم تاکید سازمان محیط زیست برآسیب نرساندن به این تالاب اما بخش زیادی از آن خشک شد. 
ابتکار ادامه داد:تالاب هورالعظیم در سال 92 یک دشت خشک بود؛ بنابراین از اوایل سال ٩٣ اقدامات آبگیری تالاب و برداشتن موانع ورود آب را آغاز کردیم و اکنون ٧٠ درصد تالاب آبگیری شده است. 
وی تصریح کرد: اما عده ای مرتب می گویند که شما دروغ می گویید در حالیکه عکس های ماهواره ای از تالاب وجود دارد همچنین از بازدید تالاب نیز استقبال می کنیم. 
وی درباره تالاب شادگان در خوزستان نیز گفت: این تالاب هم شرایط مناسبی نداشت و به دلیل اهمیت کارکرد آن امسال مراسم روزجهانی تالاب ها را در کنار تالاب شادگان برگزار کردیم. 
رییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: اقدامات صورت گرفته در این تالاب نیز نتیجه بخش بود و اکنون تالاب احیا شده است. 
وی با استقبال مجدد استادان دانشگاه ها از بازدید از این دو تالاب گفت: استادان دانشگاه ها پرچم داران حرکت بیداری محیط زیست کشور هستند. 
 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر