کد خبر: 15513
A
کاخ سفید:

لغو دستورالعمل استفاده از سرویس های بهداشتی برای تراجنسی ها

کاخ سفید اعلام کرد دستورالعمل صادر شده توسط باراک اواباما در رابطه با آزادی تراجنسی ها برای استفاده از سرویس های بهداشتی در مدارس و ورزشگاهها را تغییر می دهد.

لغو دستورالعمل استفاده از سرویس های بهداشتی برای تراجنسی ها

دیده بان ایران - رئیس جمهوری سابق آمریکا در این دستورالعمل خواسته بود در مدارس به دانش آموزان این اجازه داده شود که بر اساس گرایش جنسی و نه بر اساس جنسیتی که با آن به دنیا امده اند، از سرویس های بهداشتی استفاده کنند.

 طبق گفتۀ سخنگوی کاخ سفید وزارتخانه های اموزش و دادگستری تصمیمات لازم را در این باره خواهند گرفت.

این دو وزارتخانه چهارشنبه شب مشترکا بیانیه ای را منتشر کرده و در آن اعلام کرده اند که دستورالعمل صادر شده توسط باراک اوباما تحت عنوان « مادۀ نهم ضد تبعیض» را لغو می کنند.

الیزا بیارد، مدیر اجرایی سازمان «گلیستن» که مدافع حقوق دانش آموزان دگرباش است، در واکنش به این اقدام کاخ سفید می گوید : « این دستورالعمل خیلی چیزها را عوض کرده بود و زندگی ها را نجات داد و هیچ کس را نیز آزار نداده بود. لغو این دستورالعمل ابهامات زیادی ایجاد خواهد کرد و در میان دانش آموزانی که همین الان هم با تهدیدات زیادی روبرو هستند ترس ایجاد خواهد کرد.»

سخنگوی کاخ سفید با اعلام این موضوع، تاکید کرده است این امر در حوزۀ اختیار ایالت هاست و هر ایالتی می تواند در این باره جداگانه تصمیم بگیرد.

این دستورالعمل دولت باراک اوباما با مخالفت ایالت های جمهوریخواه آمریکا روبرو شده بود و مقامات این ایالت ها از جمله می سی سی پی و تگزاس علیه آن به دادگاه شکایت کرده بودند. قرار است در همین رابطه دیوان عالی آمریکا روز ۲۸ مارس رای خود را صادر کند.

 

 

منبع: یورونیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر