کد خبر: 15620
A

قالیباف:مترو فرودگاه امام خمینی(ره) از۱۵فروردین ۹۶ مسافرگیری می کند

شهردار تهران با اشاره به اینکه تست گرم مترو امام خمینی(ره) در دهه سوم اسفند ماه جاری انجام می شود گفت: این ایستگاه مترو از 15 فروردین سال 96 مسافر گیری خواهد کرد.

قالیباف:مترو فرودگاه امام خمینی(ره) از۱۵فروردین ۹۶ مسافرگیری می کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمد باقر قالیباف روز شنبه در آیین بهره برداری از 110پروژه شهری در منطقه 2 افزود: مترو فرودگاه امام خمینی(ره) به طول 35 کیلومتر ادامه ایستگاه مترو شاهد بوده و پس از فرودگاه امام خمینی(ره) به پرند می رسد.
وی خاطر نشان کرد: این خط آماده بهره برداری و رفت و آمد آزمایشی آن در روزهای پایانی اسفندماه انجام خواهد شد.

*خط شش مترو تا 45روز آینده افتتاح می شود
شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه خط شش مترو از میدان بسیج و دولت آباد در جنوب شرق آغاز و تا شمال غرب امتداد می یابد اظهار کرد: این خط به طول 31 کیلومتر از نقاط پر ترافیک از جمله مسیرخیابان 17 شهریور، میدان شهدا، میدان امام حسین(ع)، میدان سپاه، میدان هفت تیر، میدان ولیعصر(عج)، بلوار کشاورز، گیشا، ستاری، گذشته و به دانشگاه آزاد و سولقان می رسد.
وی تصریح کرد: این خط که احداث آن از کارهای کم نظیر در دنیا است طی 45 روز آینده افتتاح می شود.

*بهره برداری از خط هفت مترو تا پایان امسال
قالیباف با اشاره به اینکه خط هفت مترو پایتخت از شرقی ترین نقطه پایتخت در افسریه و استادیوم تختی آغاز می شود گفت: این خط با عبور از بزرگراه آهنگ، میدان قیام، خیابان مولوی،بزرگراه نواب به سمت شمال تغییر مسیر داده و به گیشا و بوستان گفت و گو رسیده است و در ادامه با عبور از برج میلاد و میدان صنعت به فرحزاد می رسد.
وی با بیان اینکه این خط تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد یاد آور شد: محدوده گیشا محل تلاقی 2 خط شش و هفت مترو بوده که در این محدوده سه تونل شامل تونل خط هفت مترو به سمت شمال، تونل خط شش مترو به سمت شرق و غرب و تونل خودرو بر روی 2 تونل قبلی است.
وی افزود: کار احداث ایستگاه میدان صنعت به طور صد درصد انجام شده، اما به دلیل موضوعات مربوط به تملک یک ایستگاه بالاتر از این میدان افتتاح مترو میدان صنعت اوایل اردیبهشت ماه انجام خواهد شد.-ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر