کد خبر: 15749
A

واریز ٣٠٠ میلیارد ریال به حساب بازنشستگان فرهنگی

بیش از ٣٠٠ میلیارد ریال به حساب فرهنگیانی که از دوم آبان ماه تا اول آذر ماه 95 به افتخار بازنشستگی نایل آمدند، واریز شد.

واریز ٣٠٠ میلیارد ریال به حساب بازنشستگان فرهنگی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، از دوم آبان ماه تا اول آذر ماه امسال بیش از دو هزار و 800 نفر از فرهنگیان عضو موسسه بازنشسته شده و سهم الشرکه خود شامل سهم عضو، سهم دولت و سود ناشی از فعالیت های اقتصادی را دریافت کردند.
این رقم تمام دریافتی فرهنگیان بازنشسته مذکور نیست زیرا سود سال مالی منتهی به ٣١ شهریور ١٣٩٥ نیز پس از برگزاری مجمع و تقسیم سود بین اعضا، به حساب آنها واریز و به حساب فرهنگیان عضو منظور می شود.
بنابراین لازم است فرهنگیان بازنشسته، حساب بانکی مرتبط با صندوق ذخیره فرهنگیان را برای واریز سود در مراحل بعد فعال نگه دارند.
سهم الشرکه فرهنگیان بازنشسته به حساب های آنها در بانک سرمایه و سهم الشرکه اعضای انصرافی و متوفی به حساب آنها در بانک ملی واریز شد.
در صورت تقاضای استمرار عضویت فرهنگیان مبلغ سهم الشرکه به عنوان تسهیلات بدون بهره با کارمزد دو درصد و باز پرداخت ٣٦ ماهه در نظر گرفته می شود.

* پرداخت سه هزار و 200 میلیارد ریال به بازنشستگان فرهنگی از ابتدای مهرماه ٩٥
بر اساس این گزارش، از ابتدای مهرماه ١٣٩٥ حدود سه هزار و 200 میلیارد ریال به حساب حدود ٤٠ هزار نفر از فرهنگیان بازنشسته واریز شده که حدود دو هزار میلیارد ریال آن مربوط به بازنشستگان مهرماه بوده است.
برغم موضوعات مطرح شده علیه موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان که عمده آن مربوط به وام های بدون پشتوانه بانک سرمایه است، فرهنگیان عضو موسسه پس از بازنشستگی، بین ٧٠ تا ٩٠ روز سهم الشرکه خود را دریافت می کنند.
پرداخت به موقع سهم الشرکه بازنشستگان فرهنگی عضو، نشانه عمل موسسه به تعهداتش در قبال اعضای خود است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر