کد خبر: 15917
A
"دیده بان ایران" در گفت و گو با حکیمی پور و انصاری پاسخگوی قالیباف چهل روز پس از حادثه پلاسکو را بررسی می کند:

حکیمی پور: در شورای شهر باشهردار مماشات می شود امیدی به پاسخگوی قالیباف نیست / غلامرضا انصاری: قالیباف پاسخگوی عملکرد خود درباره حادثه پلاسکو نیست

حکیمی با اشاره به اینکه در شورای شهر از سوی جریان غالب بر شورای شهر مماشات می شود تصریح کرد: به نظر من بعید است که در مورد حادثه پلاسکو به نتیجه برسیم و پاسخ روشنی به افکار عمومی ارائه دهیم همان گونه که در موضوع املاک نجومی، پروژه های بزرگ مقیاس، شهر آفتاب به نتیجه برسیم.

حکیمی پور: در شورای شهر باشهردار مماشات می شود امیدی به پاسخگوی قالیباف نیست / غلامرضا انصاری: قالیباف پاسخگوی عملکرد خود درباره حادثه پلاسکو نیست

دیده بان ایران - محمود اکبری کیا: قریب به 40 روز از حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو که منجرب خسارات فراوان مالی شد و تعدادی از آتش‌نشانان وشهروندان تهرانی جان خود را از دست دادند؛ می‌گذرد اما هنوز پاسخی درباره این حادثه به افکار عمومی داده نشده است.

شورای شهر به عنوان پارلمان محلی از ابتدای وقوع حادثه به دنبال بررسی این موضوع بود و شهردار تهران را نیز برای ارائه توضیحات به صحن علنی شورای شهر فراخواند اما قالیباف به جای پاسخگویی در خصوص این حادثه به تشریح عملکرد خود پرداخت و جلسه را به یک جلسه تبلیغاتی برای خود تمام کرد.

به دنبال این نوع پاسخگویی شهردار تهران جمعی از اعضاء شورای شهر به عنوان مرجع ناظر بر عملکرد شهرداری تصمیم گرفتند تا سئوالات خود را به صورت کتبی از قالیباف بپرسند.

غلامرضا انصاری عضو شورای شهر تهران در گفتگو با دیده‌بان ایران اظهار داشت: در جلسه ای که شهردار تهران برای ارائه توضیحات به شورای شهر آمدند سئوالات و ابهامات فراوانی باقی ماند و اعضاء شورای شهر از توضیحات ارائه شده قانع نشدند.

وی ادامه داد: شهردار به جای ارائه توضیحات جلسه را به یک جلسه تبلیغاتی برای خود تبدیل کرد.

انصاری تصریح کرد: سئوالات عمیقی باقیماند و باید تناقضات بین صحبت های وزیر کشور و شهردار در مورد زمان حضور آتش نشانى در محل حادثه، مدیریت عملیاتى میدان، تجهیزات فردى و جمعى عملیاتى آتش نشانان، عملکرد ستاد بحران بعد از حادثه از مواردی هستند که بدون پاسخ مانده است.

وی به کم بود تجهیزات آتش نشانان خاطر نشان کرد و گفت: شورای شهر بعد از حادثه آتش سوزى و فوت دو نفر از کارگران شاغل در جمهوری به طور جدى تکمیل تجهیزات سازمان آتش نشانى و تخصیص صد درصد اعتبارات بود که مورد تعلل شهردارى قرارگرفت

این عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: متاسفانه به دلیل بررسی برنامه و بودجه در شورای شهر و پایان سال موضوع سؤال از شهردار باقی مانده است .

انصاری ابراز امیدواری کرد: امیدواریم هرچه سریع تر در خصوص سئوال از شهردار به جمع بندی برسیم و تصمیم گیری انجام شود.

احمد حکیمی پور عضو شورای شهر تهران در خصوص طرح سئوال از شهردار در خصوص حادثه پلاسکو به دیده‌بان ایران گفت: شورای شهر از پاسخ شهردار قانع نشد و به همین منظور تصمیم گرفته شد تا سئوالات خود را به صورت کتبی ارائه کند و برای اینکه سئوالات تکراری نباشد، مقرر شد؛ سالاری سئوالات را به صورت دقیق و کارشناسی جمع آوری کند.

وی با بیان اینکه هنوز ویرایش و یکسان سازی سئوالات اعضاء به اتمام نرسیده است گفت: بعد از جمع بندی سئوالات باید شهردار به سئوالات پاسخگو باشد.

این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این که چهل روز از حادثه پلاسکو می گذرد اما هنوز افکار عمومی پاسخ روشنی در این خصوص دریافت نکرده است اظهار داشت: وقت آن رسیده است که دو کمیته تشکیل شده در خصوص بررسی حادثه پلاسکو نتیجه بررسی های خودشان را در صحن علنی شورای شهر ارائه دهند.

احمد حکیمی پور با تاکید بر اینکه کار انجام می‌شود اما نتیجه و خروجی این مصوبات مشخص نیست اظهار داشت: یکی از اشکالات شورای شهر این است که مشکلات را بررسی می‌کند اما در ارائه علل مشکلات و پاسخگویی به افکار عمومی نمی تواند درست عمل کند.

وی با اشاره به اینکه  در شورای شهر از سوی جریان غالب بر شورای شهر مماشات می شود تصریح کرد: به نظر من بعید است که در مورد حادثه پلاسکو به نتیجه برسیم و پاسخ روشنی به افکار عمومی ارائه دهیم همان گونه که در موضوع املاک نجومی، پروژه های بزرگ مقیاس، شهر آفتاب به نتیجه برسیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر