کد خبر: 15967
A

درخواست متخصصان داخلی از وزیر بهداشت برای برخورد با تولید کننده فیلم توهین به پزشکان

جامعه متخصصان داخلی طی نامه‌ای از وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان نظام پزشکی و دادستانی درخواست کرد با تولید و منتشر کننده فیلم و کلیپ توهین به جامعه پزشکی برخورد جدی داشته باشند.

درخواست متخصصان داخلی از وزیر بهداشت برای برخورد با تولید کننده فیلم توهین به پزشکان

دیده بان ایران - درنامه جامعه متخصصان داخلی ایران خطاب به وزیربهداشت آمده است: اخیرا از جانب برخی شرکت‌های خصوصی که دستی در تهیه فیلم و کلیپ های به ظاهراجتماعی دارند کلیپی به عنوان « کدام دزدترند، پزشکان یا شرکت‌های خودروسازی» تهیه و در فضای مجازی منتشر شده است.
جامعه متخصصان داخلی در این نامه نوشته است: با توجه به اینکه «برسرشاخ نشستن و بن بریدن کارشخص عاقل نیست»، این کار با هدف حمله به جامعه پزشکی و در نهایت تشویش اذهان عمومی و برهم زدن امنیت درمانی جامعه با ایجاد بی اعتمادی به جامعه پزشکی تلقی می‌شود.
«مسئولان وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی وسازمان نظام پزشکی نسبت به برخورد جدی با عوامل این حرکت نسنجیده اقدام کنند و از دادستانی تقاضای رسیدگی عاجل به این مهم را داریم.
جامعه متخصصان داخلی در این نامه همچنین از وزیربهداشت، درخواست کردند تا در جلسات تصمیم گیری درباره خدمات، شرح وظایف، برنامه آموزشی و تعرفه های خدمات پزشکان از نظرات مشورتی این انجمن استفاده شود.
دراین نامه آمده است: شایسته است درجلسات مربوط به تصمیم گیری درباره خدمات متخصصان داخلی اعم از تصمیم گیری درمورد شرح وظایف، کریکولوم (برنامه) آموزشی، جایگاه پزشک متخصص داخلی در طرح های مختلف نظام سلامت نماینده جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران نیز حضور داشته باشد.
جامعه متخصصان داخلی دراین نامه همچنین از وزیربهداشت خواسته شده است که در تعیین تعرفه های بهداشتی- درمانی توسط شورای عالی بیمه از نظر مشورتی انجمن های علمی پزشکی از جمله جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران استفاده شود.

 

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر