کد خبر: 16006
A
تندگویان در گفت و گو با دیده بان ایران از جزییات استخدام های گسترده در مترو پرده برداشت؛

بیش از 50 درصد پرسنل جذب شده در مترو زیر دیپلم و منتسب به افراد خاص هستند

رییس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران: 400 نفر از پرسنل جذب شده بالای 40 سال سن دارند که مدرک تحصیلی 50 درصد این افراد زیر دیپلم، زیر پنجم ابتدایی یا بیسواد هستند، اما نکته مهم دیگر اینکه 300 نفر از نیروهای شرکت بهره برداری مترو منتسب به افراد خاص هستند که در گزارش سازمان بازرسی کل کشور با ذکر نام از آنها یاد شده است، این در حالی است که برای استخدام یک نیروی متخصص با مشکلات بسیاری مواجه هستیم و در بحث بکارگیری نیروها 100 درصد ما مشکل داریم.

بیش از 50 درصد پرسنل جذب شده در مترو زیر دیپلم  و منتسب به افراد خاص هستند

دیده بان ایران - نوگل تاجدوزیان: محمد مهدی تندگویان، عضو و رئیس کمیته شهرسازی شورا در گفت و گو با خبرنگار  اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ با اشاره به افشای گزارش بازرسی کشور از استخدام های بی رویه در شهرداری تهران که اسم مداحان هم در آن آورده شده است، اظهار کرد: «براساس گزارش بازرسی کل کشور سازمان بازرسی استخدام 4200 نیرو غیر متخصص به متروی تهران را به شهرداری و مترو منعکس کرده  و مدیرعامل وقت مترو به این امر پاسخ داده بود ولی پاسخ آنها را سازمان بازرسی کشور قبول نکرد و در پیرو همین موضوعات، تغییر تحول مدیرعامل مترو نیز صورت گرفت.»

عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: « 400 نفر از پرسنل جذب شده این شرکت بالای 40 سال سن دارند که مدرک تحصیلی 50 درصد این افراد زیر دیپلم بوده وهمچنین زیر پنجم ابتدایی یا بیسواد هستند، اما نکته مهم دیگر اینکه 300 نفر از نیروهای شرکت بهره برداری مترو منتسب به افراد خاص هستند که در گزارش سازمان بازرسی کل کشور با ذکر نام از آنها یاد شده است، این در حالی است که برای استخدام یک نیروی متخصص با مشکلات بسیاری مواجه هستیم و در بحث بکارگیری نیروهای غیر متخصص 100 درصد ما مشکل داریم.»

وی همچنین با انتقاد از استخدام های بی ضابطه در شهرداری تهران اظهار کرد: «میزان حقوق پرسنلی را که بیش از 80 درصد افزایش داشته را نباید شهروندان با افزایش نرخ بلیط مترو پرداخت کنند.»

رئیس کمیته شهرسازی شورا اظهار کرد: «بر اساس پایشی که در رابطه با میزان رضایتمندی مسافران انجام داده ایم، به این نتیجه رسیده ایم که در خطوط مترو و ایستگاه ها افزایش مسافر نداشته ایم. این یعنی میزان رضایتمندی مردم به تناسب توسعه خطوط افزایش نداشته است و بر اساس برنامه ما نه تنها افزایش مسافر گیری نداشته ایم بلکه با کاهش مسافر در این زمینه مواجه بوده ایم و متاسفانه هدف اصلی ما که همانا افزایش مسافر بوده نیز محقق نشده است.»

تندگویان افزود: «اگر بحث افزایش قیمت را مطرح کنیم، می بایست خدمات را نیز افزایش دهیم تا میزان رضایتمندی شهروندان نیز افزایش یابد.»

به گزارش دیده بان ایران؛ سخنگوی فراکسیون اصلاح طلبان شورای شهر تهران تصریح کرد: «بخشی از هزینه های مترو را دولت، شهرداری، مترو پرداخت می کند، نا گفته نماند که که دولت در پرداخت هزینه های خود در این امر کوتاهی کرده و شهرداری  پرداخت این هزینه ها را به عهده گرفته است.»

تندگویان نرخ متروی تهران را نسبت به هزینه های رفت و آمد، بسیار ارزان دانست و افزود: «به نظر بنده تعداد خطوط های ایجاد شده و با میزان دسترسی شهروندان به تمام مناطق قیمت استاندارد و مناسب دارد و در آینده که تمامی خطوط مترو راه اندازی شود و دسترسی به خطوط شبکه مترو آسان تر شود، قطعا افزایش نرخ بلیط  مترو را خواهیم داشت.»

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر