کد خبر: 16449
A
محمد حقانی در گفت و گو با دیده بان ایران به تشریح جزییات استخدام های گسترده شهرداری پرداخت

استخدام‌های مترو مهندسی‌شده بود/ 400 نفر از استخدام شدگان بالای 40 سال سن دارند/ 50 درصد تحصیلاتشان دیپلم، 20 درصد زیر دیپلم و 30 درصد بی سواد بودند/ 300 نفر از استخدام شدگان مترو وابسته به افراد خاص هستند

محمد حقانی عضو شورای اسلامی شهر تهران دیده‌بان ایران: این موضوع مربوط به سال 90 تا 92 است که در شرکت بهره‌برداری مترو صورت گرفته و در خرداد سال 93 بازرسی کل کشور به این موضوع پرداخته و گفته است 4200 نفر استخدام شدند که از این تعداد 3 هزار نفر تغییر وضعیت پیدا کردند و 1200 نفر جدیدالورود بودند.

استخدام‌های مترو مهندسی‌شده بود/ 400 نفر از استخدام شدگان  بالای 40 سال سن دارند/ 50 درصد تحصیلاتشان دیپلم، 20 درصد زیر دیپلم و 30 درصد بی سواد بودند/ 300 نفر از استخدام شدگان مترو وابسته به افراد خاص هستند

دیده بان ایران - محمود اکبری کیا: استخدام های نجومی تخلف جدیدی است که بر اساس گزارش 93 صفحه سازمان بازرسی کشور در شهرداری تهران عنوان شد به دنبال این موضوع اعضاء شورای شهر واکنش هایی نسبت به این تخلف داشتند؛ محمد حقانی عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با دیده‌بان ایران در این خصوص اظهار داشت: این موضوع مربوط به سال 90 تا 92 است که در شرکت بهره‌برداری مترو صورت گرفته و در خرداد سال 93 بازرسی کل کشور به این موضوع پرداخته و گفته است 4200 نفر استخدام شدند که از این تعداد 3 هزار نفر تغییر وضعیت پیدا کردند و 1200 نفر جدیدالورود بودند.

عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران ادامه داد: این استخدام ها بدون هیچ گونه آزمون و مصاحبه علمی و عملی صورت گرفته است که 400 نفر از این افراد بالای 40 سال سن دارند و این خلاف قوانین و مقررات استخدامی می‌باشد.

حقانی افزود: از این تعداد400 نفر 50 درصد تحصیلاتشان دیپلم، 20 درصد زیر دیپلم و 30 درصد بی سواد بودند.

این عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: بر اساس گزارش سازمان بازرسی 300 نفر از افراد وابسته به افراد خاصی هستند.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود این افراد از مدیران شهرداری هستند گفت: بله قطعأ، ممکن است از اعضاء هیئت مدیره شرکت ها، مدیران شهرداری یا مقامات دیگری باشند.  

محمد حقانی با بیان اینکه به کار گیری افراد دارای ضوابط خاصی است اظهار داشت: اینکه افرادی را بدون هیچ گونه شاخصه و معیاری و نبود شرایط احراز به کار بگیریم خلاف است و از طرف برای خود سیستم و نظام اداری مضر می‌باشد بی گمان این نوع استخدام های مهندسی شده است.

عضو فراکسیون اصلاح طلب در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه با توجه به دارا بودن این مدیر از پست مدیریتی در شهرداری چه ضوابط و نظارت هایی برای جلوگیری از موارد اینگونه وجود دارد؛افزود: قطعا باید نظارت کرد، ما کمیسیون های مختلفی داریم و این موضوع مربوط به کمیسیون عمران و حمل و نقل است و این کمیسیون باید این نظارت بیشتری در این خصوص داشته باشد.

به گزارش دیده بان ایران عضو شورای شهر تهران با انتقاد از اینکه چرا این مدیر مجددأ در پست مدیریتی قرار دارد اظهار داشت: افرادی که خلاف کردند نباید در پست مدیریتی دیگری مشغول شوند و این سوالی است که برای همه وجود دارد که چرا این افراد مجددأ در مسؤلیت های مشابهه قرار می‌گیرد.

حقانی در پاسخ به این سؤال که با توجه به وقوع این تخلف در ایام انتخابات سال 92 این احتمال می رود که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به ویژه با اعلام کاندیداتوری شهرداری تهران در انتخابات شاهد موارد مشابهی باشیم ، شورای شهر چه برنامه‌ای برای نظارت بیشتر دارد گفت: همه این موارد و موضوعات شبه انگیز است و شورای شهر تنها حقانی نیست بلکه 31 نفر است و در همه موضوعات مجموعه تصمیم می‌گیرند و به صورت یک مصوبه از شورای شهر بیرون می‌آید.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اگر تنها من بودنم می‌گفتم ثبت نام شهردار تهران در انتخابات ریاست جمهوری انشاالله مبارک و میمون است اما نباید از جیب مردم خرج کنیم.

حقانی در پاسخ به این سئوال که چرا شورای شهر در موضوعات مختلفی همچون شهر آفتاب، تراکم فروشی، پروژه های بزرگ مقیاس، پلاسکو، املاک نجومی و این آخر هم استخدام های نجومی یک پاسخ روشن به افکار عمومی نداده است اظهار داشت: نمی خواهم از سؤال شما فرار کنم و این حق مردم است که بدانند اما این ساز و کار غلط است و ما در شرایطی قرار گرفتیم رای نداریم و نمی‌توانیم به اهدافمان برسیم.

 عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران ادامه داد: افرادی باید در شورای شهر قرار گیرند که جناحی فکر نکنند، زباله بردن و توسعه مترو که جناحی بازی ندارد.

محمد حقانی گفت: مدیریت شهری صحنه خدمات است نه سیاست،تعارف که نداریم، قبول کنید؛ جناح و جناح بازی موجب شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر