کد خبر: 16483
A

دستگیری عاملان سوء استفاده از پهنای باند بین المللی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان از دستگیری 2 نفر در راستای سوء استفاده از پهنای باند بین المللی در گرگان خبر داد .

دستگیری عاملان سوء استفاده از پهنای باند بین المللی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ حجت الاسلام حقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری میزان، از دستگیری 2 نفر در راستای سوء استفاده از پهنای باند بین المللی در گرگان خبر داد.

وی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی شکایتی از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت علیه یک شرکت، مبنی بر حمل ترافیک غیرمجاز تلفنی از طریق سوء استفاده از پهنای باند بین الملل که اصطلاحا ترمینیشن غیرمجاز نامیده می‌شود، موضوع در دستور کار قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین حقی افزود: بر این اساس، دستورات لازم در رابطه با بررسی صحت و سقم موضوع و تفتیش و بازرسی آدرس به پلیس فتا داده شد که گزارش واصله حکایت از صحت موضوع و نصب بودن دستگاهها و سیستم‌های غیرمجاز در محل شرکت داشت.

این مقام قضایی در ادامه بیان کرد: با توجه به ادله به دست آمده، مدیرعامل و متصدیان شرکت احضار و تحقیقات لازم در این خصوص از آنها صورت پذیرفت که در اظهاراتشان نصب کننده این دستگاه‌ها را که در تهران حضور دارد، معرفی کردند.

دادستان گرگان اضافه کرد: پس از تماس تلفنی مدیرعامل با متهم اصلی مشارالیه جهت بررسی سیستم‌ها به اتفاق فرد دیگری به گرگان وارد شده و به شرکت مراجعه کردند و در زمان انجام اقدامات مجرمانه با دستور داده شده، هر دو نفر دستگیر شدند.

وی همچنین گفت: متهمان در اظهاراتشان اعلام کردند وسایل لازم برای انجام اقدامات مجرمانه را از فرد دیگری گرفته اند و هنگام نصب سیستم مشابه در شهرستان بابل اقرار کردند، که با اعطای نیابت لازم وسایل و تجهیزات مجرمانه کشف و جمع آوری شد.

 حجت الاسلام و المسلمین حقی در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط متهمان توضیح داد: ترمینیشن به عمل انتقال تماس تلفنی اینترنتی (voip) از خارج به داخل کشور گفته می‌شود و این اصلاح را برای قاچاق ترافیک بین المللی به کار می برند. در برقراری ارتباطات غیرمجاز از آنجا که افراد یا شرکتهای واسطه غیر قانونی، ترافیک خارج کشور را به سمت داخل کشور هدایت میکنند مشترک داخل کشور روی صفحه نمایشگر تلفن خود شماره داخل کشور را مشاهده می‌کند و حال آنکه شخص تماس گیرنده در کشور خارجی قرار دارد.

وی گفت:  در این حالت افراد یا شرکت‌های واسطه غیرقانونی، سبب بروز خسارت مالی هنگفتی بر اقتصاد کشور شده و به جهت اینکه ارتباطات تلفنی غیرمجاز از مسیرهای غیرقانونی وارد کشور می‌شود امکان هیچ گونه کنترل و نظارتی بر این ارتباطات امکان پذیر نیست.

دادستان گرگان افزود:  با توجه به اینکه فعلا میزان خسارت وارد شده به شرکت ارتباطات زیرساخت به مبلغ هفت میلیارد ریال اعلام شده است متهمان فوق الذکر پس از تفهیم اتهام با قرار وثیقه به زندان معرفی شده اند و تحقیقات تکمیلی ادامه دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر