کد خبر: 16508
A

مرد شیادی که از زنان کلاه برداری میکرد، دستگیر شد

سارق سابقه‌داری که با جعل عناوین دولتی به کلاهبرداری و فریب زنان مبادرت می ورزید توسط ماموران پلیس آگاهی دستگیر شد.

مرد شیادی که از زنان کلاه برداری میکرد، دستگیر شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در مهرماه سال 1395 خانمی با مراجعه به کلانتری 161 ابوذر به مأمورین اعلام داشت که مستأجرش بنام حامد . ص که خودش را کارمند شهرداری معرفی کرده ، به بهانه حل مشکلات پایان کار ساختمانش اقدام به گرفتن 30 میلیون تومان وجه نقد از وی نموده اما پس از آن ، دیگر به محل سکونتش مراجعتی نداشته است .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع جعل عناوین دولتی و کلاهبرداری ، به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 18 تهران در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است

کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با مراجعه به محل سکونت شاکی پرونده به تحقیق از دیگر افراد ساکن در مجتمع مسکونی پرداخته و اطلاع پیدا کردند که هر کدام از این افراد نیز به بهانه های مختلف از قبیل تسریع در انجام امور قضایی ، انجام عمل جراحی پیوند کلیه و ... ، مبالغی از 5/1 میلیون تا 30 میلیون تومان را به "حامد . ص" پرداخت کرده اند .

یکی از مالباختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: همسرم نیاز شدیدی به انجام عمل پیوند کلیه دارد ؛ یک روز که در پارکینگ ساختمان با آقای حامد . ص مواجه شده بودم ، به صورت کاملا اتفاقی در خصوص بیماری همسرم مشغول صحبت شدیم که در ادامه حامد. ص خودش را از مسئولین یکی از بیمارستان های مطرح تهران معرفی و مدعی شد که می تواند اقدامات عمل سریع تر همسرم را انجام دهد  و در ادامه ، به بهانه های مختلف و در چندین مرحله چند میلیون تومان از من پول گرفت ؛ در حالیکه پیگیر زمان انجام عمل جراحی همسرم بودم ، متوجه شدم که او چند روزی است که به محل سکونتش نیامده و همسرش نیز از او اطلاعی ندارد.

کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه ، به تحقیق از همسر حامد . ص پرداخته و در همان تحقیقات اولیه اطلاع پیدا کردند که حامد. ص کمتر از یک ماه پیش با این خانم ازدواج موقت نموده و از این خانم نیز به بهانه ی تعویض خودرو قدیمی با خودرو جدید کلاهبرداری کرده است .

همسر "حامد . ص" پس از طرح شکایت از وی ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : چند ماه پیش در شبکه اجتماعی لاین با حامد . ص آشنا شدم ؛ مدتی از این آشنایی [ مجازی ] گذشت تا اینکه حامد شماره تماسش را در اختیارم گذاشت .

وی ادامه داد: پس از چند جلسه مکالمه تلفنی با یکدیگر قرار ملاقات گذاشتیم ؛ در همان جلسه اول به حامد عنوان داشتم که از همسر سابقم متارکه کرده و در حال حاضر تنها زندگی می کنم . حامد با اطلاع از وضعیت زندگی خصوصی ام پیشنهاد داد تا با یکدیگر ازدواج ازدواج کنیم و من نیز پیشنهادش را قبول کردم.

این زن افزود: پس از ازدواج موقت ، حامد به خانه من آمد و آنجا سکونت پیدا کرد؛ حامد خودش را از مدیران یکی از وزارتخانه های حساس کشور معرفی و مدعی بود که همزمان بعنوان مشاور در چند منطقه از شهرداری های تهران نیز دارای سمت دولتی است . حامد به بهانه های مختلف مبلغ مختلفی از 5/1 میلیون تا 30 میلیون تومان را از همسایگان گرفته و حتی از من نیز به بهانه تعویض خودرو با یک خودرو جدید و مدل بالاتر کلاهبرداری کرده است.

همسر موقت  حامد . ص در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: حامد خودروی سواری پراید مرا به شماره انتظامی ... گرفت و به بهانه ثبت نام جهت گرفتن یک دستگاه خودرو مدل بالاتر از کارخانه ، وکالتی از من دریافت نمود و با استفاده از آن وکالتنامه اقدام به فروش خودروی پراید من کرد اما پس از آن هیچگونه اقدامی جهت تحویل دادن خودروی جدید به من انجام نداد و پس از آن نیز متواری شد.

کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با انجام چهره نگاری و بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار موفق به شناسایی "حامد . ص" ( متولد 1357 ) به عنوان یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت و کلاهبرداری شدند که از سال 1382 تا 1388 بارها دستگیر و روانه زندان شده است .

کارآگاهان با بررسی پرونده های مشابه که طی آن "حامد . ص " از طریق شبکه های مجازی لاین و ... اقدام به فریب زنان و کلاهبرداری از آنها کرده بود ، موفق به شناسایی تعدادی از خانم های جوانی شدند که توسط وی مورد فریب و کلاهبرداری قرار گرفته بودند.

شکات جدید همچون شاکیان اولیه ، در اظهاراتی مشابه عنوان داشتند که پس از آشنایی با "حامد . ص" وی خودش را از افراد با نفوذ در مراکز دولتی ، نظامی ، شهرداری ، قضایی و ....  معرفی و به بهانه های مختلف اقدام به گرفتن وجوه نقد میلیونی از آنها کرده و پس از آن متواری شده است .

کارآگاهان اداره سیزدهم با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی آخرین مخفیگاه حامد . ص در شهرستان ورامین – منطقه گل تپه شدند.

در تحقیقات از این محل اطلاع پیدا کردند که متهم از این محل متواری شده و در حال حاضر با یک دستگاه خودرو سواری پرشیا نقره ای به شماره انتظامی ایران 38/*** س 55 تردد دارد و در داخل آن نیز زندگی می کند.

در ادامه اقدامات پلیسی ، کارآگاهان موفق به شناسایی دقیق زمان و محل تردد متهم در اتوبان تهران – قم شده و بلافاصله در مورخه سوم اسفندماه 1395 ، طرح مهار جهت دستگیری "حامد . ص" در عوارضی تهران – قم به مرحله اجرا گذاشته شد .

"حامد . ص" پس از رسیدن به محدوده عوارضی تهران – قم و اطلاع از حضور مأمورین در محل اقدام به فرار می کند .

"حامد . ص" که در ترافیک خودروها گرفتار شده و حتی لاستیک های خودرو وی توسط کارآگاهان مورد اصابت گلوله قرار گرفته ، تلاش می کند تا بدون توجه به دستور ایست کارآگاهان از محل متواری شود ؛ همین امر باعث تصادف شدید وی با بیش از 20 دستگاه خودرو و ایراد خسارت شدید به آنها می شود اما سرانجام با تلاش کارآگاهان مهار ، دستگیر و به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل می شود .

"حامد . ص" پس از انتقال به اداره سیزدهم پلیس آگاهی و مواجهه حضوری با شکات پرونده ، صراحتا به جعل عناوین مختلف از جمله مقامات قضایی ، مأمور عالیرتبه دولتی ، معاون و مشاور شهرداری های مناطق مختلف تهران و ... اعتراف و در ادامه عنوان نمود که علاوه بر تهران ، به همین شیوه و شگرد ( طرح دوستی با خانم ها از طریق شبکه های مجازی ) در سایر شهرهای کشور از جمله ورامین ، کرج ، فردیس ، اصفهان و ... اعتراف کرد .

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکراستقامتی ، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : در ادامه رسیدگی به پرونده و با بررسی پرونده های مشابه ، کارآگاهان موفق شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگانی شدند که توسط متهم مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند .

سرهنگ کارآگاه ذاکراستقامتی عنوان داشت : از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند.


منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر